avatar uživatele

Meky

Jméno
Jakub
Věk
38 let (Ryby)
Bydliště
okres Opava
Twitter
Facebook
Instagram
Poznámka
Názory
plakát filmu
Nezastavitelný
Unstoppable
80 %

****

Rejža Tony Scott je můj oblíbenec a pomalu, ale jistě ho začínám mít raději, než jeho bratra Ridleyho. Po jeho průměrném filmu Únos vlaku 1 2 3 přichází s dalším thrillerem z toho prostředí. Asi má zálibu ve vlacích (i když tam šlo o metro), jinak si to nedokážu vysvětlit... ale to je úplně jedno. Unstoppable je jedno velké klišé a dokazuje to nejen po přečtení počátečního infa o filmu, ale i v jeho průběhu... SPOILER! Filmů s podobným obsahem je hodně a všechny mají hrdiny, poražené, nečekané problémy, stejný konec a v neposlední řadě hrdé amíky, kteří na konci uznale pokyvují a podávají si ruce, jak to všechno s přehledem zvládli. SPOILER! V tomto případě ale řeknu na to jediné: NO A CO?? Film funguje a to je přece to nejdůležitější! Na nežádoucí klišé se dá snadno zapomenout, protože Scott jej přebíjí takovou silou, jakou se řítí neřízený vlak napříč Pensylvánií. Thrillery umí a zde uplatnil vše, co jeho filmy zdobí. Stupidní námět je v jeho podání zážitkem, který vás pohltí od začátku do konce! Hluché momenty jsou v každém snímku, i tady, ale když se jim nebudete bránit, proplujete jimi jako nůž máslem a ani si toho nevšimnete. Alespoň já měl z toho takový pocit. Kamera je neposedná jako hyperaktivní dítě, střih je raketový a přesto je vše nasnímané tak, že o nic nepřijdete. Ve spojení s dynamickou hudbou je výsledný zážitek hodný prostě jedině Tonyho Scotta :) Dokonce beru v potaz i logické boty (např. proč někdo nepřiskočil ze zepředu brzdícího vlaku nebo klidně z auta z boku, když AŽ na konci to šlo), ale ani tyto domněnky mi nekazí celkový dojem z filmu. Na dvorního herce rejži, Denzela Washingtona se za to, že si hraje na hrdinu, zlobit ani nedá, protože tyhle role už má vštěpené a je v nich výborný. Závěr? Film o zběsilé ujíždějícím vlaku umí natočit každý, ale v podání zkušeného štábu a Tonyho Scotta je to jednorázový poutavý thriller, který vás pohltí a vyplivne až na konci. 70/80%

24. ledna 2011
plakát filmu
Čtyři minuty
Vier Minuten
80 %

****

Jo, tak takové filmy já můžu. Naši severní sousedé už vyprodukovali spoustu dobrých snímků a Čtyři minuty se k nim směle připojují. Nejraději mám na evropských filmem přirozenost neboli drsnou syrovost, se kterou se navenek prezentují. Ale to postřehne asi každý, kdo je přesycen klišé snímky ze Spojených států. Film sám o sobě je jednoduchý, nenabízí žádné spletitosti a pomalu si razí cestu k velkému finále. Řeč je především o klavíru, mocném hudebním nástroji, kterému já vždycky podlehnu a proto si toho snímku tak cením! Nádherné tóny prolínající se během celého filmu jsou v případě klasické hudby lehké a příjemné, v případě tzv. černošské hudby agresivní a zběsilé, což vybočuje z běžného normálu a navozuje specifický zážitek. Během filmu je hned několik výborných scén, ale jedna je naprosto geniální a já jsem si ji přehrával už asi 100x. Herecké výkony jsou na vysoké úrovni uvěřitelnosti, což je ostatně samozřejmostí. Závěr? Nejsem žádný odborník na hudbu, jen obyčejný posluchač, ale pro lidí podobného ražení jako já, bude toto německé drama výjimečné, už jen díky mocné síle klavíru!

23. ledna 2011
plakát filmu
Neopouštěj mě
Never Let Me Go
80 %

****

Bezpochyby smutný příběh bermudského trojúhelníku (trojice postav), který je vyplněn silným přátelství od útlého dětství, nenaplněnou láskou, či rivalitou a závistí, které většinou tyto situace doprovázejí. Hlavní linií je ovšem krutý osud, který zkouší, co kdo vydrží a jak se s tím vyrovná. Pochopím situaci, kdy někdo z rodiny dobrovolně obětuje orgán pro svého blízkého, ale kdyby to fungovalo jako ve filmu, tak bych se jen zhnusil, jak to společnost vůbec může dovolit. Není to sice tak silné, jako v "Je to i můj život" (kde emoce přetékají, jak z "hrnečku vař!"), ale díky výbornému obsazení ústřední trojice, si vás jednotlivé postavy dokážou získat. Keira a Carey sypmaťačky jak se patří a Andrew opět příjemným překvapením. Jeho kariéra teprve začíná a myslím, že se máme na co těšit! Velice jsem spokojený s Rachel Portman, která prostřednicitvím hudby dokáže tahat velice citlivě z diváka emoce! Závěr? Ač má toto drama hořkou příchuť, najdou se i místa, která si opravdu vychutnáte. 70/80%

21. ledna 2011
plakát filmu
127 hodin
127 Hours
70 %

****

Tak co s tebou 127čko? Nebudu zastírat, že na nový film Dannyho Boyla jsem se neskonale těšil. Ještě aby ne, když "Chatrč" před dvěma lety oslnila většinu divácké populace. Ale... shit, stalo se to, co se stát nemělo! Namlsal jsem se tak moc, až mě samotný film neuspokojil... stává se to, ale je to nejhorší kombinace, co může nastat. 127čka je sice dobře natočená, Boylův rukopis je divácky atraktivní, stylizace je famózní, záběry do poslední mrtě vypiplané a hudba hlavně na začátku a na konci dynamická, až z toho zvoní v uších... ale tohle všechno je u Boyla samozřejmost a já chci víc! Nezbývá jediné... svést to na námět. Jasně, je to podle skutečné události a respektuji to, ale ono se v podstatě nic nestalo. Počáteční nuda, chvilka zadovádění si a pak osudný moment zavalení balvanem. Až do teď nic nového. Ale dál? Sází se na vzpomínky, ale kromě seznámení se z rodinou z nich nevyplývá zhola nic. Kde jsou proboha emoce? Jaktože film negraduje? U tohoto námětu jsou tyto věci stěžejními body a tady se láme chleba! Je to obdobné, jako u "Chatrče"... tam to funguje, tady ne a proto zklamání. Finiš se samozřejmě koná, ale je to na mě hooodně kostrbaté. James Franko je zajímavým a jistě nadějným hercem a s rolí si poradil dobře, ale nic víc. Zcela bez výčitek můžu pochválit hudbu Rahmana, který nezklamal. Nabízí se srovnání s Buried, který směřuje podobným směrem. A nečekal bych, že to řeknu, ale tam je hutnější atmosféra a z mého pohledu lepší provedení konce, než tady. Závěr? Boyle se vydal po šlépějích, směřující přímo k "Chatrči", ale je to pouze její slabý odvar. Není to vůbec špatný film, ale čekal jsem prostě víc! P.S. Tento názor je dosti subjektivní, já to vím, ale jinak to nešlo.

18. ledna 2011
plakát filmu
80 %

****

Jonathan Lynn dal po dlouhých sedmi letech o sobě zase vědět a rozhodně se nepouští do žádných větších akcí. Ale tím lépe. Drží se svého žánru a namixoval svěží krimi komedii, která má mnohem blíže k jeho nejlepšímu filmu (Můj soused zabiják), než k občasným patokům, kterým se bohužel nevyhnul. Humor není vůbec trapný, je lehce nadnesený a snadno stravitelný. Díky zajímavé směsici postav film neztrácí šťávu a rozhodně nenudí. Bill Nighy výborný, Emily Blunt ještě lepší! Právě ona dává snímku šmrnc, protože je nehorázně sympatická a temperamentní. Nebal bych se ji přirovnat k Ellen Page v Juno, ze které jsem měl úplně stejný dojem. Závěr? Jelikož se v dnešní době točí samé dementní komedie, omílající pořád dokola sex, sex a sex, tak si o to víc Wild Target vážím, protože na tom vůbec nestaví a přesto funguje skvěle. V procentuálním hodnocení je to čistých 70%, ale jelikož mě Emily Blunt totálně očarovala, tak si dovolím dát klidně...

16. ledna 2011
plakát filmu
Den cvoka
Dzien swira / Day of the Wacko
90 %

*****

Neumím si pomoct, ale tento polský film je prostě geniální! Kdo by čekal, že u našich východních sousedů vzejde film, který si razí svou cestu a vymyká se veškerým filmovým kritériím. Den cvoka (jak už název napovídá) je jedna velká šílenost. Jeden den zdánlivě neobyčejného člověka, se stává jednou velkou poutí za hledáním klidu a míru. Tempo filmu se někdy jeví dost ukňouraně, ale nebojte, nuda vás nečeká. A to jen a pouze díky extrémně vyšinuté hlavní postavě – frustrovanému intelektuálovi Adamovi, který jednoduše nenávidí celý svět! Lidi, psy, ptáky, zvuky, prostě všechno kolem sebe. Je příliš zakonzervovaný a téměř každá jeho činnost je předem nalajnovaná. Rituály jsou jeho každodenním chlebem a chraň Bůh, jestli je poruší nebo neudělá. Přes to prostě nejede vlak. Díky každodenním nevyhnutelným konfliktům v sobě naplňuje sopku, která může kdykoli vybuchnout. A to je právě silná stránka filmu – spousta absurdních a humorných situací, které zní v polštině opravdu neuvěřitelně zábavně! Adam je zahleděný do sebe, trpí samomluvou, provází nás celým snímkem a nechává nám nahlédnout do své hlavy, kde není jen jeho permanentní nespokojenost a zloba, ale také bohaté myšlenkové soukolí, životní moudra a pravdy pravdoucí. Díky tomu se může zdát Adamovo pohlížení na svět i sympatické. Aby diváka přesvědčil, co činí a děla, chtělo to také zdařilý výběr ústřední role. A na rovinu říkám, že bez Marka Kondrata by snímek nebyl tím, čím je. Opravdu velice osobitý herecký výkon. V některých scénách mě dokázal naprosto odrovnat smíchy (třeba chvilka angličtiny se synem :D). Konec se mi velice líbil, protože si autor sám odpověděl a zhodnotil tento film, tento život, tuto postavu. Těmito slovy bych i já zakončil tento názor: „Příteli můj na této dlouhé cestě. Vybudoval sis tuhle temnou hromadu rituálů. Vedeš život termita, chráněný od slunečního svitu. A i když tě každý den přivádí na pokraj šílenství, tyto rituály jsou tvým štítem, tvou ochranou proti větru, přílivu, hvězdám i citům. Dost sil tě stojí, abys nezapomněl na své lidství. Hlína, z níž jsi byl vytvořen vyschla a ztvrdla. Nikdy už se v tobě neprobudí astronom, hudebník, altruista, básník nebo člověk, kteří v tobě třeba kdysi dleli.“

13. ledna 2011
plakát filmu
Město
Town, The
60 %

***

O Affleckově Městě se letos mluví hodně, ale já si nejsem jistý, jestli je to vhodný kandidát k tomu, aby měl sílu bít se s "labutí", "sockami" či Počátkem. Affleckova režie má sice pár světlých okamžiků, ale jinak není ničím výjimečná, stejně jako scénář, kterému občasné logické chyby podrážejí nohy. A ani síla herectví to nezachrání. Obsazení rolí není špatné, samé známé ksichty, ale nikdo nemá na to, aby byl výraznější, než ten druhý. Špatný film to není, ale čekal jsem trochu víc, než jen udělat několik bank a pak si v klidu umřít (v některých případech). Vizuál je koukatelný, honičky mají spád, ale nevidím v tom žádnou podstatu. Samozřejmě ona tam nemusí být, ale pak je to na snímek, který pošilhává po nějakém plešounkovi docela málo. Závěr? Průměrný thriller to sice není, ale na to udělat lepší výsledný dojem to chtělo ještě přidat. Město to je, ale o velkoměstu může jen snít.

13. ledna 2011
plakát filmu
Jako malé děti
Little Children
70 %

****

Těžko říct, co si myslím. Jako drama je to dobré, příběh má co nabídnout a navíc je osazený dobře napsanými postavami, které jsou neméně skvěle zahrány, ale něco mi k tomu chybí. Přišlo mi to takové plané, snad bez emocí, prostě mě to nechytlo. A přitom je scénář fakt dobrý. Obsahuje dvě či možná ještě víc životních situací, které, které se na konci střetnou v jednu, což se dalo čekat, ale trocha dramatičtějšího pojetí a šokujícího zakončení by neuškodilo. Ale co bych ještě nechtěl, že? Taky mě mrzí hudební doprovod, který měl být více výraznější, jak se na Thomase Newmana sluší a patří. Kate Winslet je momentálně herecká stálice a role, ve kterých poslední roky hraje, jí fakt sedí. Závěr? Nechci házet vinu na rejžu, ale na to, jakým námětem je film osazen, to měl být silnější zážitek. Ale pořád platí, že snímek patří do kategorie těch lepší dramat!

12. ledna 2011
plakát filmu
Hrdina
Ying Xiong
40 %

**

Východoasijské filmy mám rád, ať už z Koreji, Japonska nebo Číny. Dokonce i některé akční filmy, ale tohle prostě nesnáším! Co? Tyhle "rubačky po šikmoočku"! Tygr a drak, Klan létajících dýk atd. Vždyť celý film je postavený na hlavě a lítá v oblacích, podobně jako většina "superbojovníků", srovnatelných tak maximálně se Supermanem! Kdyby nevznikaly i fakt výborné snímky z tohoto prostředí, třeba jako IP MAN (pochází z Koreji, ale to nevadí), tak řeknu o.k. prostě jsem Evropan a nechápu jejich bezbřehou tradici a kulturu... ale vznikají!! A mi nezbývá než nad Hrdinou kroutit hlavou. Snažit se zakrýt tuto absurditu úchvatným vizuálem? Tak tohle nežeru! Je zde sice celkem dost pěkných záběrů kamery a vyumělkovaných detailů, linoucích se všemi pestrými barvami, ale nedokáže to zakrýt znechucený dojem z jiných složek. Závěr? Vypadá to, že Hrdina rozděluje diváky a dva tábory. Ty spokojené a ty, kteří to nedokážou rozdýchat... jestliže už tušíte, že patříte do druhého tábora, obdobně jako já, tak na to ani nekoukejte, protože se vydáte tak maximálně na jednu velkou pouť, plnou nezájmu, nudy a zívání, ze které si v tom lepším případě odneste alespoň krásné sny.

11. ledna 2011
plakát filmu
Odsouzení
Conviction
80 %

****

Tony Goldwyn, úspěšný seriálový režisér, si vzal na paškál jeden z nejpozoruhodnějších případů, které lze v právním oboru zaregistrovat a natočil to opravdu se vší parádou. Skutečný příběh sourozenců, jejichž lásku nezpřetrhá ani pochybení soudního systému je v prvé řadě o víře, naději a lidskosti a přesně takhle to pojal i režisér. Toto drama nabízí spoustu emocí a přirozenosti, z čehož vyplývá, že herecké výkony jsou opravdu věrohodné. Hlavně pak Hilary Swank, která své pověsti nezůstává nic dlužná. Také chválím výběr Sama Rockwella, který se do role naprosto hodí, protože je to prostě hajzlík, jak se patří. A má na to ksicht. Hudba také přispěla k lepšímu vžití se do postav i celého filmu, takže také chválím. Závěr? Tento skutečný příběh není promyšlený a zbytečně složitý, ale je natočen lidsky, což vyrovnává misky vah.

11. ledna 2011
plakát filmu
(K)lamač srdcí
L'arnacoeur
80 %

****

Škoda, že už je shrnutí filmového roku 2010 za námi, protože tento snímek s velice výstižným názvem, bych označil za jisté překvapení roku. Hodně milé překvapení. Frantíci jsou považování za milovníky žen a z toho těží i (K)lamač srdcí. Šarmantní snímek, šarmantní a charismatický hlavní představitel Romain Duris, kterému ženy padají k nohám a navíc je sympatický i pro druhou polovinu populace, krásná a tajemná hlavní představitelka Vanessa Paradis, líbezný hudební doprovod a neotřelý nápad s rozbíjením vztahů, dává vzniknout idylickému slaďáčku, podpořenému romantickými destinacemi, který sice přináší i snůšku klišé, hlavně na konci, ale dá se to odpustit. SPOILER!! Už to vypadalo na otevřený konec, jako v Lítám v tom, ale happyend přece jen nastal, ať je každý spokojený. SPOILER!! Závěr? Konečně zase snímek, co dokáže zabrnkat na romantické struny a dokonce být i vtipný.

7. ledna 2011
plakát filmu
Saw 3D
Saw 3D
50 %

***

Uf... konečně mám tuto nekonečnou sérii zasebou. Nemá smysl být přehnaně krutý, protože poslední 3-4 pokračování šla kvalita strmě dolů a přímo úměrně šlo dolů také divákovo očekávání. Já nejsem zklamaný, proč taky, když je předem jasné, co očekávat. Člověk by řekl, že dál se prostě už zajít nedá, ale zase to jsou nehorázná jatka a chuťovky pro opravdu libové diváky! To je primární cíl - zmasakrovat všechny a co možná nejefektivnějším způsobem. Příběh je sice sekundární (nic nového), ale klade se na něj určitý důraz, protože přece jen je to poslední díl a musí se to nějak logicky uzavřít. Uzavřelo se to tak, že by se klidně dalo pokračovat dále a trestat všechny hříšníky světa za své chyby a zločiny, ale nemá to cenu a Bůh žehnej rejžovi, že ho osvítilo. Herecky není o co stát, protože postavy přicházejí a bez mrknutí oka zase odcházejí. Bez Tobina Bella (neberu v potaz jeho flashbacky) už to není ono, on byl ikonou filmu a s ním umřel i Saw. Pak už to byla opravdu jen hra - si vinen, vybereš si život a stejně zemřeš! Závěr? Ve 3D nejspíš malinko větší "zábava", v normálním formátu průměrné zakončení jedné velké, nechutné hry.

5. ledna 2011

****

Konečně zase jednou thriller, který stojí za to shlédnout. Určitě každý ocení minimum prostředků, které daly vzniknout tomuto výbornému snímku. Fascinující, jak bohatě postačí jeden herec, zapalovač, mobil, baterka a uzavřený prostor, dávající vzniknout ponorkové nemoci. Práce španělského režiséra je velice dobrá, nenechává diváka v klidu, pohupuje si na vlnkách křečovitého napětí a vždy v pravou chvíli dokáže udeřit. Jeho útok na vzájemné pozice Iráku a USA je zřejmý, nebere si servítky, odhaluje nevraživost obou zemí a postoj jednotlivých složek. Buried je natočen tak, že chcete vědět víc a víc, kladete si otázky: Proč to tak je? Co bude dál? Jak to dopadne? Thriller je stejně nečitelný, jako množství písku nad rakví, ale pouze do poslední třetiny filmu. Nechci říct, že do dopadlo špatně, ale posledních 20 minut bylo čitelných a jistá šablona je zde patrná. I když se tempo příjemně zvyšovalo a strhující konec přišel. Ryan Reylnolds si střihl sólokapra, ale v pohodně film utáhne. Závěr? Je příjemné vědět, že filmy jako Telefonní budka nejsou ojedinělé a vznikají další. Jak se říká, za málo peněz, hodně muziky. 70-80%

4. ledna 2011
plakát filmu
Annie Hallová
Annie Hall
60 %

***

Přijde chlapík k psychiatrovi a říká: "Doktore, můj bratr je blázen! Myslí si, že je slepice."
A doktor na to: "Tak proč ho nepřivedete?"
A chlapík povídá: "Rád bych, ale potřebuju vajíčka."

"Tak a to mi připomíná vztahy. Jsou totálně nesmyslné, bláznivé a absurdní, ale stejně do toho vždycky jdeme, protože většina z nás prostě potřebuje vajíčka..." Woody Allen

3. ledna 2011
plakát filmu
Stopař
Hitcher, The
50 %

***

Zajímavý debut. Čekal jsem sice daleko víc, než čeho jsem se dočkal, ale beru to. Thriller z roku mého narození, takže klasická atmosféra, s jakou se v 90-tých letech točily téměř všechny filmy, se k tomuto "road movie" krásně hodí. I přesto, že zde bylo několik dobrých kamerových prvků, tak nejsem spokojený s celkovým vzezřením filmu. Je to thriller, takže přidat a ubírat napětí a měnit hustotu atmosféry by neuškodilo. Je to příliš statické, nesoucí se ve stejném duchu. Z toho pak plynou nežádoucí hluchá místa a je jich hned několik. Závěr? Stopař je velice specifický thriller. Bohužel, díval jsem se na něj s nezaujetím...

1. ledna 2011
plakát filmu
Černá labuť
Black Swan
80 %

****

Na Aronofskeho filmy se vždycky těším, protože jednak vždy si uchovávají kvalitu a jistý punc originality. Tentokrát přichází opět s velice zvláštním dramatem, o baletu, což se na první pohled může zdát jako nicotné téma (Billy Elliot je výjimkou), ale pravdou je, že spíše než o balet, jde především o vnitřní - psychologickou stránku věci. Balet je jen nástroj, ale skutečný produkt, který je v konečném zúčtování hlavní podstatou filmu je brutální, ale zároveň překrásná vnitřní přeměna hlavní hrdinky. Z bílé labutě se stala černá labuť. Nebo naopak? To ať si přebere každá sám... Aronofskeho precizní režie je zřejmá na první pohled, zahrnuje poutavé záběry, dokonalý smysl pro detail i bohatou improvizaci. Abych jen nechválil, tak největší mínus přisuzuji jeho mnoha smýšleným či jinak halucinogenním situacím, při kterých občas zacházel na samotný kraj mé únosnosti. Na to, že je příběh docela přímočarý a divák ví, jak film dopadne, protože předloha Labutího jezera je zřejmá, tak film docela funguje. Velice silnou a jímavou zbraní je herecké obsazení. Bravurní výběr Natalie Portman a Mily Kunis. Natalie logicky dostala nejvíce prostoru a díky mnohdy výbornému nasnímání a odvážným erotickým scénám působí neuvěřitelně živočišně! Do role se opravdu položila s vervou! Závěr? Těžko říct, jestli je Black Swan filmem roku, ale každopádně své nesporné kvality má a určitě bude černým (nebo bílým) koníkem Oscarů.

23. prosince 2010

*****

Z toho mála množství animáků, co jsem měl možnost shlédnout, řadím Toy Story 3 na samotnou špičku tohoto žánru. Pixar získal díky tomu prestiž a uznání, protože natočit dobrý animák, který dokáže zaujmout nejen děti, pro které je určený především, ale také široké spektrum divácké populace je opravdové umění. Přiznám se, že mám handicap v tom, že šli první a druhý díl mimo mne, takže nemůžu srovnávat, ale zase na druhou stranu, díky tomu mohu říct, že i v tomto ohledu je TS3 silný... navazuje na předchozí díly, ale i divák, který nezná "mapu", se u toho bude ohromně bavit a postavy, se kterými se seznámil teprve před chvíli si zamiluje. Ba co víc, příběh je tak atraktivní, že si snadno dokáže diváka omotat kolem prstu a klidně i vzbudit emoce, protože hudba Randyho Newmana je výborná. Grafická stránka filmu rovněž výborná, jak se sluší a patří na animák. Vy, kteří se budete dívat s dabingem nezoufejte, že přijdete o namluvené hlasy hvězd Hankse, Allena či Cusacka, protože náš dabing je perfektní a i když jsem původní verzi neviděl, tak si troufnu říct, že i daleko lepší, garantující větší zážitek. Závěr? Je libo vrátit se do dětských let? S Toy Story 3 to není problém, protože vás čeká velmi příjemný filmový zážitek. P.S. A v mém případě si urychleně doplním první dva resty…80/90%

6. prosince 2010
plakát filmu
Úplné zatmění
Total Eclipse
70 %

****

Těžko říct, jestli ve mně převládá zklamání nebo uspokojení, ale každopádně to nebylo úplné zatmění. Sice se mi tempo snímku zdálo velice ukňourané a pohasínající, ale co, třeba Amadeus se nese v podobném duchu a přesto je geniální! Úplné zatmění je poučným filmem pro ty, kteří mají literární nedostatky, protože zfilmování prokletých básníku, se kterými se ve škole setkal každý, je přehledně zpracováno a dobře popisuje charaktery obou postav, jejich smýšlení, pocity, touhy, nedostatky. K porozumění velkou měrou pomohli oba herečtí představitelé básníků, hlavně tedy Leo DiCaprio, ztvárňující mladého rebelanta Arthura Rimbauda. Myslím, že se ani nemusím zmiňovat o tom, jakým talentem hýřil v počátcích své kariéry. Prvotina skladatele Kaczmarka nebyla nijak výrazná, ale kdo by to také čekal. Závěr? Vidět tenhle film a pak dostat při maturitě prokleté básníky, tak si pískám :) 60/70%

16. listopadu 2010
plakát filmu
Habermannův mlýn
Habermannův mlýn
80 %

****

Juraj Herz není žádný žabař. Konečně dal o sobě zase pořádně vědět. Habermannův mlýn se opravdu povedl a celkem s přehledem splňuje požadavky pro kvalitní evropské drama! V žádném případě nepřipomíná typicky českou břečku, jak tomu v poslední době bývá zvykem. Abych pravdu řekl, tak jsem myslel, že se film bude ubírat stejným směrem jako Schindlerův seznam, ale ne, scénář není jen o prašivých Němcích, terorizujících Židy i další, co se jim postaví do cesty, ale jakožto český film se zaměřuje i na Čechy a vykresluje naši typicky českou povahu. Ale dá se to pochopit, v těchto těžkých časech se každý stará jen o svoji prdel. Je škoda, že stopáž filmu je pouze devadesátiminutová a nestihly se zesílit vazby mezi jednotlivými postavami, jež by ve výsledku daly vzniknout daleko silnějšímu dramatu, než co stihl Herz v tomto podání. Ale nevadí. Zpočátku jsem myslel, že široká základna známých hereckých tváří snímku uškodí, ale všichni hráli opravdu přesvědčivě. Hudba snesitelná, místy obzvlášť příjemná. Závěr? Na naše poměry momentálně to nejlepší, co lze v mezích žánru nabídnout. 70/80%

14. listopadu 2010
plakát filmu
Pátek třináctého
Friday the 13th
40 %

**

Další z béčkových hororů, patřících do kategorie vyvražďovaček, které neznají mezí. To, co mají pořádné horory mít (mrazivé napětí, pořádnou atmošku) se vytrácí, jako pára nad hrncem a místo toho mají všechny současné "horory" kozaté děvky, vypatlané frajery, vraždící monstrum a aby se neřeklo, tak jednoho toho sympaťáka... pořád dokola! Hudba - nejdůležitější prvek hororu, totálně nefunguje, herci jsou jako vždy mimo, postavy tak dementní, že se vždycky musí po jednom oddělit a postupně pozabíjet... kam to spěje?! Závěr? Nevím, proč je současným trendem natáčet tyto typy "hororů", možná to někoho baví, možná ne, možná jsem mimo já, možná je mimo Pátek třináctého! Každopádně, raději se podívejte na Halloween...

1. listopadu 2010
plakát filmu
Resident Evil: Afterlife
Resident Evil: Afterlife
40 %

**

Syndrom prachbídných pokračování se naplno rozvinul i u kultovní herní série Resident Evil. Ale proč remcat? Kdo to nečekal? Snad jedině velcí příznivci hry, jinak nikdo. Malou jiskřičkou naděje byl návrat Paula Andersona, který byl první, kdo dal Residentu dýchat, ale bohužel se ani jemu nepodařilo zastavit strmý pád. Série už nemá kam pokračovat, takže pochopím stupidní děj, ale že se snímek neopře ani o akci, tak to už je špatné. Nefunguje také díky tomu, že jsou zombíci naprosto neškodní, oživení v podobě velkého "monstra" s ještě větším kladivem také, no a korunu tomu nasadili zmutovaní psi, kteří se jen tak rozevřeli a šlo jim vidět až do žaludku. Ostatně, tohle mě na čtvrtém díle dost iritovalo, když musí každému z pusy vylézat nějaký ohavný vetřelec či co to bylo. Kde jsou ti staří, dobří zombíci, jejichž krok by i stařík s hůlkou předběhl a kteří honí mlsnou na lidské krční tepny?! Co se týče hereckého obsazení, tak pořád při starém. Okrasné holčiny, zbyteční chlapy a Milla, která hraje pořád stejně. Závěr? I kdyby bylo deset pokračování, tak fanoušek série bude dále spokojený, ale pro ty ostatní je to s prominutím sračka dnešní doby, která překročila hranice už dávno...

20. října 2010
plakát filmu
Machete
Machete
50 %

***

Rodriguezovy filmy moc nemusím, protože jsou většinou realitě na míle daleko a Machete není výjimkou. Je to hodně ujeté, mnohokrát absurdní, ale přece jen jsem to dokázal skousnout a občas se i pobavit. Machete se sice ohání mačetou jak to jen jde, ale ty souboje jsou vážně úsměvné. Jeho mačeta prochází těly jako nůž máslem, všude stříká uměla krev, zabíjejí mladí, staří i nemocní a to bez mrknutí oka. O děj se opřít rozhodně nedá, ale v tomto případě to až tak nevadí. Asi největší akvizicí Machete je herecké obsazení se všemi malými či velkými hvězdami. Denny Trejo konečně v kladné roli, Robert De Niro si jen tak zablbnul, Steven Seagal se připomněl divákům na sklonku své kariéry a herečky Alba, Rodriguez a Lohan spíše předváděly svá dokonale vypracovaná těla, než aby předvedly něco ze svého hereckého umu. Závěr? Docela zábavná jednohubka, kterou v mých očích malinko sráží Rodriguezův styl, který není mým šálkem čaje.

11. října 2010
plakát filmu
Piraňa 3D
Piranha 3D
60 %

***

Hned v prvé radě musím napsat, že je strašně důležitý pohled, jakým se na tento remake v atraktivním 3D hávu budete dívat. Jestliže čekáte horor na úrovni, s napětím jako struna, mrazivou atmosférou, logickými prvky, které do sebe krásně zapadnou a utvoří celek, tak jste na omylu a spálíte se! Ovšem jestliže jste ta druhá skupina, která se chce pouze bavit, vyblbnout a odreagovat, tak je film přesně pro vás. Piraňha 3D je totiž béčkový horor balancující na hranici parodie, který má všechno co má tenhle typ filmu mít. A to především hloupé dialogy, trapné hlášky, stupidní chování postav, přímý děj, sexy holky, stylovou hudbu, hektolitry krve a v tomto případě samozřejmě i dravé piraně, které mají pořád, pořád a pořád hlad. Pravda, že jsem čekal od Alexandre Ajy trochu více, ale bavil jsem se, což byl určitě i jeho záměr. Jeho režisérské umění je v tom, že dokáže v danou chvíli vylekat diváka na maximum, což předvedl několikrát i tady a opravdu se mu to povedlo! Film hraje necelou hodinu a půl a snaží se pořád zaujmout. S tím si poradil rejža šibalsky. Zajímavé scény s dravými rybami se totiž střídají se záběry na polonahé (někdy ani to ne) sexy holky, vlnící se do rytmu moderní hudby a ve spojení s místím jezerem tvoří všechno dohromady tu nejvíc cool party, jakou kdy Amerika zažila. Sice laciné, ale funguje to. Když si pak domyslíte, že se na takovou vodní mega párty žene hejno dravých ryb, vznikne z toho "masakr v krvavé laguně", který nemá obdoby. Tohle je zároveň největší plus filmu ---> zohavená, rozpůlená, zmasakrovaná těla zalitá miliardami červených krvinek se opravdu povedly a vypadají extrémně reálně, až se z toho zvedá žaludek! Někde jsem četl, že se vyvedl konec, což je ale holý nesmysl. Nechci spoilerovat, takže to řeknu takto: Takhle dementní zakončení a zároveň pozvánku na pokračování jsem už dlouho neviděl. Závěr? Když už jít, tak jedině do kina na 3D, doma to bude nejspíš poloviční. Jestliže se chcete pouze pobavit, párkrát se vyděsit, užít si soft porno a především pohledy na mistrovsky zohavené lidské mršiny, pak je to film pro vás!

10. října 2010
plakát filmu
Robin Hood
Robin Hood
80 %

****

Po negativních ohlasech ze všech stran, jsem se do nové adaptace věhlasného zbojníka Robina Hooda od ještě věhlasnějšího Ridleyho Scotta, nechtěl pouštět, ale risknul jsem to. A risk je zisk! No, alespoň v tomto případě určitě. Mně se film hodně líbil, protože očekávání byla dost sražena k zemi, ale tím lépe. Pro mě. Příběh sice není kopii tradičního příběhu krále zbojníků, ale koho to zajímá?? Ridley tento nadějný materiál uchopil do svých rukou a díky Bohu za to, protože z nejnovější "robinovky" udělal velkofilm se vším všudy. Tak nevím, co by jste ještě chtěli, lidi? Dokáže pohltit, pobavit i dojmout. Jako film to funguje náramně, příběh je atraktivní a výrazně podporuje akční stránku filmu, i když nutno podotknout, že ji ani nepotřebuje. Výprava, kostýmy, dobovost, počítačové efekty a další prvky pro dokonalou vizualizaci výborně sladěné a stylově nasnímané. Širší herecký aperitiv není kdovíjaký, ale s tím si nemusíte lámat hlavu, protože ústřední dvojice Cate Blanchett a Russell Crowe nemají chybu. Z Russella udělal rejža opět frajera, který je klaďasem ve všech ohledech, ale tyto role mu sedí nejlépe a Ridley to moc dobře ví. Dvorní hudební skladatel Marc Streitenfeld kvalitně podporuje dění na plátně a skvěle se trefuje do jednotlivých sekvencí. Závěr? Ať si každý říká co chce, Ridley opět natočil divácky velice atraktivní velkofilm a i když už to tady bylo (podobnost s Gladiátorem je patrná), tak to opět funguje.

8. září 2010
plakát filmu
Tekken
Tekken
60 %

***

Natočit film podle úspěšné hry je mnohokrát nevyzpytatelná věc. Ale v tomto případě se dá říct, že celkem nešlo co zkazit. Tekken jsem hrál sice jen několikrát v životě, ale jen to málo mi stačí k tomu, abych mohl konstatovat, že film fanoušky této "bojovky" uspokojí. Hra je jen prachobyčejná "mlátička" a toho se drží i film. Nač se taky pouštět do nějakých větších akcí, když to nikdo nevyžaduje. Choreografie bojů je velmi pestrá a vypadá dobře, což spadá na bedra kaskadérovi Cyrilu Raffaelli, který opravdu ví co dělá. Mile mě překvapil i příběh, který není předem zatracen, snaží se budovat a zpočátku se mu to celkem i daří. V polovině filmu už pak nastupují "rubačky". Závěr? Fanoušky by mohl Tekken potěšit, těm ostatním asi nic moc neřekne. Choreo je výborné, poutavost slušná, herci vypracovaní, herečky(a) sexy, spousta klišé a hloupých hlášek, ale tak to prostě u takového žánru chodí. Má očekávání nebyla vysoká, takže spokojenost.

5. září 2010