home
The Social Network

NÁZORY K FILMU

avatar uživatele
100 %

O Facebook se moc nestarám. Ne že bych ho nějak nenáviděl ale není to nic moc pro mě. Ale tohle není jenom film pro lidi na Facebooku. Zrovna tak by se mohlo "bojovat" o jinou sociální síť. Tohle je drama o tom jak se rozpadlo jedno přátelství. Nezáleží kvůli čemu. Výborný scénář s režií bez výhrad a skutečně výbornými hereckými výkony.

29. října 2012
avatar uživatele
70 %

Čo na toto povedať. Pre niekoho možno zaujímavé dozvedieť sa ako vznikla jeho závislosť :)
Ja som to bral skôr ako dokument, presvedčivých hercov, príbeh. Zo zaujímavostí som sa hneď dozvedel, že nie všetko je pravda a na základe toho som sa aj zariadil. Ale aspoň oddychovka na jedno-dve pozretia.

13. listopadu 2011
avatar uživatele
70 %

Tak teoreticky jeden z možných scenárov ako to celé mohlo začať. Mohlo, ale nemuselo to tak byť, ako to naotaj bolo, ako vznikol Facebook, v skutočnosti, sa pravdepodobne asi nikdy nedozvieme, existujú o tom len dohady. Vo filme bola použitá väčšina z toho, čo je o vzniku Facebooku všeobecne známe. Je podľa mňa škoda, že si vo filme nezahral práve Mark Zuckerbgerg.
Film by som označil skoro za dokument, keby nebol z času na čas popretkávaný rôznymi inými dejmi a zážitkami postáv. Celková snímka z dostupných informácií o Facebooku bola podľa mňa točená veľmi dobre. Keby to bolo natočené podľa skutočnej a potvrdenej reality o vzniku Facebooku, určite hodnotím 100%

11. listopadu 2011
avatar uživatele
E Š
...
80 %

Váhala som medzi 80 a 90%, pretože Sociálna sieť nie je zlým filmom, ale zároveň- má až na také vysoké hodnotenia? Bolo to skôr ako pozeranie dokumentu, sem- tam popretkávané nejakými tými zážitkami. Kvalitný film, ale sotva budem najbližších pár dní o ňom každému hovoriť, čo robievam, keď ma niečo skutočne osloví. Vyškrtnem ho zo zoznamu filmov, ktoré som si chcela pozrieť, a tam môj záujem oň končí.

24. května 2011
avatar uživatele
70 %

Velmi dobře napsaný i natočený snímek, velmi dobré a přesvědčivé výkony představitelů hlavních rolí. Přesto plný počet hvězdiček nedám. Pro mě byl film "pouhým" převyprávěním jedné události a nic víc. Dost se mi ale na filmu líbily herecké výkony hlavních představitelů - Andrew Garfield, Justin Timberlake i Jesse Eisenberg (díky jeho ztvárnění mi byla jeho postava trochu nesympatická). Opravdu, není to špatný film, ale asi bych se musel nutit, abych se na něho podíval ještě jednou.

2. května 2011
avatar uživatele
100 %

Po shlédnutí tohoto filmu jsem byla nadšená, a budu nadšená nejspíš ještě dlouhou dobu, protože je naprosto geniální. Nenudila jsem se ani minutu, herci zvládli své role dobře. Ze začátku jsem byla trošku nedůvěřivá, nevěděla jsem jak by se dal natočit dobrý film o facebooku, ale teď vím že se dá natočit opravdu dobře... jeden z nejlepších filmů jaké jsem kdy viděla

28. dubna 2011
avatar uživatele
90 %

Milé překvapení

Když jsem si tento film pouštěla, čekala jsem, že to bude docela nuda, jelikož drama moc v lásce nemám. Ale čím víc jsem se dívala, tím víc se mi tento film zamlouval a opravdu jsem se nenudila ani minutu.

26. dubna 2011
avatar uživatele
joda
...
80 %

Musím souhlasit s některými názory pode mnou, že tento film je poněkud přeceňovaný. Jistě, je zajímavé sledovat, jak to všechno vzniklo a co vše ten vynález Facebooku spustil, ale pro mě to žádná pecka nebyla a od Finchera jsem viděla lepší filmy. Fakt, že spousta peněz může mít velmi nepříznivý vliv na mezilidské vztahy a přátelství se tu potvrdil. Třeba ho docením časem, ale teď jsem rozpačitá. Zatím jsem toho názoru, že víckrát vidět nepotřebuji. Ovšem výkon Eisenberga mi přišel velmi přesvědčivý, až jsem si říkala, jaký je ten člověk idiot. Jestli opravdu film kopíruje skutečnost, tak Mark je skutečně velmi nesymatická osoba. Další výkony hodnotím také jako velmi přesvědčivé. Hodně se mi líbil trailer.

27. února 2011
avatar uživatele
90 %

Přišla jsem, viděla jsem...

David Fincher již ukázal, že umí. A teď už prostě jen tak nějak pokračuje... The Social Network je film, který je natočený pro mě na docela nezajímavé téma. Po první půl hodině jsem si tak říkala, o čem to asi tak ještě může být. Nakonec se z toho vyklubal docela působivý příběh ohledně přátelství, moci peněz....a těch všech věcí, o kterých si můžete přečíst v kterékoli recenzi. Filmu opravdu dodává skvělá hudba a herecké výkony. Ale hlavně ta hudba:) Snad nejúžasnější mně na tomto filmu příjde, že v průběhu sledování je velmi nenásilný, nevnucující se...a přesto na člověka zapůsobí.

21. února 2011
avatar uživatele
80 %

..jakože dokument?

Na Social Network jsem se hodně těšil, ale v kině jsem pořád čekal, 'kdy to přijde', pokud bylo záměrem udělat dokument o vzniku facebooku a soudních tahanicích okolo, tak se povedlo, pokud šlo o to, natočit to zajímavě a zábavně, tak taky, ale jinak mi pořád něco chybělo. Třeba neustálé skoky mezi časem/ místem byly geniálním nápadem, protože diváka stále udržují v pozornosti. Ale srovnávat to s Inception a tvrdit, že je to film roku 2010? To zase prr..

9. února 2011
avatar uživatele
100 %

Mezilidské vztahy za časů Facebooku

Nezbývá mi, než souhlasit s autorem recenze. Zejména s prvním odstavcem... "Počátek" mě okouzlil po vizuální stránce; "The Social Network" vším ostatním, co má podle mého názoru dobrý film mít. Nezávisle na mém vztahu k sociálním sítím (a té Zuckerbergově zvlášť) jsem byla na nový Fincherův film zvědavá. V některých případech mi totiž jméno režiséra stačí, abych se těšila. A David nezklamal. Vůbec nezklamal... On, scénárista i herci odvedli skutečně skvělou práci.
"The Social Network" je výborné drama zobrazující síť mezilidských vztahů a střetů názorů, které působí velmi autenticky. Co na tom, že příběh se spíše inspiruje skutečnými událostmi a neslouží jako dokument o vzniku Facebooku? Ačkoli titulní sociální síť není předmětem filmu, její role je nezanedbatelná: Sorkin dokonale využívá toho, že současný divák zná Facebook (alespoň z doslechu). Dnešní člověk má více či méně přesnou představu co to je, k čemu to je, jakou to má společenskou funkci. Aniž by bylo nutno podávat vysvětlení o sociálním či ekonomickém významu sítě, je zcela samozřejmě představitelné, že lidé blízcí jejímu vzniku se dostanou do sporů o tom, kdo má jakou zásluhu. Mezi bojem o miliardy a moc se nevyhnutelně bojuje i o obecnější hodnoty blízké každému člověku jako přátelství, pravda, zásluhy... Úžasné je, že všechny postavy jednají jako lidé – žádný čistě kladný hrdina, žádný čistě vypočítavý hajzl – každý má od každého něco... Tomu napomáhají herci, kteří jsou skvěle obsazeni a zároveň podávají výborné výkony, důsledkem čehož jsou je celý film dokonale uvěřitelný.
"The Social Network" přináší bezvadnou harmonii mezi univerzálností a aktuálností tématu, a jeho zpracování je perfektní.

23. ledna 2011
avatar uživatele
80 %

Já nevím, asi se zase budu radikálně lišit od ostatních, ale TSN mě fakt nepřesvědčilo o tom, že si zasluhuje ten humbuk okolo, všechny ceny za nejlepší film a snad i Oscara! Opět se strhla pro mě vždy překvapivá mánie uznání a smekání kloboukem, která jak lavina pohlcuje všechny filmové kritiky a redaktory - protože je asi IN film velebit. Můžete mi ale říct, co je na něm tak geniálního "že tomuhle se říká oscarový film"? Jedná se v podstatě o rekonstrukci toho, jak to asi mohlo být, s osobními úspěchy a dramaty, se sondou do života mládeže na amerických vysokých školách, do života mladých lidí bojujících o úspěch, kariéru a peníze - to je ale všechno!!! Jasně, zajímavý je samotný nápad - zpracovat film na téma Facebooku, ale skutečně mi nepřipadá tak filmově převratný, aby se mluvilo o filmu roku! Ok, po počátečním odporu k nesymptické postavě Jesseho Isenberga podpořeném jeho totálně nechutnou namyšlenou američtinou (měla jsem sto chutí film vypnout a počkat na dabing) to začalo trochu gradovat a fakt jsem čekala, co že se to s ním stane.. jestli se třeba náhodou nedočkáme i nějakých obětí na životech... ale zas tak daleko film nejde, a právě proto si říkám - proč je tedy tak dokonalý? Jako xkrát lepší dílo skutečně považuju Počátek a Toy Story 3. První vám nedá spát a už jen kvůli tomu jej považuji za lepší film, druhý je tak báječně vymyšlený, že zase kvůli tomu. TSN je film, který je zajímavý a slušný, který ovšem nemusím vidět znovu a který je rozhodně všemi směry přeceňovaný. Myslím, že Fincher ani autor scénáře možná ani nezamýšleli natočit nějak výjimečný film - prostě zamíchali Facebook s emocemi - a to, že novináři film označují za geniální proto, že "není jen o Facebooku", je prostě ta aura dokonalosti, kterou si kolem něj sami svými recenzemi a kritikami vytvořili. No, vlastně prostě typický oscarový film. Od dob 90. let nesouhlasím s žádným uděleným Oscarem za film vyjma Návratu krále, ale s tím jsem smířená, že Oscar nerovná se spravedlnost a skutečné kvality. Stále dokola mne ale překvapuje, jak je většina OBYČEJNÝCH lidí ovlivnitelných veřejným míněním a názory ostatních, a to i v tak individuální záležitosti, jako je pocit z filmu. PS: Asi je divné, že film tak kritizuju, a přitom jsem mu dala 80 %. Na vysvětlenou: vlastně se mi líbil, ale je mi nesympatický kvůli tomu, jak je adorovaný. Po jeho zhlédnutí se nekonal totální šok z toho, jak by byl dobrý (což se mi stalo kdysi např. u Zachraňte vojína Ryana - taky jsem pořád váhala, kdy to konečně vidět, protože se o něm mluvilo jako o filmu roku - ale tehdy to stálo za to... nejnověji třeba u Počátku). Takže žádná katarze a totální změna názoru. Nicméně uznávám, že je to velmi slušný film, který je nejzajímavější tím, jak je obyčejný. Facebook hraje jen okrajovou roli, mohlo by to být o čemkoli. Je to ze života, role jsou patřičně rozdané tak, aby nám byli všichni ti floutkové totálně nesympatičtí (byl to záměr, čili mistrovství všech herců, nebo jsou všichni nesympatičtí ze své podstaty?)... takže vlastně pocitově je to silnější než nerealistická sci-fi (Počátek)... ale prostě Počátku fandím víc... možná i kvůli těm hercům. I když Davida Finchera zbožňuju už od dob Sedm.

19. ledna 2011
avatar uživatele
100 %

Po prvním shlédnutí The Social Network se mi nějak nechtělo do psaní komentáře. Měla jsem v hlavě trochu mišmaš a navíc jsem v pozdní noční hodinu nepochytila úplně všechny dialogy ve filmu, ale měla jsem z něj překvapivě pozitivní a stěží popsatelný pocit. Jelikož natočit film na takové téma takovým způsobem je malý zázrak. I když u Davida Finchera... No každopádně jsem se na TSN vrhla dnes večer znovu. A dočkala jsem se! Po skončení filmu mě pohltil ten známý (ale svým způsobem jiný, nový) pocit euforie a to delirium, kvůli kterému dávám filmům 100% a kvůli kterému vlastně sledování filmů miluju. Bravurní (pravděpodobně) oscarový scénář, hudba, co se vám dostane pod kůži, neuvěřitelně sympatické a přesvědčivé herecké výkony (Garfield, Eisenberg, Hammer i Timberlake, no, vlastně všichni...), troufalé scénky typu veslařské závody, velice specifická atmosféra, nenásilně vyvolané silné emoce, upřímnost a Fincherova stylová režie, to všechno (a nejen to) jsou fakta, kvůli kterým film stojí za to vidět. I když si uvědomuju, že není pro každého - je hodně ukecaný (což já osobně miluju), neobsahuje žádná šokující odhalení ani zvraty, atd atd. Ale na to tu máme přece spoustu jiných filmů. A kvůli tomu nepopsatelnému, jedinečnému, nepochopitelnému, zvláštnímu a velice příjemnému pocitu, který ve mě film vyvolal, mu dávám nemilosrdně 100%.

17. ledna 2011
avatar uživatele
90 %

O "fésbůku"

Kdyby sportovní dramata nebyly o sportu stejně jako The Social Network není o „fésbůku“, tak bych se snad stala i jejich skalním příznivcem. Opravdu jsem neviděla nic lukrativního na tom, sledovat dvě hodiny čistého času „dokument o vzniku fésbůku“, ale skutečnost leží někde jinde. The Social Network je o přátelství, kdy stačí udělat jen krůček stranou a o přátelství už nemusí být řeč, o závisti, podlézavosti a veškerých možných mezilidských vztazích a v neposlední řadě i o tom, jak počítačová technika jde stále dopředu. Téměř každý z vás si asi u závěrečných titulků řekne: „Fajn film, ale víc už o něm netřeba přemýšlet!“ nebo naopak: „Bože, to bylo jako co?“. Já měla podobné pocity, ale čím víc nad tím filmem přemýšlím, tím víc vidím do hloubky a zároveň jsem opravdu ráda, že jsem se k němu (ačkoli za cizího přispění) přeci jenom dokopala. Navíc oceňuji možnost vidět film s tolika mně neznámými hereckými tvářemi. Jesse Eisenberg v hlavní roli byl tah správným směrem. Působil tak, jak by měl asi správný počítačový maniak působit a věřila jsem mu každou minutu. Ovšem hlavní zážitek, a také hlavní lákadlo pro mě jednoznačně představoval Andrew Garfield, neboť jsem tak nějak potřebovala zjistit, zdali se těšit na nového Spidermana nebo nikoli. Verdikt jasný, těšit! Otázka ovšem je, jestli vůbec dostane prostor předvést, že umí hrát. Andrew na mě působil jako člověk, který umí, ale zároveň nemá potřebu hrát, protože je přirozený takový jaký je. Uvěřitelný pro mě jeho výkon byl natolik, že jsem si dovedla představit být s ním v jedné místnosti a věřím, že by působil stejně jako na plátně. Lidský, uvěřitelný výkon, který podle mého názoru stojí za to ocenit. Když se nad tím zamyslím, celý The Social Network, nevědět, že je podle skutečné předlohy, působí skutečně a uvěřitelně. Spokojenost maximální a rozhodně si přeji, aby v „oscarovém utkání“ získal jednu z vítězných příček!

13. ledna 2011
avatar uživatele
60 %

...

Zpočátku mě film nudil, možná také proto, že začátek obsahuje poměrně dosti odborných názvů z oblasti počítačologie... Po 30 minutách to bylo lepší, ale když film skončil usoudila jsem, že neukázal nic nového. Vlastně i ten děj byl o ničem, ale rejža to dokázal skoro úplně zakamuflovat a všecky nás oblbl.

3. ledna 2011
avatar uživatele
80 %

Přestože se nechystám začít psát názory ke všem filmům, které od této doby zhlédnu, názor na The Social Network ze sebe prostě „vypsat“ musím. Nemohu totiž pořád dokola poslouchat a číst, jak úžasný film to je, aniž by mi to hnulo mým filmařským vkusem. A po přečtení jedné z recenzí, kde je tento film dokonce povýšen nad tak výjimečný film jako je Počátek, mi to psaní půjde mnohem lépe.___ Background vzniku sítě Facebook šel úplně mimo mě, ale Facebook mi ani trochu nevadí. Nejsem tedy z těch, kteří The Social Network odsoudí proto, že jeho tématem je současný komerční fenomén. Naopak. Byl to jeden z důvodů, proč jsem se na film tak těšila. Ale bohužel…___The Social Network je víceméně dokument. Je z velké části, i když ne zcela, založen na faktech a v nedaleké budoucnosti na něj budou moci teenageři koukat téměř jako na historický film. I takovýto typ filmu, kde je historií předem určený konec, by mohl, nebo spíše měl, diváka udržet v napětí a očekávání toho, co jaká postava řekne, co bude prožívat a jak bude na prožitky reagovat, zkrátka jak se bude vyvíjet a co jí k tomu povede. Pokud ale člověk, který sleduje The Social Network, prožil několik let mezi normálními lidmi a ve víru lidských vztahů, pak by měl asi po půl hodině filmu tušit, jak film povede ke konci, kdo koho a kdy začne nemít rád, co která postava právě udělá, co bude za pět minut cítit atd. Tolik opěvované zpracování scénáře – tedy prolínání dvou dějových rovin – filmu, podle mého názoru, uškodilo. Nyní už nemohu s přesností určit, kdy jsem se v kině začala nudit. Divák totiž téměř celý film ví, kdo koho za co soudí, a proč. A jestliže není úplný asociál a má alespoň špetku empatie, je mu jasné, jak postavy k soudnímu řízení dospěly, je schopen pochopit všechny strany a také nepovažuje nikoho za jednoznačně odsouzeníhodného či naopak obdivuhodného. Opravdu tedy nevím, proč by zrovna tento film měl být ještě navíc považován za výborný rozbor mezilidských vztahů a života velkých podnikatelů. Pokud to byl jeho cíl, pak dopadl velmi špatně. Čekal snad někdo, že například postava Seana Parkera, spoluzakladatele Napster, neskončí s kokainem u nosu? Že ho nakonec Mark Zuckerberg nebude mít plný zuby? Že Eduardo Saverin nedostane padáka přesně tak suše, bez velkých Markových slov, slz a gest?___Jako divák ale považuji za naprosto odrovnávající rozhřešení nad Markem v závěru filmu. Totiž, i kdyby divák během filmu nepochopil, že Mark Zuckerberg opravdu NENÍ „hajzl“, tak nám to na konci pro jistotu ještě potvrdí jedna z vedlejších postav, přísedících u soudu, což je paní, která Marka poznala jen z právnických dokumentů a vyprávění u stolu, kde líčení probíhalo. A když to poznala ona od stolu, proč by to neměl poznat divák po celém tom čase, který s Markem ve filmu „prožil“?___Co se týká psychologie postav, nepřekvapilo mě vůbec nic, snad jen uvažování jednoho z dvojčat Winklevossových (bohužel nevím, jestli to byl Cameron nebo Tyler Winklevoss). A to konkrétně při jeho rozhodování o tom, zda Marka zažalovat nebo ne, jeho „gentlemanské“ chování studenta Harvardu.___Kromě toho, že mě bavilo pozorovat lidi, kteří mají mnohokrát výkonnější mozek než já, jejich geniálně rychlé a pohotové myšlenkové procesy, tak mě na tomto filmu nebavilo vůbec nic.___Jsou filmy, které stojí za to vidět dvakrát, třikrát i vícekrát, tím pro mě ale The Social Network není, udundal mě hned napoprvé a zůstává pro mě jen docela dobrým zdokumentováním toho, jak vznikl Facebook.
Tak tedy díky Zuckerbergovi za Facebook, a díky Nolanovi za Počátek, který pro mě nadále zůstává jedničkou na letošním filmovém nebi. Nejsvětlejší chvilka filmu: 18+1=19

25. prosince 2010
avatar uživatele
90 %

*The Social Network*

Naprosto souhlasím s recenzí, krom prvího odstavce s Počátem :) Jesse Eisenberg tady skutečně podal svůj asi životní výkon a ani se nemusel moc snažit, ale jeho postavu jsem opravdu měla chuť vzít něčím po hlavě. Všichni herci byli výborní a nikdo se neztrácel. Děj byl živý, nenudil. Skvělé předěly mezi realným mimosoudním jednáním a minulostí. Atmosféře filmu i jeho ději věříte a přemýšlíte nad ním, což z filmu dělá jeden z nejlepších filmových zážitků tohohle roku, hned po Počátku :)

25. listopadu 2010
avatar uživatele
80 %

...

David Fincher je režisér který se specializuje hlavně na dramata, a zajímá se o lidskou duši. Bylo to vidět ve snímku Sedm nebo Klub rváčů, snaží se aby postava byla posouzena ze všech úhlů pohledu a studuje charakter postav jak se chová pod tlakem. Na snímku je zajímavé pozorovat jak se přátelé mění v protivníky když se jedná o slávu a peníze. Unesený ze snímku ani nejsem, spíš je vidět jak během pár let se soukromí člověka neuvěřitelně vytratilo. Díky tomu působí jako zaujatá, ale s odstupem činěná výpověď o jednom sociálním fenoménu, o skupině lidí, kteří dnes utváří společnost stejně výrazně jako státní aparáty.

12. listopadu 2010
avatar uživatele
80 %

Dlho som sa tešil na tento film no postupom času som mal obavu aby film nebol príliš prekomercionalizovaný. Musím povedať, že sa to dalo zniesť. Je ťažké robiť nekomerčný film o komerčnej téme. Osobne nepatrím medzi fanúšikov facebooku (dokonca ho ani nemám) ale takisto nepatrím ku konzervatívnym kritikom. Film bol v konečnom dôsledku dobrý. Kombinácia realizačného týmu asi ani nemohla nič zlé vytvoriť. Škoda je možno, že sa pustili do tohto filmu tak skoro, pretože potenciál témy ešte nedosiahol svoj vrchol a určite sa tu udeje ešte mnoho zaujímavého alebo mnoho zvratov. Pri filme som sa vôbec nenudil a kombinácia scenáru, kamery, hudby a taktiež hereckých výkonov sa navzájom výborne doplňovala. Myšlienka filmu nepatrí medzi tie úplne naj, ale jednoznačne patrí medzi momentálne najaktuálnejšie. Neviem ako veľmi sa film opieral o realitu, ale je dobré, že ľudia hádam začnú vnímať sociálne siete aspoň z trošku iného pohľadu. Dal by som 75%

9. listopadu 2010
avatar uživatele
100 %

Film, který nevyšumí z hlavy

Když to tak vezmu, je to s přehledem Fincherův nejlepší film a zároveň film, o kterém mám neustálé nutkání přemýšlet. Není to žádná bomba, kterou byste museli vidět okamžitě znova, ale je to zkrátka kvalita, ke které se budete rádi vracet a která vám možná utkví v hlavě stejně jako mně. Tento film skvěle ukazuje, co všechno se může odehrávat za krátkým hypertextovým odkazem. Zábavně, vážně, nezapomenutelně. Bez nějakých rušivých zavrávorání. Na větvi z toho sice nejsem (pořád přemýšlím, jestli tomu skutečně tak je, nebo si to nechci přiznat) ale rád se k tomu zase vrátím. Tak pohlcující kecací film jen tak někdo natočit a napsat neumí. Film roku ale stejně zůstává s maximálním přehledem Počátek. Více postřehů si nechám na druhé zhlédnutí, na které se těším. Tenhle film potřebuje vstřebat s odstupem, podobně jako Počátek. Druhé kinozhlédnutí potvrdilo 80% a skutečně trvale výborný zážitek. UPDATE - postupně se film v mojí hlavě prokousal ke stovce, k čemuž dopomohla další domácí projekce. "Akční" bratr filmu Až na krev. Ty filmy jsou stylem natočení tak rozdílné, ale tematicky velmi blízké. Pokud na základě tohoto filmu bere někdo Zuckerberga za hajzla, vůbec nepochopil, co se film snaží říct. Vyobrazení úspěchu a vzrůstajících konfliktů, opodstatněnost žalob, rozhodování o věci, jejíž hodnotu a dopad nikdo neznal.

6. listopadu 2010
avatar uživatele
80 %

The Social Network na první pohled skutečně nevypadá špatně, a ani si nedovolím tvrdit, že jsem čekal klasické věci, jako „postování“, „likeování“, nejvěrohodnější testování se, hraní nejrůznějších online her, a podobné věci spjaté s frekventovaným webem. Facebooku se nyní vyhne jen málokdo, většina lidí ho má ráda, a i když jej já sám využívám jen úplně nejpovrchněji, necítím k němu vyloženě odpor, a tudíž mě zajímá i film. Skoro každý si dělá z Facebooku srandu, ale u filmu o něm to určitě neplatí a ani by nemělo. Osobně si totiž myslím, že The Social Network překvapí ještě mnoho lidí stejně, jako překvapil mě. Skutečně. Asi největší triumf filmu spočívá v prolínání dvou časových linií. Tento krok je bez debat opravdu geniálním způsobem, jak neuvést film hned po několika minutách do stereotypu, a jak děj pokrýt rouškou tajemna, která diváka nutí zjistit veškeré důvody a příčiny, a zaručuje si i jeho zájem až do konce. Ovšem ještě je tu scénář s obrovským množstvím dialogů, plus navíc s programátorským žargonem, kterému když chce někdo alespoň trochu rozumět a z filmu něco mít, musí se plně koncentrovat. Je-li zájem o film veliký, tvůrcům se rozbřeskne na lepší časy. Jen s těmito fakty má The Social Network zaručený obrovský veřejný úspěch, a to určitě oprávněně. Příběh, bez jakéhokoliv náznaku relaxace u počítače se zveřejňováním vlastních pocitů, už má nějakou váhu. V zábavné formě prezentuje Facebook jako tak složitou světovou kauzu, že si ji určitě málokdo z nás vůbec dokázal představit. Ať už se zakládá na skutečných faktech z velké či malé části, pořád přináší vědomí o tom, jakými událostmi si tento web prošel. Jakmile jsem se na něj zase dostal, uvědomění, na co právě koukám, přišlo okamžitě. Jako bych najednou seděl vedle Zuckerberga. Z herecké stránky má film také hodně výhod. Eisenberg se překonává a Timberlake, ač plní hlavně komerční funkci, není důvodem k obavám. The Social Network má snad jen jednu vadu. Občas se v něm člověk ztratí nebo není přímo nadšen mírně depresivní atmosférou, ale jinak jej považuji za sukces.

6. listopadu 2010
avatar uživatele
100 %

american dream..poviete si..o chudobnom inteligentnom chlapcovi,ktoremu sa splni sen..ano,splni.ale nie je to len plytke a povrchne, ze si najdete kladneho a zaporneho hrdinu a sledujete ako to skonci. dovolim si povedat,ze to divak sleduje s pootvorenymi ustami a uzasom nad tym, ze nevie na ktoru sa stranu sa ma pridat,kto je dobry,kto zly,alebo si predstavuje seba v roli marka,ako mu pada do lona cely svet.vztahy sa komplikuju, obsadenie vynikajuce, herci sa prekonavaju, ziadna nuda, intrigy, svet penazi, moci..skvela podívaná:))

3. listopadu 2010
avatar uživatele
80 %

Líbí se mi

Když jsem se dozvěděla, že se točí film o Facebooku, nějak jsem si nebyla schopna představit, jak to asi bude vypadat. Ale Fincher z toho udělal docela slušné vztahové drama! Facebook tady vůbec nehraje hlavní roli, je to spíše taková pomocná berlička pro rozehrání příběhu, kde uvidíme, jak peníze vládnou světu, jak dokáží rozeštvat lidi, kteří by se předtím dali nazývat přáteli. Mně se líbil i předchozí Benjamin Button, proto jsem čekala, že Fincher nepohoří ani u Social Network. A nepohořel. Má to napětí, spád a dramatické momenty a pro mě je z toho hezkých 80. Myslím, že už se nám rýsují potenciální oscaroví kandidáti (tohle, Počátek, snad Toy Story, které jsem ještě neviděla...).

2. listopadu 2010
avatar uživatele
90 %

Tak to vidím já...

Po dlouhé době silně 90% kinozážitek. Výborný, precizní Fincher. Velmi chytrý scénář, uvěřitelné charaktery. Výsměch všem, co tohle propagovali u Počátku - vypadat to má takhle! Doufám, že už si Fincher toho Oscara odnese, i když to je možná moc optimistické (a ještě jsme letos neviděli vše). Tenhle film jsem zaručeně neviděl naposledy. Bohužel ale myslím, že u nás bude mít velký problém s publikem - film je určen spíše chytrým lidem, kteří facebookem jako takovým obvykle pohrdají. Zatímco tedy jedni budou ten film odsuzovat kvůli tomu, že je o Facebooku moc, fanoušci FB naopak proto, že z nich dělá v podstatě hloupé ovce. A jak jsem psal v recenzi - není tento film úplně snadné zcela pochopit a ocenit divákovi zvyklým na dnešní blockbustery. 90%+

31. října 2010
avatar uživatele
80 %

První zhlédnutí potěšilo, ale nijak výrazně nenadchlo. Než abych dokázal skutečně ocenit povedené stránky filmu, byl jsem fascinován tím, že se dá točit o komerčních výstřelcích seriózní filmařinou. Zaskočilo mě to natolik, že jsem v daný moment nad filmem nijak zvlášť nepřemýšlel a udělil běžných 70%. Jenže teď, když vidím Social Network podruhé… konečně se mi ukazují i přehlížené kvality. V prvé řadě umění rozhovoru. David Fincher si dokáže ošéfovat i tu nejzběsilejší slovní přestřelku, aby byla pro většinu srozumitelná, vtipná a nehorázně cool. Poprvé pro mě bylo obtížné orientovat se v přehršli termínů a obrovské škále studentských fenoménů (neznámými novinami počínaje a různými školními kluby konče). Tak nějak se předpokládá, že víte oč tu běží. Proto má druhé zhlédnutí nespornou výhodu. Nemusíte se dívat pro lepší pochopení, ale pro objevování nových a nových narážek, jelikož tvůrci jich obsáhli opravdu hodně. Scénář je brilantní a ve spojení s režisérským dohledem snad i Oscarový. Výborný je i Jesse Eisenberg. Já nevím, jeho výkonu jsem si všiml už prvně, ale chválit se mi ho chce až nyní. Bezva vcítění, nadhled… Potěšil i všeuměl Justin. A čeho si cením asi nejvíce? Že se v jedné velké soudní tahanici našel čas na vtip, svižné tempo, nadčasovost a vůbec, že bylo řečeno všechno, co mělo být. Social Networku ty ceny budou slušet, rozhodně mnohem víc než podlézavému Fighterovi.

29. října 2010