home
Fahrenheit 9/11

NÁZORY K FILMU

avatar uživatele
80 %

Tak to vidím já...

Super vykonstruovaný dokoment, na kterém zřejmě je něco pravdy, ale stejnou měrou na něm něco pravdy není. To, co se ale Moorovi musí uznat, je jak dokonale dokáže přesvědčit o svojí pravdě. Skutečně to vše působí důvěryhodně a jakákoli jiná interpretace tématu je dokonale zadupána do země. Neznám americkou politiku natolik, abych mohl soudit objektivně, nakolik je to přitažené za vlasy, (a přestože můj názor na válku v Iráku je hodně podobný, očividně to "mírně" přehnané je) ale film je to natočený, sestíhaný a hlavně prodaný velmi dobře. 80%+

22. května 2010
avatar uživatele
100 %

Reakce

Vážený pane "nicneznam" a podobní. Zde Vám uvádím pár odkazů na DALŠÍ nezávislé dokumenty, která Vás snad přesvědčí, že Mr.Moor není demagog ani blázen. Je velmi jednoduché odsoudit člověka za jiný názor, zvláště pokud se dívám na chod věcí pouze z úhlu, který nám nastavují mainstreamová média, a pokud se vždy spokojím s tzv. oficiálními závěry. A především, pokud té hrstce lidí, kteří řídí tento svět, bezmezně věřím a jsem přesvědčen, že vše dělají primárně pro naše, nikoli vlastní dobro. Potom se soudí opravdu jednoduše. Takže doufám, že níže uvedené odkazy na dokumenty Vás alespoň trošku přesvědčí, že nic není černobílé a nahryžou to Vaše omezené přesvědčení, že žijeme v krásném, svobodném, demokratickém světě:-)
Zde jsou odkazy:
Zajímavá videa: http://911.yweb.sk/filmy.html#endgame
Americká politika ve světě: http://www.trodas.wz.cz/am/

12. prosince 2008
avatar uživatele
30 %

Mooreova hra

Dlouho jsem nevěděl, jak názor na tento film pojmout, ale vezmu to jednoduše. Vypasený Moore nám ukazuje, jak je vysoká politika USA zkažená a že Bush bombarduje svět kvůli ropě. Ukazuje, jak je USA propojena s arabským světem a dokonce se diví, když má Bushova rodina obchodní styky s klanem Ládinů, z kterého vzešla jedna černá ovce. O Mooreovi se ví, že je to demagog jako žádný jiný a tímto dílem vás přesvědčí. Jen se divím, proč mu to všichni tak žerete a některé zdejší názory jsou až fanaticky oslavné. Jen scéna, kde plačící matka předčítá poslední dopis svého zemřelého syna, který šel do války a diví se, proč zrovna on musel zemřít, Bože. To si Moore smlsnul. A přitom ho tam vlastně poslala sama. To si uvědomte. K tomu prostřihy na ksichtícího se Bushe, který vtipkuje při hraní golfu, atd. To je podstatná náplň tohoto filmu. Neříkám, že vidím do vysoké politiky USA a neříkám, že s ní třeba souhlasím a že tam není bordel. Velmoc to ve světě jednoduché nemá a Moore může být narozdíl od svých ruských kolegů rád, že ještě žije a může točit další řadu dokumentů o zkaženosti politiky, politiků a rasové diskriminovanosti, o které po zvolení Obamy asi nic neřekne. Tady točil o špatných lidech a zemi, která ho tak dobře živí a dává mu svobodu. A Moore jistě rád tankuje irácké a Saudsko-arabské zdroje do své dodávky a užívá si svou svobodu pro šíření svých manipulací. Jako ostatní, kteří ho tak zbožňují za jeho práci. Tento film může nabádat k přemýšlení a diskuzi, ale to nic nemění na tom, že je to brak a neseriózní dílo hodné popkornovému, konzumnímu a věčně nadávajícímu divákovi z křesla své vily s třemi garážemi. A že jich je dost. 30% za pár pozitiv, která může tento film přinést a doporučuji se na to s nadhledem mrknout.

21. listopadu 2008
avatar uživatele
100 %

Fahrenheit 9/11

Jo, já mu fandím. Tento film má vyvolat diskuze aspoň dle mého názoru. A taky že vyvolal. Sice si znepřátelil ty "nejvyšší", ale taky u spoustě lidí hodně stoupnul a možná že ho i někteří ignoranti začnou brát vážně.

13. dubna 2008
avatar uživatele
80 %

film a nazory, ktore sa mu daju uverit. a mozno su blizsie k pravde ako si kazdy myslime, aj ked je to sokujuce. ale od ameriky treba cakat vsetko..life for oil...

22. března 2008
avatar uživatele
90 %

Upřímně jsem neviděl žádný jiný film od Moorea, ale jeho styl "vyprávění", jeho vystupování, podmanivý hlas i nové pohledy na věc mi řekly, že to není jen obyčejný chlap. Je to vynikající řečník a dokáže si hodně spojit. Břitký satirik a člověk, který se jen tak něčeho nelekne - náborování dětí členů Kongresu bylo velmi drzé a také odpovídajícím způsobem působivé. Bohužel díky své schopnosti ovlivnit lidi Vám dokáže vsugerovat i nemožné. Neříkám, že by byl Fahrenheit nesmyslem, právě naopak, je to brilantně zformulované svědectví o jednom muži - G.W.Bushovi. Mnohé z věcí nástíněných panem Moorem bude dozajista pravda, ale u některých smyšlenek bych přeci jen přibrzdil v brzkých soudech. Kdybychom odsuzovali lidi bez důkazů, budeme na tom hůř než nějaký ten Bush (kterého mimochodem také nechovám v lásce). Každopádně tleskám za odvahu, za odhodlání, za nebojácnost a za celý film, který mi určitě hodně dal. Uvidíme, co se dozvíme v pokračování - Fahrenheit 9/11½

29. července 2007
avatar uživatele
100 %

Není všechno paráda co hraje..

To kdysi v prvohorách zpíval Karel Zich. Velmi dobře by ho i po eonech bylo možno parafrázovat. Amerika je tradičně synonymem svobody a demokracie. Okřídlených toť slov, ze kterých se stalo dogma. Po zhlédnutí dokumentu Fahrenheit 9/11 může Čecha těšit zjištění, že naše mladá kuřecí demokracie je se svými těžko pochopitelnými excesy v podstatě světovou. Rozdíl je jen v jejím vlivu. Jenže z jiné partie mozku vzápětí křičí šokující impuls, že vzdor neutěšenému stavu tím pádem už přece není kam jít, když i vzor samotný je zpráchnivělý ?! Omyl. Je kam jít. To jenom nesmíme věci pokládat za faktické jen na základě tradice a stereotypu. Dokument Michaela Moora odhaluje americkou politiku v negližé, tedy tak jak by ji zřejmě vidět být nemělo. Jde o prachy, potom o prachy a nakonec o prachy. Koneckonců většina Američanů přece dávno neříká nic jiného. Proč by to mělo být v politice jinak? Navíc, když je tak úzce provázána právě s businessem - a ne ledajakým. Dokument se věnuje třem nejvýznačnějším momentům novodobé historie USA, které zásadně (re)formují Ameriku samotnou a její vztah k ostatnímu světu: 1). Zvolení G. W. Bushe prezidentem i se skandály, které ho provázely. 2) Útokem na WTC a Pentagon 11. 9. 2001 s velmi zajímavými souvislostmi. 3) Rozpoutání války v Iráku, polemikou o nezbytnosti tohoto kroku, skutečnou motivací k válce a s dopady projevů americké mentality, z níž vychází jednání, na irácké mínění. Něco vás bude vpravdě šokovat, velmi často se ale i zasmějete. Protože jak sám Moore řekl: "Dokument je natočen pro popcornového diváka, který když se nebaví, z kina ihned odchází". Vy, když se nebudete u videa/DVD bavit, snad z domu neodejdete. Nehledě na okolnost, že byste museli být velmi těžkými ignoranty, aby vás v tom či onom smyslu nezaujal. Krom věcí nejpodstatnějších mne znovu velmi zaskočilo, jak bigotní, nacionalističtí, sebestřední a naivní Američané dokáží být. Vždyť oni si zřejmě ani neuvědomují, že voják ve válce může být zabit. A že jsou hrdí na to, že jejich syn (dcera) je voják, který zabíjí a je zabíjen. Jak by ne. Vždyť tam své děti poslali proto, aby si v armádě vydělali na studia. Děti jsou ve válce, pyšní rodiče se mezitím denně modlí za jejich zdraví a vyvěšují každé ráno vlajku s hvězdami a pruhy. Když s nimi pak armáda vyřídí smutnou povinnost, obracejí se na Boha, aby jim "dítě" vrátil a spílají americké administrativě, že jim vzala syna/dceru. Že na tom mají vlastní olbřímí podíl je opět ani nenapadne... Ale zpět k nejpodstatnějšímu. Michael Moore ve Fahrenheitovi 9/11 boří jedno velké dogma. Dogma o neměnnosti stavu věcí. Dogma, že se nikdy nic nemůže zvrhnout. Moore je filmař, jako takový samozřejmě v zásadě může s materiálem pracovat tak, aby mu okolnosti hrály do karet. Nicméně celosvětový úspěch jeho díla, spolu s chórem ozývajícím se proti současné politice Bílého domu a to i z Ameriky samotné, hlasitě napovídají, že je na čase být ostražitý. Posuďte sami, zda si Amerika zajatá v moci novodobého feudalismu neokonzervativců nezahrává s ohněm.

2. dubna 2007
avatar uživatele
100 %

9/11 Busha

Režisér, který dostane za svoje dílo Oscara asi bude mít co říct i příště. Souhlasím s většinou názorů na tento film, vynikající dokument, ale taky musím brát v úvahu i TO, že jsme na druhé straně Zeměkoule a nemůžeme hodnotit objektivně bez faktů. Mnohokrát se nevyznám ani v politice našeho státu, takže nevím co je fakt a co jenom smyšlenka. Říká se, že bez větříku se ani lísteček nepohne, ale v co uvěříme je len na nás... Ale jedno je jisté: Bush mi nebyl nikdy sympatická potvora, ale nerozumím proč když mu stále klesají preference a má stále míň stoupenců je stále tam kde je. Kdyby byla pravda co bylo v tom filmu, tak se vůbec nedivím že amerika je krajina neomezených možností ...hlavně omezenců

14. března 2007
avatar uživatele
80 %

Velmi zajímavý dokument s neobvyklou tématikou. Michael Moore je filmař s vlastním neotřelým stylem, jeho snímky stojí za to vidět.

3. března 2007
avatar uživatele
100 %

Dobrý, ale pozor na něj.....

No tak je potřeba uznat, že tohle dílo si zaslouží dost pozornosti pro svou perfektní propracovanost. Je to vlastně dokument hozený rukavicí jisté politice a muži. Ale člověk si sám musí hledat otázky a brát tohle trochu s rezervou, protože víme, jak pracuje propaganda a ta je i v tomhle filmu. Bohužel je jednostraně zaměřený a proto hodně manipulující lidmi. Člověk který se nechá svést touto jednou stranou, ztrácí soudnost. Ale celkově je dobré to shlédnout. doporučuju,,,ale nenechat se zmanipulovat, protože taková věc se dá natočit na kohokoliv, i na M. Moora. Dívejte se oběma očima a mějte soudnost u sebe.............

28. ledna 2007
avatar uživatele
80 %

Pozor na to

Obdivuji styl jak dokáže tvůrce tohoto filmu pracovat s filmovým materiálem. Ale pozor - takhle se dá podle mého názoru zkreslit cokoliv ať už to člověk prohlásí nebo ať už se nějak zatváří a je tam zrovna kamera. Příklad - když novinář někoho vyfotí jak se zrovna něčemu směje a dá tento snímek do novin třeba s podtitulkem - "Tento člověk se opět vysmívá prezidentovu prohlášení", může ho tím zkompromitovat hlavně u té části čtenářů, kteří věří všemu co se napíše a těch lidí si myslím, že je hodně. Ne každý nad tímto dokáže přemýšlet. Už se to stalo v historii nesčíslněkrát - zkreslování událostí a byly z toho i války...
P.S. Je to jenom příklad, který jsem zvolil úplně náhodně. Ale některé bulvární plátky tento podobný postup používají - nevím proč, ale při sledování tohoto filmu jsem si na takovéto postupy vzpomněl.
Za šikovnost tvůrce dávám 80 procent, ale jinak mi to připadá nefér takto zkreslovat věci, ovšem zábavné to bylo, to se musí uznat, člověk by tomu i chvílemi věřil.

23. září 2006
avatar uživatele
80 %

To snad ne!!!

Uf, to je první, co musíte udělat po shlédnutí, vydýchat to. Jestli tomu ovšem věříte, protože Michael Moore není zrovna nejobjektivnější dokumentarista a svět zobrazuje tak, jak se mu zachce. Jenomže i přesto si musíte klást otázky, protože dostáváte jednoznačné spojení toho s oním, jsou předhazovány dokumenty a důkazy. A vy jenom zíráte, jestli náhodou právě nesledujete události někde v Afghánistánu, jenomže ono ne, to je Bushova administrativa. A Michael Moore mluví a mluví, skoro tak hezky jako svého času každou sobotu Vladimír Železný a vy jenom nechápavě zíráte, protože Michael Moore je kvalitní filmař, i když možná trochu demagog. Jenomže po shlédnutí, když přemýšlíte, tak si uvědomíte, že jste byli možná trochu podvedeni. Ale od koho? Od Bushe nebo od Moora? Protože ani jeden nehrál fér. Přesto se musí nechat, že Moore umí zaujmout.

20. září 2006
avatar uživatele
80 %

Zajímavé...

Tento dokument mě opravdu velmi překvapil...ani nevím jestli v pozitivním nebo negativním smyslu ale rozhodně ten film stojí za to. Je až k neuvěření co "obyčejný smrtelník" neví a co mu média ať už schválně nebo neúmyslně zatajují. Tendle dokument má určitě něco do sebe a ten kdo se chce podívat na 11. září a hlavně na prezidenta Bushe a jeho "odpor" k bin Ládinům i z té druhé stránky, tak neváhejte...

12. září 2006
avatar uživatele
100 %

No comment

No, co říct?! Tenhle dokument mě vrátil do reality... Michael Moore má můj velký obdiv! Je neuvěřitelný, kolik kompromitujících faktů na Bushe objevil a neváhal ve svém díle použít!! I kdyby něco z toho nebyla pravda, základ pravdivý je...o tom nepochybuju (a o tom ani nikdo pochybovat nemůže)!! Je mi z Bushe a všech těch jeho "poskoků" špatně... Fahrenheit 9/11 je smutným důkazem toho, jak můžou média s člověkem manipulovat, jak je i v dnešním, rádoby dokonalém světě možné veřejnosti zatajit tolik důležitých, avšak politikům nehodících se skutečností... :-/ Díky, pane Moore, že jste nám otevřel oči!

12. září 2006
avatar uživatele
90 %

Stevie Wonder

Čekal jsem hlubší sondu do politickoekonomického světa kolem Bushe. Navíc většina hlavních myšlenek filmu už různě proběhla tiskem nebo byla v jiných dokumentech...ale zde to bylo dáno pěkně za sebe. Finanční propojení Bushe se Saudy a následné odrovnání konkurence z Íráku a zatajování pravdy a oblbování americké veřejnosti bylo vyobrazeno vtipně, ale jen zkratkovitě. A také se mi líbilo alespoň částečné odkrytí dosazování kamarádíčků a jejich firem na zajímavé pozice...ale to funguje všude.

12. září 2006
avatar uživatele
90 %

To teda bylo něco!

Mám chuť nadávat, mám chuť vraždit. Ptáte se proč? Ne snad proto, že by se mi tenhle film nelíbil, ba právě naopak, mám chuť vlítnout na Bushe a pořádně ho profackovat a poslat jeho i s rodinou do Iráku. Neuznávám ho, neměla jsem ho ráda ani předtím. Po shlédnutí tohoto skvělého filmu, který mi ještě utvrdil názor, ho nenávidím ještě více. Konečně nám někdo poskytl pravdu a ne jenom plané lži. Tenhle dokument je fakt skvělý, Moorea obdivuju, že se do toho pustil, protože natočit něco takového určitě není snadné. Během sledování filmu mnou cloumaly emoce a to se tak často nestává. Maximálně mě to zaujalo, cítila jsem smutek i hnus a opovržení nad tím vším. Je to zajímavé, pohlcující, pravdivé, což by měl dokument být. Bush si možná za své "hraní" pro celý svět zasluhuje Oscara (myslím to ironicky). Tohle by měli vidět všichni, i ti, které politika tolik nebere. Protože během sledování si říkáte - bože, jak je to vůbec možné? No prostě super, už nemám co dodávat a jsem strašně ráda, že o tomhle někdo něco natočil. Doporučuju!!!

19. srpna 2006
avatar uživatele
100 %

Pro pana Michael Moore mám slabost jeho kniha Hloupí bíli muži je prostě super a Fahrenheit to dopňuje je to skvělej film i když dojáky s těma puzůstalejma a podobně si mohl odpustit

18. srpna 2006
avatar uživatele
80 %

Zajímavě pojatý film, který ukazuje Ameriku a její poměry z trochu jiné stránky. Tento film určitě každého, kdo ho uvidí, trochu se zamyslet nad tím, jaký je Bush prezidentem a zda opravdu z lidí dělá jenom pokusné králíky. Podle mého názoru, hodně toho, co bylo v tomto filmu či dokumentu uvedeno, je velká pravda, a bohužel Bush dokáže využít své moci k tomu, aby lidi hnaní strachem "tančili" tak jak chce on.

17. srpna 2006
avatar uživatele
100 %

Michaela Moorea mám docela rád, i když si nejsem jist naprostou seriózností jeho dokumentů. Jak může třeba vědět, co si povídají v autě před ním... Ale to je jedno, v každém případě se nebojí přilít benzín do ohně a stejně jako Bowling for Columbine jsem tento film zhltal

12. srpna 2006
avatar uživatele
80 %

Bushovi musí být horko

Opravdu poutavý dokument o tom, jak to v té svobodné a mírumilovné zemi chodí. Každý musí tušit, že ti, co jsou u moci, tam nejsou jen z vůle občanů, ale z vůle jiných mocných. Odhalení pravdy v podobě tohoto filmu je pro američany jistě šokující. Na druhou stranu musím autorovi vytknout to, že jeho dokument nebyl vždy objektivní a často měl za úmysl "urazit" či "naštvat" dotyčného. Prominu to jen proto, že jsem se u toho hodně pobavil.

17. října 2005
avatar uživatele
100 %

Bush musel mat rsdost....

asi sa netesil ked si pozrel tento film,lenze bohuzial zachytava pravdu, najlepsie na tom je ze Bush vyhral neake ocenenie za najhorsi herecky vykon prave v tomto film... :)

Kdysi dávno

Fascinující dokument

Když mi kamarádi nedávno doporučovali Fahrenheita říkal jsem jim že moc nejsem na dokumenty. Nakonec mi to nedalo půjčil jsem si ho v půjčovně s rozhodně jsem nelitoval. Takto šokující odhalení jsem od malého obtloustlého chlapíka jménem Mivhael Moor prostě nečekal

Kdysi dávno
avatar uživatele
80 %

VELMI DOBRÝ

Už téměř 20 roků si soukromě klasifikuju filmy podobně jako ve škole pohledem dost přísného profesora. Stupnice je následující: 1 - výborné, opravdu jen ty špičkové, 2 - velmi dobré, chci ještě jednou vidět, 3 - dobré, viděl jsem, víc už nemusím, 4 - dostatečné, vlastně dost špatné, vůbec jsem nemusel vidět, škoda času, 5 - nedostatečné, na propadnutí neboli propadák. ***** Tento film se vymyká z řady svým dokumentárním charakterem. Předložený, a zdá se, že i řádně doložený pohled na známé skutečnosti, tentokrát však z druhé strany, vás překvapí a neměl by vás nechat klidnými. Překvapuje mne, že nevzbudil větší odezvu v USA i ve světě, podle obsahu informací by to měl mít Busch už spočítané, alespoň že získal ocenění za herecký výkon, škoda, že si asi cenu nepřebral. Určitě se ještě jednou s někým známým na ten film podívám. Moje hodnocení je VELMI DOBRÉ. *****

Kdysi dávno
avatar uživatele
90 %

Dokument?

Nazvat tento počin DOKUMENTEM by byl hřích. Dokument má jiné rysy než Michael Moore, předvádí . Ale i tak dokáže strhnout diváka, který po další dvě hodiny sleduje množství pravdy a lží.. Chtěl bych věřit,ale bojím se -- bojím se toho že to je opravdu pravda ...

Kdysi dávno
avatar uživatele
Morx
...
100 %

KONEČNĚ PRAVDA

Ano. A myslím, že Bush, tím že to zakázal v USA promítat jen podtrhl pravdivost tohoto filmu. Navíc právě tím, že to zakázal si zajistil, že si každý seženě a podívá se na to. Jsem rád, že někdo konečně natočil o tom bastardovi pravdu. Všem doporučuju se na to podívat. Tento film si zasluhuje mnohem mnohem mnohem a ještě mnoho mnoho mnoho mnoho krát mnohem více než 1000%. Proč můžu dát jen 100? :(
.
Zajímavost: Bush dostal za tento film ocenění za nejhorší herecký výkon. Zajímalo by mě, jestli si ho převzal a jestli jo, jak se tvářil a co k tomu říkal. Ale každopádně z toho musel mít radost ;)

Kdysi dávno

Bush si to zaslouží

Na tuto stránku jsem se přihlásil jsnom kvůli tomuto film a tak k němu řeknu hodně. Bushe jsem nikdy neměl rád vždycky jsem ho považoval za *****a (spisovně toaleta). Konečně byl natočen dokumentární film (mimochodem, proč tu jako žánr úvádíte FIKTIVNÍ dokument). Bylo už načase, aby se ukázalo, co je tento prezident ve skutečnosti zač. A dělá chyby dál! Potvrzuje pravost toho filmu tím, že ho zákazuje promítat v USA. To je ta jejich demokracie. Jak říkal jeden můj známí "V naší rodině je demokracie, ale jen do té doby, dokud se názory ostatních schodují s mímo". Bush ukázal, že stejně je to i v USA. Návíc tím v podstatě potvrdil pravost všeho, co je ve filmu, takže se na něj každý američan nepochybně podívá. A zjivně je to zaujalo, když náklady na výrobu a reklamu k filmu byli přes 21 milionů a film hned první víkend vidělal téměř 24 miliónů dolarů.A mě osobně opravdu potěšilo, když dostal za tento film (který zakázal) cenu za nejhorší herecký výkon (jak se asi tvářil?).Moc mu to přeju

Kdysi dávno
avatar uživatele
Riz
...
100 %

Nic moc? Ne! Něco moc!

Nejdříve jsem si říkal. Nějaký dokument o Bushovi, to bude blbost. Ale když to v USA zákazal promítat, začal jsem měnit názor. A když jsem tento film prvně viděl, nemohl jsem jinak. Je to nejlepší film, co jsem za svůj život viděl.

Kdysi dávno
avatar uživatele

...
100 %

Co dodat!

Myslím, že není co. Film mluví sám za sebe. Bush je prostě hajzl, to jsme snad věděli vždycky. Teď ale každej ví jak!

Kdysi dávno
avatar uživatele
80 %

Fakta...

Asi nikdo ze současných dokumentaristů si neumí pohrávat s fakty tak jako Moore. Vlastně je to jen do souvislostí dání pár událostí a z toho vyvozené závěry. Ale to naprosto stačí a já nemám problém přijímat informace tak, jak je Moore servíruje. Nad to je film místy velice trefný a zábavný. George W. Bush se asi musel divit co všechno na něj Moore vyšťoural a pěkně pospojoval dohromady, aby světu ukázal jákého tam vlastně v tom Bílém Domě mají padoucha. Ne, že bych věřil všemu, ale ta Florida fakt zavání podrazem. No nic, je to prostě a jednoduše film, na který se stojí za to podívat, ať už Bushovi přejete či ne.

Kdysi dávno
avatar uživatele
90 %

BuŠ

Tak teraz nám Michael Moore odhalil aké je to v tej dokonalej amerike s výborným mierumilovným prezidentom, ktorý by nám mal byť vzorom. Šokujúce, ale podložené fakty ma donútili zožrať tento film dokonca aj napriek tomu, že to je dokument. Tak kto je teraz terorista pán prezident?

Kdysi dávno