Český lev 2011 - nominace

Publikováno: 5.2.2012 (05:04:15) Zobrazení: 3296

Článek

Autor: 2mig1 (další články tohoto autora)

Ester Kočičková a Jakub Žáček provázeli nominačním večerem cen České filmové a televizní akademie Český lev, který proběhl 4. února v sále pražského kina Lucerna. Nejvíce šancí na úspěch získalo autorské drama Václava Havla Odcházení.

Snímek, který bývalý český prezident natočil podle své vlastní divadelní hry, získal celkem 12 nominací. Na cenách České filmové kritiky přitom nezískal nominaci ani jednu, stejně jako snímky Lidice, které získaly 5 "lvích" nominací, a Vendeta, která má naději na 4 lvy.

Druhý skončil v počtu nominací ČFTA debut Zdeňka Jiráského Poupata, celkem 10. O třetí příčku se s 8 nominacemi dělí animovaný Alois Nebel, taktéž debutanta, Tomáše Luňáka s Nevinností zavedeného Jana Hřebejka.

Vítěz Cen české kritiky - road movie Rodina je základ státu režiséra a scenáristy Roberta Sedláčka jde do finálového klání s počtem nominací 5. Další adaptace divadelní hry - Perfect Days Alice Nellis - bodovala v hereckých kategoriích, v nichž neobsadila pouze tu pro herce v hlavní roli, nominace získala tedy 3. O hereckou kategorii méně pak získal slovenský snímek Dům. Ze všech herců se ale mohou radovat nejvíce Oldřich Kaiser a Karel Roden, jež oba získali po dvou nominacích. Šanci odnést si domů dvě trofeje má však pouze druhý z jmenovaných, jelikož ten první obsadil obě nominace v rámci vedlejších rolí.

Po 1 nominaci získaly animované snímky Autopohádky a Fimfárum - Do třetice všeho dobrého, a to v kategorii výtvarné řešení filmu.

Kromě nominací, jejichž výledky se dozvíme 3. března, byly na nominačním večeru předány i ceny za zahraniční film, filmový plakát, studentský film, ceny kritiků a cena portálu Kinobox.

FILM
Alois Nebel
Nevinnost
Odcházení
Poupata
Rodina je základ státu

ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON V HLAVNÍ ROLI
Anna Geislerová / Nevinnost
Dagmar Havlová-Veškrnová / Odcházení
Ivana Chýlková / Perfect Days - I ženy mají své dny
Malgorzata Pikus / Poupata
Eva Vrbková / Rodina je základ státu

ŽENSKÝ HERECKÝ VÝKON VE VEDLEJŠÍ ROLI
Simona Babčáková / Rodina je základ státu
Zuzana Bydžovská / Perfect Days - I ženy mají své dny
Vlasta Chramostová / Odcházení
Taťjana Medvecká / Dům
Anna Linhartová / Nevinnost

MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON V HLAVNÍ ROLI
Josef Abrhám / Odcházení
Vladimír Javorský / Poupata
Miroslav Krobot / Dům
Karel Roden / Lidice
Ondřej Vetchý / Vendeta

MUŽSKÝ HERECKÝ VÝKON VE VEDLEJŠÍ ROLI
Hynek Čermák / Nevinnost
Oldřich Kaiser / Odcházení
Oldřich Kaiser / Vendeta
Karel Roden / Alois Nebel
Ondřej Sokol / Perfect Days - I ženy mají své dny

REŽIE
Václav Havel / Odcházení
Jan Hřebejk / Nevinnost
Zdeněk Jiráský / Poupata
Tomáš Luňák / Alois Nebel
Robert Sedláček / Rodina je základ státu

SCÉNÁŘ
Lidice / Zdeněk Mahler
Nevinnost / Petr Jarchovský
Odcházení / Václav Havel
Poupata / Zdeněk Jiráský
Rodina je základ státu / Robert Sedláček

HUDBA
Alois Nebel / Petr Kružík, Ondřej Ježek
Nevinnost / Vladivojna La Chia
Odcházení / Michal Pavlíček
Poupata / Martin Přikryl
Vendeta / Petr Ostrouchov

ZVUK
Alois Nebel
Lidice
Odcházení
Poupata
Rodina je základ státu

KAMERA
Alois Nebel / Jan Baset Střítežský
Lidice / Antonio Riestra
Odcházení / Jan Malíř
Poupata / Vladimír Smutný
Vendeta / Martin Strba

STŘIH
Alois Nebel
Lidice
Nevinnost
Odcházení
Poupata

VÝTVARNÉ ŘEŠENÍ FILMU
Alois Nebel
Autopohádky
Fimfárum - Do třetice všeho dobrého
Odcházení
Poupata

DOKUMENT
Divadlo Svoboda
Nickyho rodina
Pod sluncem tma
Trafačka - Chrám svobody
Vše pro dobro světa a Nošovic

Ceny vyhlášené na nominačním večeru:
ZAHRANIČNÍ FILM
Králova řeč

CENA FILMOVÝCH KRITIKŮ A TEORETIKŮ
Rodina je základ státu

CENA FILMOVÝCH KRITIKŮ A TEORETIKŮ - DOKUMENT
Vše pro dobro světa a Nošovic

CENA MAGNESIA ZA NEJLEPŠÍ STUDENTSKÝ FILM
Neplavci

FILMOVÝ PLAKÁT
Alois Nebel

CENA FILMOVÉHO PORTÁLU KINOBOX
Lidice

Něco dalšího ke čtení

Český lev 2011 - držitelé 3
Oscar a Český lev - nominace 0
Český lev 2010 - nominace 3
Český lev 2012 - nominace 0
Český lev za rok 2013 - nominace 0



Komentáře

  • Hans@Hans@HansHans@Hans@Hans napsal komentář #1
    před 141 týdny 

    Celý ten nominační večer byla trapná šaškárna a ty nominace pro Havla za tu slátaninu Odcházení jsou úlet. Pomalu každy film, co se v Česku natočí, je nominovaný. Jde to s českým filmem pěkně do kytek. Fuj.

    Reakce na komentář: [11] sigf07

  • sigf07sigf07 napsal komentář #2
    před 141 týdny 

    Tak je zřejmé, že nominace pro Havla jsou snahou stavět mu pomník na poli, kde si ho vůbec nezasloužil a vymezit se oproti konkurenčním cenám kritiky.

    Reakce na komentář: [3] xxmartinxx

  • xxmartinxxxxmartinxx napsal(a) komentář #3
    před 141 týdny 

    [2] Jsou aspekty Odcházení, které jsou úplně v pořádku (technické kategorie). Jen dějově je to, jaké to je. Takový Válečný kůň českých lvů...

    Reakce na komentář: [4] sigf07

  • sigf07sigf07 napsal komentář #4
    před 141 týdny 

    [3] Strom života Českých lvů ;-)

  • 2mig12mig1 napsal komentář #5
    před 141 týdny 

    no ted jsem to vysvětloval na fb - než začne nadávat každej, kdo třeba ani to odcházení neviděl, tak je třeba si uvědomit jednu věc, je pět nominací, a pokud máme 5 nominací v kategorii k poměru cca 25 filmům ročně, tak je jasný, že se v nich objeví i slabší snímek, neřek bych ale že úplně špatnej, alespon v rámci daný kategorie... každopádně začínám bejt alergickej na některý názory..

    Reakce na komentář: [6] sigf07

  • sigf07sigf07 napsal komentář #6
    před 141 týdny 

    [5] S prominutím, já film na rozdíl od tebe viděl (možná jsi to viděl taky, ale nikde nevidím tvé hodnocení, takže si to vyvozuji).

    O rozdílném počtu nominací u lvů a cfk samozřejmě vím, ale věřím, že v řadě kategoriích by se našlo i několik vhodnějších kandidátů, nedostatek filmů není zase takový problém, jakým ho děláš.

    Mimochodem, nejsem vyloženě proti nominacím Odcházení a v některých kategoriích si umím představit, že by i skórovalo (herec vedlejší role, scénář [tady má ta pieta opodstatnění]), ale v řadě jiných je to čisté pozérství, které lvům pořádně ubírá na profesionalitě. Nebo na zdání profesionality.

    Reakce na komentář: [7] 2mig1

  • 2mig12mig1 napsal komentář #7
    před 141 týdny 

    [6] neviděl jsem ho, ale k tomu, co tvrdim, to ani neni potřeba, nehodnotim, zda tam má bejt nebo ne, ale jenom řikám, proč tam pravděpodobně je...

    bylo by fajn bejt konkrétní, protože když řekneš "věřím že by se našlo" nic to neřiká... a v jakých kategoriích je to jenom pozérství? tim nehájim, ale zajímalo by mě to.. protože pokud je film technicky dobře odvedenej, tak chápu technický kategorie, pokud je dobře zahranej, tak chápu herecký kategorie.. takže ve výsledku nám zbejvá film, režie a scénář... scénář sám povoluješ jako možnou poctu havlovi, takže nám zbejvaj už jenom dvě kategorie, který se můžou jevit zbytečně a pozérsky..

    pozérsky začínaj spíš vypadat ty názory o pozérství, než ty nominace samotný ...

    Reakce na komentář: [10] sigf07

  • PaesfrombaselPaesfrombasel napsal komentář #8
    před 141 týdny 

    Taky jsem byl z toho přeceňování Havla dost naštvaný. Jednalo se sice o - z mezinárodního hlediska - výbornou osobnost, co nám získala dobré jméno v zahraničí, ale zde bylo z Odcházení uděláno něco, co nebylo... Sám autor přiznal, že šlo jen o hříčku, jejimž učelem bylo zkusit si to. Což je rozhodně hodné povzbuzení a vzhledem k věku i potlesku, ale nikoli ocenění. Havel měl štěstí, že se k němu přidali schopní řemeslníci, a proto i Lvi v technických kategoriích jsou v pořádku. Dokážu pochopit i nomianci na scénář - přeci vzhledem ke své absurditě si už jen tou originalitou nominaci zasloužil, ale režie? Cždyť ta celý film potopila! Což se jidtě dá pochopit, když byl režisér debutant bez filmařského vzdělání či větších zkušeností. Ale proč to ocenit?! Stejně si nemyslím, že oceňovat herecké výkony v žánru absurdního drama je vhodné...

    Je sice pravda, že při počtu 5 nominovaných v každé kategorii se nutně musí umístit i slabší snímky, ale myslím, že kdyby v režii a filmu Odcházení nahradil třeba Dům, tak by se nikdo zlobit nemohl.

    Doufám, že si ti, co hodnotili, uvědomují, že do budoucna dělají filmu jen medvědí službu, protože místo krásného loučení (ve smyslu, že si Havel stihnul splnit dětský sen) velké osobnosti získá film pověst přeceňovaného škváru.

    Dobrá zpráva je, že tím oproti loňsku získali na významu Ceny kritiky, protože už oceněné filmy totožné...

    Mimochodem je krásné vidět, jak se v Česku kašle na animovaný film, když už nemá ani vlastní kategorii...

    Reakce na komentář: [12] xxmartinxx [13] 2mig1

  • PaesfrombaselPaesfrombasel napsal komentář #9
    před 141 týdny 

    *oceněné filmy nejsou totožné

  • sigf07sigf07 napsal komentář #10
    před 141 týdny 

    [7] OK, takže pokud mám být subjektivní, je film plný dobrých herců, ale o slušných výkonech bych mluvil jen u té mužské části nominovaných (Kaiser opravdu dobrý, Veškrnová opravdu špatná). Po technické stránce bych souhlasil s xxmartinemxx, s poznámkou o střihu, kde váhám jestli některé prostřihy byly plánovaně "trhlé" nebo šlo o neschopnost. V kategorii "výtvarné řešení" je Odcházení pěst na oko a v podstatě by je mohl nahradit každý druhý letošní film. Hudba je průměrná záležitost, bez výrazných nebo čímkoli zajímavých motivů. A zbývá režie (na kteréžto nominaci má zásluhu z velké části kameraman a další technici, od kterých si debutant Havel nechával radit) a film, kam něco s tolika defekty nepatří. Dá se říct, že v hlavních a hereckých kategoriích film zabírá místo Osmdesáti dopisům a snad i Mužům v naději, v technických překáží Rodině, Domu a snad i Troškovi.

    Reakce na komentář: [14] 2mig1

  • sigf07sigf07 napsal komentář #11
    před 141 týdny 

    [1] Mimochodem, nějak se zapomnělo na Hansovu zmínku o nominačním večeru. Co vy na to?

    Ta neschopnost odprostit se od estrádního modelu je až ubíjející...

    Reakce na komentář: [12] xxmartinxx

  • xxmartinxxxxmartinxx napsal(a) komentář #12
    před 141 týdny 

    [11] Já si myslím,že nominační večer byl mnohem lepší než třeba loňský hlavní... Pár vtipů se povedlo... nic proti tomu nemám. Zatím žádný zázrak, ale rozhodně důstojnější než v minulosti.

    [8] Neumím si představit, že by mohli Čeští lvi nějakému filmu ovlivnit pověst - ruku na srdce - kdo vůbec ví, jaké filmy lva mají? Já si pamatuju jen loňského a jen toho hlavního...

  • 2mig12mig1 napsal komentář #13
    před 141 týdny 

    [8] doporučuju se podívat na rozpis hlasování kritiků, kdyby i tam bylo po pěti nominacích, obejvilo by se odcházení v některých kategoriích i tam

  • 2mig12mig1 napsal komentář #14
    před 141 týdny 

    [10] myslíš že překáží troškovi v recyklačních pohádkových kostýmech? a že hudba musí mít výrazný a zajímavý motivy? takovej trent reznor dostal oscara za téměř minimalistický elektronický zvuky ... :) podstata filmový hudby je nenásilně doplnit dění na plátně... a i když jsem teda odcházení neviděl ani neslyšel, nevěřim, že by pavlíček, jeden z nejlepších současných skladatelů, by nevytvořil něco dobrýho... :) no nemá smysl se o tom dohadovat, důležitý je si uvědomit, že to odcházení se tam patrně dostalo fakt kvůli množství nominací a spousta lidí to jenom zbytečně zveličuje... debaty o přeceňování si schovejte na moment, kdy odhcázení těch 12 nominací promění...

    Reakce na komentář: [16] nicneznam

  • 2mig12mig1 napsal komentář #15
    před 141 týdny 

    a k večeru samotnýmu, byl vkusnej a některý vtipy fakt pobavily, obzvlášť československý špičkování mezi kočičkovou a slovenskou herečkou :)

  • nicneznamnicneznam napsal komentář #16
    před 141 týdny 

    [14]"podstata filmový hudby je nenásilně doplnit dění na plátně" To je skutečně velká pravda a je třeba si jí uvědomit. Filmová hudba nemá stejný úkol jako to žvatlání, co hrajou nonstop v rádiu. Akorát bych vynechal to slovo "nenásilně".

    Reakce na komentář: [17] 2mig1

  • 2mig12mig1 napsal komentář #17
    před 141 týdny 

    [16] to nenásilně tam je právě důležitý,pust si doktoroa od jezera hrochů a jeslti tě po pěti minutách nevytočí fakt, že každá grimasa a švenk kamery je doplněnej nějakou protivnou notou, tak nemáš cit :D vzhledem k tomu, že mluvim o troškovi, tak ted beru v potaz opravdu jenom problematiku hudebního doprovodu :D

    Reakce na komentář: [18] sigf07

  • sigf07sigf07 napsal komentář #18
    před 141 týdny 

    [17] Pleteš si dvě věci a abys obhájil svou tezi nenásilné hudby, uvádíš příklad zmrveného díla. Je ale rozdíl, když je hudba (tvými slovy) násilná, protože jde o špatnou práci nebo když je násilná protože násilná má být. To bych zrovna od člověka, který chodí na koncerty (koncert) Morriconeho, který je výraznými "rušivými" motivy pověstný, nečekal.

    Reakce na komentář: [19] 2mig1

  • 2mig12mig1 napsal komentář #19
    před 141 týdny 

    [18] pojmy nepletu... příklad jezera nebyl pro kvalitu hudby, ale příkladem toho, jak se kopírovat všechno na scéně za každou cenu .. "nenásilně" jsem rozhodně nemyslel hudbu jako takovou, ale její přirozený propojení s obrazem...



Na úvodní stránku článků

Kontakt: redakce@kfilmu.net
reklama@kfilmu.net
ICQ 242966579
ISSN 1801-0210