home
Alenka v říši divů

NÁZORY K FILMU

avatar uživatele
E Š
...
60 %

Alenka nebola vôbec tak vydarená, ako pôvodne mala byť. Tešili sme sa do kina, nevedeli sme sa dočkať, kedy príde, a ona prišla len aby sklamala.

16. července 2013
avatar uživatele
90 %

Alenka

No, nemyslím si, že je to špatný film. Řekla bych, že dokonce nadprůměrný. Paradoxně Alenkou začala moje posedlost Timem Burtonem, ale když jsem shlédla jeho dřívější filmy (Karlík a továrna na čokoládu, Ospalá díra, Ed Wood, Mrtvá nevěsta atd.), opravdu mě to po druhém překoukání nedalo a musela jsem se fakt ujistit, že to točil on. Ale to tu už bylo řečeno. Ano, nemá to jeho typickou ponurou atmosféru a ano, je to na něj moc barevné a přehnané. No a co? Film je to pěkný a ráda si ho zase pustím znovu.

27. listopadu 2012
avatar uživatele
90 %

Film rozhodně boduji kladně. Celé to bylo prostoupenou čímsi, co nedokáži pojmenovat. Johnny Depp se do role kloboučníka víc než hodil. S čím jsem ale moc nesouhlasila - srdcová královna, ač vystupovala jako "ta zlá", mi byla bližší než její hodná sestra. Ta na mě působila poněkud strašidelným dojmem.

26. února 2012
avatar uživatele
40 %

Celkem mě to překvapilo. čekal jsem kravinu, co za moc nebude stát, ale stálo to za zkouknutí. I kdyý jen jednou. Děj to mělo celkem OK. Po trikové stránce taky dobré, ale že bych měl potřebu dívat se na to znovu říci nemohu.

19. září 2011
avatar uživatele
50 %

Říše divů no...

Mám rád Burtona i Deppa. Tohle mě nějak nenadchlo, kdybych to neviděl, mohl bych spokojeně žít dál a nic by mi nechybělo. Je tam určitě spoustu metafor a podobenství a každý kdo v sobě má trochu filosofa (já ne!) si v tom najde hlubší myšlenku, ale je to podobné jak zfilmovat Malého prince. <(")

30. srpna 2011
avatar uživatele
60 %

Tímto bych reagoval na petka123, jejíž názor je takříkajíc modelový. Proč si každý druhý myslí, že Burtonův film musí být černo-černý, hnilobný, zvrácený a musí tam být napudrovaný Depp, který si to tam skvěle užívá a který je tam vlastně nakonec jen proto, aby celou tu nudnou a desetkrát omletou Burtonovskou podívanou po desáté zachránil? Depp to "zachraňuje" stále se stejným výsledkem, takže ještě štěstí, že tady nestojí v první linii a film se soustředí na postavu, která má být tou hlavní. Proč by měla být Alenka hororová a temná? Protože to natáčí Burton? A proč to nakonec není Burtonův film? Protože se někde psalo, že mu do toho kecalo studio Disney? Kolika lidem já kecám do práce a stejně to udělají podle sebe, protože jsou pod tím zkrátka podepsaní. A že ho nenechali dělat jeho práci? Takže to tedy vlastně fyzicky natočilo studio? Burton je pod tím podepsanej, je to jeho práce, nic dalšího mě jako diváka, který u natáčení nebyl, nezajímá. Nebylo to v dlouhodobém trendu lepší předtím, není to citelně lepší ani teď. Alenka Burtonovi ale prospěla a já se rád podíval na pohádku přesně v takovém stylu, plnou vizuálně zajímavě podaných scén, mírně zábavnými postavami a bez nekonečné snahy o mrtvolné vzezření. Režijně tady podle mě Burton zabodoval a u jeho Alenky jsem nedokázal být znechucený nebo unuděný. I tak je to prostě jen lepší průměr a já se jen ptám, jestli má Burton na to, aby někdy ukázal podívanou, která člověka strhne a dá jí bezvýhradně vysoké hodnocení. Mně se to povedlo jen u Karlíka. Jestli už to opravdu není jen finančně úspěšný, ale nápady zcela vyčpělý tvůrce těžící z silné fanouškovské základny, která by ho uživila i kdyby točil reklamy na jahodový krvavý jogurt s mléčným Deppem a posílal je do kina. Zřejmě to ale zase skončí u Ospalých děr a zpívajících holičích.

23. července 2011
avatar uživatele
50 %

Jeden velkej KÝČ

Tohle není Tim Burton... Tim umí víc, daleko víc. Alenka je kýčovitá a plastová a nezachraňuje to ani Johnny Depp. Jeho šílenej kloboučník neni ani zdaleka tak šílenej jako Willy Wonka !!! Škoda že Disney nenechalo Burtona dělat si svojí práci... vznikl totiž film, na který si za pár let NIKDO nevzpomene. Přála jsem si Alenku, která bude temná, hororová, se spoustou vypíchnutech očí... dostala jsem průměrnej film, s průměrnou herečkou v hlavní roli a s jedním vypíchnutym okem. Čekala jsem o moc víc a opravdu mě mrzí, že to dopadlo takhle

13. července 2011

Alice in Wonderland

Když Alenka vešla do kin, řikala sem si: Ježiši, zase to bude nějaká předělaná blbost. A po přečtení názorů tomu nijak nepomohlo. Až po několika měsících po uvedení do kin sem se tak nějak dověděla, že je to "Timův" (a že tam hraje Johnny Depp) film a vzhledem k tomu, že sem se děsně nudila, sem se rozhodla si ho na zkoušku pustit. A řeknu vám, už první to, co mě zaujalo byla hudba. Prostě song Alice´theme je naprosto luxusní. Dívala sem se dál a dál a věděla sem, že je to jeden z nejpovedenějších filmíků. Alenka alias Mia Wasikowská je super, ale možná ještě "úžasnoucnější" je Kloboučník a Srdcovou královnu v podání Heleny Carter taky musím zmínit. Ten její křik...xD....Celkově se mě film opravdu, opravdu moc líbil, ač hodně lidí semnou nebude souhlasit....Dávám 100%....

29. ledna 2011
avatar uživatele
60 %

Ach jaj!

Neočakával som od tohto filmu veľa ale, že to bude až také zlé to som fakt nečakal. Veľmi ale veľmi podpriemerné. Strata času to pozerať.

2. prosince 2010
avatar uživatele
70 %

Zklamalo mne

No, abych pravdu řekla, nejsem si jistá, jak moc se mi film líbil. Situaci mi ztěžuje herec Johnny Depp, který podlě mě až moc zastiňuje hlavní děj a ostatní herce. Samozdřejmě mu nemůžu vyčítat, že tak dokonale hraje, ale možná bych ho necpala do každé scény, která se namane... Nemůžu tvrdit, že bych se u filmu nudila, nebo že by se mi nelíbil, ale nebylo to takové, jaké bych si to od Tima Burtona představovala. Jakmile bych měla na výběr, zvolila bych malovanou verzi.. :)

20. listopadu 2010
avatar uživatele
80 %

Alenka v říši divů:

Podle mě je to docela povedený film, hlavně konec je nejzajímavější. Nesouhlasím s recenzí na těchto stránkách. Tim Burton opět předvedl svůj vyhrazený styl a například mě se nejvíce líbí ten jeho smysl pro fantazii a atmosféru a hlavně to umí převést na filmové plátno. A co víc, herci jsou tu naprosto užasní, ale neomlouvá to tu věc, že jsem chtěl víc komedii než vážný film, chtěl a čekal jsem něco jako Charlie and Chocolate factory. Ale co, i tak to vizuálně pasuje a celkově mi to dává dojem fantastické země, kterou knižní podoba je. Vlastně je to takový nevinný, vážný, moderní kousek pro ty co rádi kousnou i do něčeho jiného...

28. října 2010
avatar uživatele
80 %

Mia Wasikowska

Ze začátku je film "jen" zábavný, pak se Alenka dostane do fantastického světa a děj začne být čím dál víc "úžasmocnější"! Prostě pestrá výstřední podívaná se skvělými herci včele s Helenou Bonham Carter.

25. října 2010
avatar uživatele
100 %

Typický film Tima Burtona. Nejde dát 50%. Buď se to líbí a nebo ne. Burton nepatří ke střednímu proudu. Je to moc hezky udělaný film,Burtonův rukopis se pozná. Ačkoliv kniha "Alenka" se mi nelíbí, Burtonova verze je naprosto úžasná.

14. října 2010
avatar uživatele
80 %

*Alice in Wonderland*

Tenhle film jsem si nemohla nechat ujít ze dvou důvodu: 1. Johnny Depp, 2.Tim Burton. A musím rici, že ani jeden mě nezklamal. Někdo má nazor takový, že Burton neudělal tento film svým klasickým stylem, já si naopak myslím, že je to film s Burtonovskou atmosférou, jak vyšitou. A že obsadil manželku a Deppa, no a? Helena je super herečka no a Depp je záruka kasovního trháku, jeho ostatní plusy snad ani nemusím rozepisovat.

12. října 2010
avatar uživatele
80 %

Alice in Wonderland

Nemohla jsem si nechat ujit dalsi klasiku skveleho Tima Burtona. Vedela jsem, ze se mu tuhle "pohadku" povede natocit v novem podani a v novem svetle a nemylila jsem se. Libilo se mi obsazeni, se skvelym a naprosto bezchybnym Johnnym Deppem v cele, ktery v Burtonove filmu nesmi uz pomalu chybet, az po Anne Hathaway, ktera me mile prekvapila jeji "silenou" hereckou strankou. Helena Bonham Carter byla skvele vtipna a celkem i roztomila v roli Cervene zle kralovny. Predstavitelka Alenky splnovala klasicke Burtonovi pozadavky: bleda krehka blondynka s ne moc silnym vyrazem. Cekala jsem od ni trochu vic, ale na to, ze to byl jeji prvni velky film si myslim, ze byla dobra. Specialni efekty jako vzdy byly skvele. Mela jsem radost, ze film byl pojat spise humorne nez strasidelne. Podle me se Burton zase vyznamenal.

17. září 2010
avatar uživatele
50 %

Nová Alenka mě nijak zvlášť nelákala a tak jsem jen s klidem pozoroval, reakce všeho druhu od "jé, 3D Depp a upa supr barevný svět" po "příšerně přeplácaná pitomost". A že se film přehoupl i přes miliardu ve výdělku? Prostě dobrý reklamní tah… No dobře, nakonec mi to nedalo. I já nechtěl být ochuzen o nový film Burtona, i když mi jako režisér neříká tolik, co ostatním. Tak či onak, byl jsem zvědav sám na sebe, jestli se přikloním k první rýmované variantě (viz. nahoře) nebo dám přednost možnosti, kterou jsem pracovně nazval 3P… Nemá cenu dále protahovat. Dopracoval jsem se k jakémusi středu, ale spíše než abych chápal tábor pějící ódy, mám blíže k negativistickým řečem. I já, člověk co o Burtona nejeví větší zájem, uznávám, že není při nejmenším ve své kůži. Film je ukázkou efektů, populárních osobností, efektů a filmové vtíravosti. Že sem zmínil efekty 2x? Nejspíš proto, že právě ony digitální obezličky jsou první, které se vám vybaví při vzpomínání na film po 5, 15, 50 minutách či jistě i po pár měsících, ne-li letech. Digitální forma je taky jediné zajímavé, co lze za necelé dvě hodiny na plátně spatřit. Těch milionů co do toho narvali… a přesto… člověka by rozhodně více potěšilo, kdyby si dali záležet spíše na příběhu. Po pravdě, už dlouho jsem nezažil takový paradox - masivní použití nejmodernějších přístrojů nedá sebemenší šanci na minimální rozmach děje, na který se evidentně z vysoka vyprdli, a tak se chudák trošek poskládaný z pár dějových linek topí v moři barev duhy, rendrů a milionech pixelů. Proto, ač se Alenka v říši divů tváří na snový odvaz a splněné touhy nejedné puberťačky, které už Stmívání nestačí, je uvnitř neuvěřitelně sterilní. Kde je teď náš Depp, či Bonham? Ta si může nafukovat libovolnou část těla k prasknutí… a stejně s naším milým Kloboučníkem nic nezmůžou a nezachránili by úroveň ani excelentním výkonem, pro který stejně za celou stopáž není příležitost. Ale proč by měli mít herci či producenti zlé sny? Peněz mají až kampak.

9. srpna 2010
avatar uživatele
60 %

Fajn

Dobře natočená moderní Alenka v říši divů. Úžasné postavičky a herci, kteří své role ztvárnili velmi obstojně. Myslím, že pro děti skvělá podívaná.

25. července 2010
avatar uživatele
50 %

Dětský horor

Když známa poprvé viděla Alenku, ptala se co to je. Naše odpověď byla, že pohádka a ona na to: "Vypadá to jako dětský horor."
Je to temné, dospělé a zvláštní. Sem tam mi to příjde moc hektické a něco se moc táhne. Srdcová královna byla úžasná, její role se mi moc líbila. Výhrady bych měla k Bílé královně - ta mi přišla hrozná, taková zvláštní. Johnnyho role byla tak ujetá, až byla krásná...
No určitě to není pohádka pro děti, ani propadák, ale nejlepší to taky není i když tam hraje hodně hvězd...

16. července 2010
avatar uživatele
90 %

Viděla jsem to v kině jako 3D, sice s českým dabingerm, ale ten byl tak výborný, že jsem zapomněla, že to není originál. Má i skvělé hlášky. Co se týče hlavní role Alenky, velmi mile mě překvapila. Johnny Depp byl jako vždy velmi zvláštní. Opravdu své role umí zahrát. Šklíba byl úžasný. Ovšem dost mě dostala Anne Hathaway. Její gestikulace byla opravdu jiná (jinak slušně to asi nenapíši), ale dobře to hrála. Co se týče hudby byla akorát k filmu a dodávala mu ten správný ráz. Alenka se mi hodně líbila.

9. července 2010
avatar uživatele
100 %

Tento film jsem viděla v špatne kvalitě a anglicky s titulkama,ale ani to mě neodradilo a rozhodne jsem nebyla zklamaná.Velice hezky Burtnovsky zpracovaný film.Trochu pohadka pro děti,trochu horor pro dospělé.Prostě bomba!

14. června 2010
avatar uživatele
100 %

Kloboučník

Na tento film jsem se dlouho těšila,a musím říct že mně nezklamal.Úžasná hudba,(Danny nikdy nesklame.)perfaktní herci a ůžasně potrhlí Kloboučník.Úžasný film který splnil všechna má očekávání.Burnovu atmosféru jsem také poznala a spolupráce režiséra Tima Burtona a neodolatelného Johnnyho Deppa je vždycky perfektní!Dávám 100%.:))

12. června 2010
avatar uživatele
80 %

preco by to malo byt plne akcie, vysvetlitelnych veci a rozumneho konania?ved to bola alica v krajine zazrakov..a nebola tam prvykrat..bolo to ocarujuce a uplne v pohode..pre deti par smiesnych kuskov, pre starsich triky a animacie..dej bol priamociary a predvidatelny,to ano, ale ako oddychovy film to nemalo byt inak..co sa tyka dvojice burton depp,tak neboli taki vyrazni..nech by tam bol ktokolvek namiesto deppa odohral by jeho rolu..anglicka anglictina ma svoje caro..tak ako bol ocarujuci cely film..jeden z podarenejsich remakeov..

31. května 2010
avatar uživatele
70 %

typická Burtonovina

Jeden z režisérů, kterého opravdu uznávám, a který má opravdu zřetelný rukopis se pustil do ztvárnění dnes již kultovního příběhu. No a jak to dopadlo? Jedním slovem uchvacující! Opětovná spolupráce s Johnnym Deppem opět nezklamala. Jediné co bych vytkl by mohla být naivita námětu, Burton mohl sáhnout po něčem trochu dospělejším, je to jako pokoušet se o filozofii u Boba a Bobka.

13. května 2010
avatar uživatele
100 %

Dosud jsem neviděla verzi Alenky,která by se mi líbila a to včetně knihy.Ale Burtonova verze má takové zvláštní kouzlo-jako vždy,jen pro určitý okruh lidí,ale nikdo se nemůže líbit všem.

4. května 2010
avatar uživatele
70 %

Hledá se Burton

Na úvod bych chtěla říct jedno. Tenhle film NENÍ špatný (teda podle mě). Má vcelku zajímavé postavy (nejvíc mě pobavilo trio u čaje v čele s šíleným, ale jistým stylem okouzlujícím Deppem + kočka Šklíba), v 3D má i fajn efekty, krááásnou hudbu (Danny nezklamal) atd.
Ale to, že je to Burton jsem poznala snad jen ze závěrečných titulků (a z 1 – 2 nočních scén, abych nekecala:)). A to je sakra málo.
Timovy filmy a jeho styl má moc ráda. Dokonce stále chodím do kina s peněženkou s motivem Ukradených Vánoc, i když si o mě pak všichni myslí, že jsem emo. Proto jsem už měsíce před premiérou umírala očekáváním.
Po zhlédnutí filmu, jsem měla hromadu řečnických otázek (a děsný vztek na Disney): Kde je ten tajemný říz a ta lehce morbidní šťáva? Kde je ten úžasný, ujetý a nenapodobitelný Burton – styl, který máme tak rádi? Tady bohužel ne – Hledejte dál…

29. dubna 2010
avatar uživatele
70 %

Už to není pohádka

No, co říct na tento film......Mně osobně se docela líbil. Možná už proto, že tam hrál Johnny Depp, kterýho miluju. Jenže....původně jsem zvažovala, že na to půjdu se svým 4 letým synem do kina. Ani nevím proč, ale první mě napadlo podívat se na to v klidu doma. A dobře jsem udělala!!! Opravdu není moc pro děti dívat se na plavající hlavy popravenců v řece! Navíc tato adaptace je tak nějak šedivá, není tak pěkně barevná jako jiný zpracování. Jak jsem řekla. Pěknej film to je, ale rozhodně to není pohádka!!!

25. dubna 2010
avatar uživatele
80 %

Mě se ten film moc líbil,po tom, co jsem četla co píšou ostatní, jsem šla do kina s jistými obavami jestli nevrazím peníze do lístku zbytečně, ale zbytečně to opravdu nebylo. Viděla jsem už několik filmů od Burtona a myslím si že režisér nemusí vždy zůstat u toho samého, s Alenkou holt trochu vybočil. Líbila se mi potrhlá Srdcová královna, nalíčený Johny Depp vypadal taky fantasticky a celkově si myslím že se film povedl. Ale...nemyslím si že je to film pro děti

18. dubna 2010
avatar uživatele
30 %

Po zdrcujícím zážitku s novým Soubojem Titánů, který volal přímo do nebe, jsem si začal říkat, že poslední dobrý film, který jsem viděl v kině, byli už skoro rok staří Hanební pancharti, a že si vybírám pro návštěvy do kina jen samé špatné filmy. Alenka v říši divů jakožto nejnovější verze tohoto příběhu s tak hvězdným obsazením vypadala docela slibně, nicméně za kino mi nestála. Tak jsem se tedy díval doma a říkal si, že místo Souboje Titánů nebo Transformers 2 jsem měl jít určitě na ni. Alenku neznám z žádných jejích verzí. Nikdy mě toto téma nezaujalo ani po zmínce v Matrixu, ale vzhledem k modernizaci mi tato verze nemohla ujít. Kdybych šel do kina… tak bych toho zase věčně litoval… Je bohužel děsná pravda, že tato verze Alenky opravdu není hodna žádných trofejí, protože nemá absolutně nic, co bychom ještě neviděli. Říkal jsem pravdu o žádných zkušenostech s tímto příběhem, takže nevím, jestli takové jsou všechny verze, ale tímto ubohým škvárem se celosvětově známá Alenka do mé paměti nezapíše. Příběh jsem si představoval z brusu nový, originální a překvapivý, ale ve skutečnosti se tvůrci vytáhli s laciným a primitivním, který je sice nacpaný speciálními efekty, ale nemá absolutně vůbec nic do sebe a nudou přímo čpí. Co je proboha nového na tom, že dívka spadne do díry, setká se s cvoky, sebere meč a zabije draka? Nehaním nijak výkon M. Wasikowky, ale kladu vinu do rukou scénáristů a režiséra. Chtěli jste opravdu Alenku takhle dětsky statečnou a strojovitou? Měla být tak hrozně nudná, předvídatelná a dost nepřirozená? Podle mě by se zbláznila strachy, když by absolutně nevěděla, kde je a žíznivě by chtěla nějaké vysvětlení, a určitě by nešla tak přímočaře. Jestli bylo nějaké velké očekávání, tak pak od těch známějších herců. Ani jeden z nich mi nijak k srdci nepřirostl. Každý mohl výstřednost rozdávat, ale nebyl nijak vtipný nebo poutavě charakterní. J. Depp měl zajímavé oči, ale jinak nic. H.B. Carter se svou přehnaně naivní rolí doslova otravovala a A. Hathaway… docela škoda slov. Stupidní nejsou ale jen role. Také spád filmu se stupiditou, infantilností a primitivností nijak nečerpá. Při závěrečné bitvě se mi už tvář zabořila do dlaní. Říkáte si, tento film je jen na pobavení, nepotřebuji žádný komplikovaný příběh, chci dobré efekty, ale já vás ujišťuji, že efekty nejsou nijak nové a přímočarý je film i na film k pouhému pobavení.

18. dubna 2010
avatar uživatele
70 %

Alice in Wonderland

No, popravdě jsem od spojení Depp&Burton čekala něco víc. Asi (určitě) za to může studio Disney, ale mě ten film připadal moc dětskej a naivní, čekala jsem ho víc ve stylu Burtona - temnější. Sice se mi docela líbil, ale zkrátka mohlo to být lepší.
Mia byla do role Alenky vybraná podle mě dobře, líbila se mi a jsem ráda, že Alenku nehrála nějaká známější herečka. Johnny byl jako vždy dobrej, sice se někdy choval až moc jako pako (tanec na konci), ale to jeho postavy většinou vždycky, zjevně má rád podivíny :). No a jeho make-up a vzhled byl supr. Anne byla krásná Bílá královna, Helena zas perfektní švihlá Rudá. Štve mě, že jsem film viděla v češtině, ale v ajině se bohužel u nás v Brně nehrál. Jinak se mi líbila podivuhodná stvoření, Tweedledee a Tweedledum, trhlý králík od Kloboučníka nebo kočka s velkým úsměvem. Čím jsem byla opravdu potěšená, byla hudba. Ta byla fakt krásná, Danny Elfman nezklamal.
Alenka je pěkná pohádka, která mohla být hororovější, nicméně se na ni zase někdy ráda podívám, protože pro filmy od Tima Burtona mám prostě slabost...

6. dubna 2010
avatar uživatele
80 %

Ano, námět přímo stvořený pro Burtona. Možná že mají pravdu ti, co říkají, že se Burton zaměřil spíš na to, aby film vypadal dobře ve 3D formátu a trochu upozadil sám sebe, ale stejně musím říct, že se mi to líbilo. Nebyla jsem na 3D verzi, tak možná právě proto na mě z filmu Burton dýchal. A umocněno to bylo rozhodně i původním zněním, neumím si ten film představit bez hlasu Deppa a Rickmana :-) ale i Šklíba a ostatní byli úžasní. Pro mě výborný film.

4. dubna 2010

Ehm?

"Tim Burton znovu v akci!" hlásaly titulky velkým, zářivým písmem. Nehodlám tady přesně jmenovat ony plátky, které tak opěvovaly nástup další Burtonky, asi bych zasloužila urazit hlavu, jelikož bych je právě teď kvalitativně přirovnala k nějakým bulvárům, které čtou důchodkyně v parku, zatímco si neuvědomují, že se jejich malá pudlík právě škrtí o vodítko... No, snad jsem čekala příliš mnoho - jak to bývá vždy, když je propagace tak mocná a nakonec skutek utek. Ovšem snažím se na to dívat objektivně, ale už i to samotné je nemožné. Na žádný film Tima jsem se nikdy nedívala objektivně, nebyla jsem toho schopna. Burtonky nejsou o objektivitě. nejsou o tom, aby se na ně člověk podíval z nadhledem a odstupem. Jde o vytříbený, šiblý, neuvěřitelně oslňující a osobitý styl. Zdůrazňuji slovo osobitý, poněvadž neznám žádného jiného, kdo by se Timovi rovnal. Avšak to, co jsem viděla při shlédnutí Alenky bylo pouho pouhé zklamání. Ten originální Tim byl snad zcenzurován či co, ale rozhodně to nebyl ten Tim, kterého tolik hltám. Alenka se jevila spíše jako nějaký nepovedený mix Burtonky a pohádky, v němž spíše dominovaly prvky pohádek. Samozřejmě... na motivy Alenky v Říši divů. Jistě, ale není to právě umění Burtona, udělat ze značně nudné předlohy originální výtvor?
Čekala jsem více známek, které by nasvědčovaly, že byl film dělán právě takovým režisérem. Srdcová královna s megalomanskou hlavou, crazy kloboučník, křiklavě modrá housenka s vodní dýmkou a pár hlášek byly zoufalé pokusy vdechnout filmu nějaký říz.
Co ale rozhodně nemůžu zkritizovat je výkon Heleny a Johnyho, skvělé jako vždy. Ale i skvělí herci zaniknou v tak podivně neburtonsky udělaném snímku.
Nevím, no. Čekala jsem rozhodně víc a z kina jsem odcházela s rozpoluplnými pocity. Co se týče kvality zpracování a efektů, nemám co vytknout. Ale to vše prostě není Tim, kterého jsem poznala ve Sweeneym a Nevěstě. Podivný happyend to ještě znásobil.
Tak možná příště.

1. dubna 2010
avatar uživatele
100 %

Burton+Depp=100% kvalita=)

Po přečtení různých recenzí a rozporuplných komentářů k tomuto filmu jsem se obávala jít na něj do kina.Ale protože je Tim Burton můj oblíbený režisér šla jsem.A stálo to za to.Jsem opravdu nadšená.Je pravda, že na Tima to bylo trochu barevnější než jsme zvyklí, ale přece jen tam bylo plno znaků jeho tvorby.Titulkami počínaje a výběrem herců konče.Johnny opět zazářil.Člověk si řekne, že Sweeney Todd nebo Jack Sparrow je šílená role,ale tohle bylo zatím to nejšílenější co jsem od Johnnyho viděla.Jen herečka Alenky se mi moc nezamlouvala, mohli vybrat někoho lepšího, ale to je jen můj názor.Každopádně celý film jsem si užila a už se těším až si ho budu moct pustit doma=) Prostě Tim a Johnny to je zaručený úspěch.

28. března 2010
avatar uživatele
80 %

Tim Burton je můj oblíbený režisér. Johnny Depp je můj oblíbený herec. Alenka v říši divů není moje nejoblíbenější pohádka. Vlastně jsem jejímu kouzlu nikdy moc nepropadla. Možná je to tím, že jsem ji nikdy nečetla, viděla jsem jen kreslené postavičky v čele se spoustou infaltilních písniček (kromě Je čas nenarozenin) a Alenkou stylizovanou do podoby blond barbie. Přesto jsem do kina šla s nadějí, že Tim Burton ohrnul nos nad sladkými obrázky zpívajících květinek a vzal to do svých rukou. Když jsem se prvně před několika měsíci dozvěděla, že zde bude hrát Johnny Depp, z poloviny jsem čekala, že bude hrát Alenku. Ani by mě to nepřekvapilo. Jenže houbeles, roli Alenky dostala nějaká hubená kostnatá bledule. V tuhle chvíli jsem si říkala, že těch osmdesát korun za lístek asi byla zbytečná investice, protože tahle Alenka mi svým chováním byla snad ještě protivnější než ta kreslená. Postupně se to ale k mému překvapení začalo měnit: postupem času se z vyvaleného naivního děcka stávala krásná mladá žena. Toto mě napadlo, když se Alenka dostala k srdcové královně, během scény kdy byla nahá za růžovými keři. Zpočátku byl ale děj hrozně rychlý. Od spadnutí do nory do zhruba této chvíle jsem sotva mrkla a už se děj přesunul jinam, s jinými postavami. To mi vadilo, protože bylo to moc informací najednou a nedá se to prostě všechno vstřebat naráz. Zmaškařený Depp vám pochopit taky moc nepomůže, když na sebe strhne okamžitě všechnu pozornost. Myslím ale, že tím zápory filmu končí. Řekla bych, že Burton zde udělal velký krok kupředu a tím překročil všechny rozjuchané blbinky s veselými písničkami. Celkově mi přijde, jako by se nechal inspirovat tím, co alespoň částečně ovlivnilo či ovlivňuje dnešní svět, a ještě tomu vnuknul něco svého. Bílá královna v podání Anne Hathaway mi nejen líčením připomínala excentrickou Lady Gaga. Kočka Šklíba byl Garfield v trochu jiném zbarvení a novou schopností. Mohla bych pokračovat dál. Navíc mi přijde, že Burton spojil pohádku pro děti s Ospalou dírou a nějakým psychologickým filmem. Stačí pozorovat jen Alenku, jak se změnila, či "temné" chvilky kloboučníka. Sekání hlav, skákání po uťatých skalpech či vypichování očí snad nepatří mezi oblíbené části pohádek dětí, ne? Naopak mnoho věcí bylo jakoby z nutnosti. Příkladem za všechny budiž Deppův tanec futrovák, který byl vážně jen z povinnosti. Musím pochválit příběh o Alence, jejíž cílem není utéct před srdcovou královnou tím, že se probudí. Naopak, zde se jí hrdě postavila s cílem naplnit dávné proroctví. A prostředí se dokonale povedlo. Pokud mělo alespoň trochu navodit pocit jakési RPG hry, kde je divák vtažen do děje a není jen tupě zírajícím tvorem, povedlo se to. Povedlo se to zde mnohem víc než u slavného Avatara s jeho slavným 3D. Celou dobu (obvzlášť při závěrečném boji či Alenčině útěku před skvrnitou kočkou na začátku filmu) jsem měla pocit, jako bych se ocitla ve hře TES4:Oblivion, kterou mi celé prostředí silně připomínalo. navíc se mi moc líbilo propojení této Alenky s tou kreslenou (natírání květin). Sice je trochu zkažen houseňák, ale zase film nekončí klasickým happyendem. Abych to shrnula, dokonalá Burtonovská ponurost, plavovlasá bledulka v šatech ze závěsu a Depp nalíčený víc než leckterá lehká děva to dohromady dokázali. Z pohádky pro prcky udělali dobrý film, který vás donutí přemýšlet i zasmát se. Skutečně nejhorším momentem filmu je píseň od Avril Lavinge, která hraje v závěrečným titulcích.

25. března 2010
avatar uživatele
100 %

Johnny je jednicka

Alenka v risi divu je u me po dlouhe dobe vynikajici film.Skvele efekty,triky a hlavne skveli herci.Cetla sem nektere nazory a vubec nesouhlasim s tim,ze tento film postrada humor.Ten kdo tohle psal,film asi nevidel a nebo spatne.Tim,ze tam hraji bezvadni herci,tak je tam srandy kopice.

20. března 2010
avatar uživatele
100 %

PECKA!

tak tento film ma prekvapil, veeeeelmi sa mi pacil bol proste UZASNY, uz aby bol na DVD :) zaradil sa ihned medzi moje naj filmy :) Davam 100% a vrelo odporucam :)

17. března 2010
avatar uživatele
60 %

Přišla jsem, viděla jsem...

Už při čtení recenze jsem si říkala, že se beztak autor jen zrovna chtěl vyřádit, a těšila jsem se, jak jsem budu psát pravý opak. Před pár hodinama jsem přišla z kina a hlavou mi proletěla myšlenka, zda to nebyly vyhozené peníze... Já Tima Burtona neskutečně obdivuju, byla bych mu přísahala věrnost až za hrob...tudíž k němu mám jistý vztah, že:) A jako v každém vztahu se i v tomto objevilo zklamání... Začátek a konec Alenky, zkrátka ty části, ve kterých nebyla v Říši divů, byly tak laciné, že se mi chtělo brečet. Postavy byly tak striktně dané, až to bylo opravdu smutné... Vtipy byly alias Hannah Montana apod... Na druhou stranu, Kloboučník alias Johnny Depp byl efektní, Šklíba byla úžasná a nejvíc se mi líbla neskutečná ladnost Anne Hathaway jako Bílé královny. Vizuelně to bylo taky moc pěkné...ale...jak už zaznělo víckrát, Burton to nebyl. Ale hudba zněla v těch pravých momentech, v některých pasažích byl Timův rukopis viditelný...s těžkým srdcem 60%.

17. března 2010
avatar uživatele
80 %

Tento film jsem v očekávání hlídala už přes půl roku, protože jsem věděla že je od Burtona. Doufám že dlouhou dobu zůstane ještě v mojí paměti, ne tak jako 90% návštěvníků kina, kteří na něj šli jen z mediální propagace případně protože je film ve 3D. Ale každého věc.
Viděla jsem ho v klasické verzi protože 3D mi značně nevyhovuje. Film sám o sobě si myslím hodně svázal Burtonovu fantazii, protože byl na předlohy knihy. Ale neváhal do ní dát tu svoji morbiditu, ať už v podobě usekaných hlav plujících po vodě, či svérázného pojetí postav. Děj byl klasický pohádkovský, i když jsem čekala že režizér do něj zařadí i něco "svého". Nezklamal ani nenadchl. Držím ti palce Time, pro tvoji další tvorbu:D
jinak herci, timovi i moji oblíbenci Johnny a Helen byli úchvatní.

15. března 2010
avatar uživatele
50 %

Nic moc

Když jsem se vypravila do kina na premiéru, donutila jsem i svou matku, aby se na to koukla. Celý film se pronudila. A jelikož není staromódní a v názorech si rozumíme, musím uznat, že tenhle film se Burtonovi moc nevyvedl. Naštěstí jsem ani moc nečekala, takže zklamaná nejsem, i když tento film nikomu nedoporučuju. Alenka byla taková nemastná neslaná, nelíbila se mi. Celý příběh byl předvídatelný, což já u filmů naprosto nesnáším (co taky čekat, bylo to jen lehce odchýlené od disneyovské předlohy). Zaujal mne jen kocour Šklíba a kloboučník, kterého mi bylo místy hodně líto. A na konci mě dostala má matka poznámkou: ''Ten Depp vypadal jako Madonna! Zmalovanej, oči do zelena a mezera mezi zuby!''

14. března 2010
avatar uživatele
70 %

Alice in Wonderland

Po dlouhé době jsem si opět vyrazil do kina a tentokrát na 3D! Film "Alenka v říši divů" pro mne znamenalo setkání s Timem Burtonem po trochu delší době. První reakce ovšem nebyly až tak moc pozitivní a proto jsem se trochu zalekl. Redaktoři na různých webech mě varovali, že tohle není klasický Burton a že je to film značně nevydařený, ale já na to kašlal. Měl jsem důvěru jak v Burtona, tak i v herecké osazenstvo. Před pár hodinami jsem přišel z kina a musím to potvrdit. Tohle není klasický Burton. Jenže mě to vůbec nevadilo! Burton byl svázán knižní předlohou, takže ani nemohl být svůj, ale mě to nějak značně nevadilo. Nejsem nějak velký fanda jeho počinů, ale některé jsem viděl a všechno to byly dobré filmy. Ne nejlepší, avšak rozhodně dobré. A nejspíš proto, že nejsem tak "zažraný" do jeho filmů mě skutečnost, že tohle není ten starý, dobrý Burton ani nenaštvala. Ani trochu! Já se dokonce skvěle bavil. Jistě, film může působit přestylizovaně, ale je to říše divů, takže od ní nemůžete čekat nějaký stereotyp. Pro mě to naopak bylo vizuálně velice kvalitní. Můj názor je takový, že Burton uměl tenhle film divákovi skvěle naservírovat. Všechno je tu tak pohádkově kouzelné. Ano, musím přiznat, že 3D technologie je tu možná zbytečná, protože se ve filmu možná nevyužije tak hodně, jak by diváci chtěli a ve výsledku jsou pro mě peníze za 3D brýle zcela zbytečné. To však nic nemění na tom, že "Alenka v říší divů" je pro mě dobrý film. Občas takové filmy zkrátka potřebujeme. Proto se nesnažte na tomto filmu hledat na sílu nějaké negativa a udělejte si názor sami. Už teď je ovšem jisté, že film bude mít dva typy táborů. "Burtonovi nadšenci" a "zbytek". Herecké obsazení mě potěšilo. Mia Wasikowska je jako Alenka velmi sympatická a má charisma. Johnny Depp podavá nadprůměr. Jemu zkrátka pohádkové či nadpřirozené postavy jdou více, než ty normální. Tohle je učebnicový příklad! Helena Bonham Carter tady jako hlavní záporák moc nepůsobí. Tedy alespoň na mě nezapůsobila dostatečně zle. Trochu slabší výkon, ale za to velmi zdařilý make-up. Totéž platí u Anne Hathaway. Celý film působila tak nějak utahaně a ani toho hraní moc nepředvedla. Jelikož jsem film viděl v českém dabingu, nemohl jsem si ani vychutnat hlasy Alana Rickmana, Stephena Frye anebo Michaela Sheena, ale až se mi do ruky dostane DVD, určitě si na film podívám ještě jednou a v originálním znění. Jedním dechem: "Jestliže máte starší Burtonovky za své filmové modly, utíkejte od filmu co možná nejdál! Burton je tu totiž svázaný předlohou a tak jeho specifickost je zde vidět jen ve velmi malé míře. Ti, kdož ovšem nemají, tak velké nároky na film, neměl by je určitě zklamat!" Nesmíte na film nahlížet tak kriticky. Je to oddechovka pro mladší, ale i pro starší diváky. Taková oddechovka už tu dlouho nebyla! Chtěl jsem dát více, ale po větším zamyšlení dám "jenom" silných 70 %.

14. března 2010
avatar uživatele
70 %

Alica v krajine zázrakov podľa mňa nie je vôbec taký prepadák ako sa dá všade dočítať. To, že vo filme nie je evidentný podpis Burtona nie je pravda. Je jasné, že krivé okná a deravé strechy sa do deja nedali zakomponovať, no aj napriek tomu hocijaký všeobecne zameraný divák dokáže určiť režiséra filmu bez toho, aby pozeral titulky. Ja osobne nepatrím k obdivovateľom Burtona (Deppa, Carterovej), ale musím povedať, že kombinácia rozprávky a osobitého štýlu Tima Burtona mi v tomto prípade sadla. Určite to nie je TOP film, ale vrámci možností ma to nesklamalo. Výkon Johnnyho Deppa bol ale podľa mňa dosť podpriemerný (opäť zahral jediný typ postavy, ktorý hrá v drvivej väčšine jeho filmov). Ako prehnaný by som zhodnotil záver filmu. Tanec klobučníka a aj hudba mala byť podľa mňa poňatá úplne iným štýlom. Uvidím, ako budem tento film brať s odstupom času, no momentálne film vidím relatívne pozitívne. Odhliadnuc od všetkých špekulácii ohľadom zapredania Burtonovho štýlu, predigitalizovanej maškarády alebo odbočiek od knihy, film sám o sebe je celkom fajn.

14. března 2010
avatar uživatele
70 %

Radši moc nečekat...

Od filmu Alenka v říši divů jsem toho moc nečekala, abych později nebyla zklamaná. Zklamaná jsem úplně nebyla, přesto má film nějaké mouchy. Viděla jsem klasickou disneyovku, která byla mile pohádková a pošahaně vtipná, viděla jsem variaci Švankmajera, který Alence dodal skoro hororový ráz. A teď přišel Burton. Každý má o jeho stylu své představy, tady to ale vypadá, že film Burtonovým rukopisem moc neoplývá, spíše je to hezky stylizovaná pohádka, která si z Alenky vzala nějaké motivy a Burton se otrocky nedržel předlohy (neříkám, že je to špatně) a udělal si film po svém. Ano, ten svět má kouzlo. Depp tradičně taky. Představitelka Alenky, ač teenagerka, rovněž zaujme. Nejvíce pobaví Srdcová královna a Kloboučníkovi spojenci. Najdete tam drobnosti, které oko a duši diváka potěší, ale... Prostě je to pohádka. Na Burtona málo burtonovská a šílená. Nejsem odvázaná, jsem spíše "jen" příjemně pobavena. Film nezatracuji, celkem se mi líbil, ale ani ho nebudu vychvalovat do nebes.

13. března 2010
avatar uživatele
100 %

100 %a možno aj viac

Film se naprosto úžasný! Že to neni klasický Burton??? No kedže neni autorom predlohy tak to klasický Burton ani nemoze byt. Film absoultne natocil podla mojich predstáv. Ked som čítala knihu, rozprávku som si rovnako predstavovala: vela farieb, divne vyzerajúce postavy. Mna film absolutne dostal. Burton je úžasný režisér!

13. března 2010

Srovnávání srovnávání srovnávání

Jak už nadpis prozrazuje, tak největší prokletí tohoto filmu je to, že pár slaboduchých jedinců z mě neznámého důvodu staví vedle sebe věci nesrovnatelné. Kdo ví, jaký doopravdy je Burtonův styl?! A je to vůbec podstatné? Dělá snad tohle někdo u Spielberga, Camerona či Stona? Ani ne. Zato u Tarantina, Kubricka a Burtona ano! Ale proč?! Jsou snad méně či více kvalitní, než předchozí skupina. Omlouvám se za toto promlouvání do duše, ale z tohoto přístupu je mi smutno. Teď už ale přímo k Alence. Popravdě jsem Carollův příběh nikdy neměl rád a Alenka mi vždycky přišla "divná". Avšak díky této "reinkarnaci" jsem otočil o 180 stupňů a zůstal uchváceně stát. Mix krásného napětí, dobrého vtipu a řemeslné práce mě zkrátka dokonale omráčil. Dovolím si malinko nesouhlasit Chriss, protože 3D mi tady přišlo super (narozdíl od Avatara). Šklíba by zkrátka bez 3D nebyl tak okouzlující. Mohl bych chválit do nekonečna, ale zde není třeba slov. Dokonalé!

12. března 2010

A líbilo!

Páni recenzátoři si můžou o Alence říkat co chtějí. To, že tam není ani známka po Burtonovi není pravda. Fakt, že Disney zmařil téměř každý jeho pokus, je něco jiného. Jasně, říká se to hrozně lehce, že "Burton není to do dřív, klesl neskutečně hluboko, vždyť to není on, ..." Jenže on to nejspíš kvůli Disneymu líp (podle svého) udělat nemohl.
Ale co je špatného na tom, že ten film má moc barev? Nebo že Depp měl „legrační obleček a oči, nic víc“? A říkat, že „infantilní“ publikum to jistě ocení? Infantilní se nepřipadám, a ten film se mi líbil. Dobře, fajn, není to Burton kterého známe, ale to že ten film udělal jinak ještě neznamená, že ten film sám o sobě není dobrý. Kdyby ho přesně takhle natočil někdo jiný, tak by nikdo neřekl ani slovo. Jenže protože je to zrovna On, tak se všichni můžou pos*at, protože sešel z "cesty". Kdyby se někdo namáhal hodnotit ten film jako takový, zajímaly by mě ty recenze.
A kdo si proboha stěžuje, že je to pohádka?!? Přečetli jste si vůbec tu knížku, nebo aspoň zhruba o čem to je? Ona to totiž JE pohádka. Lewis Carroll to jako pohádku napsal a Burton natočil - překvapení prozrazeno.

11. března 2010
avatar uživatele
40 %

Tak to vidím já...

Kdo se těšil na Nový film Tima Burtona, ten má smůlu, protože tohle je infantilní přestylizovaná pohádka pro děti, která nemá s Burtonem nic společného. Široké veřejnosti udělá jistě radost Depp s velkýma očima a Carterová s velkou hlavou, ale to jsou skutečně jediné dvě věci, které jsou na filmu "velké". Burton není o tricích, pastelových barvách a pitvoření - možná, že už na to zapomněl i on sám. Jeho rádoby fanouškům, kteří pravého Burtona ani neznaj snad tenhle film udělá radost. U mě nemá šanci.

8. března 2010
avatar uživatele
80 %

Typicky "burtonovské", ovšem, jelikož je pod Alenkou podepsán Disney, ne až tak temné, jak je u něj zvykem.
Film oplývá nádhernou výpravou, kostýmy i skvělými herci, ovšem vzhledem k tomu, že je v kinech k dispozici i ve 3-D mi přijdou některé scény ryze účelové. Navíc kdykoliv sklouzne film k ponurejším tónům, musí být okamžitě "zabita" nějakým vtípkem či dokonce tancem. Disneyho pohádka podle Tima Burtona, s klady i zápory.

5. března 2010
avatar uživatele
90 %

Čekala sem víc...

Filmy Tima Burtona prostě miluju a proto sem se na Alenku třásla už půl roku dopředu. Vzhled Alenky mě ze začátku trošku zklamal. Představovala sem si jí jako nádhernou holčičku a herečka, která jí ztvárnila se mi absolutně nelíbila. Začátek se mi celkově moc nezamlouval. Až když Alenka vlezla králičí norou do říše divů, tak to začalo bejt zajímavý a napínavý. Alenka se mi začala i docela líbit, Johnny Depp odvedl jako vždycky úžasný výkon a srdcová královna prostě neměla chybu. Celkově bych film zhodnotila jako zdařilý ale čekala sem možná o trošku víc. 3D je u tohohle fimu podle mého názoru naprosto zbytečný...

4. března 2010