home
Umučení Krista

NÁZORY K FILMU

avatar uživatele
70 %

Tak mě napadá jestli fanaticky věřící Gibson netočil film jen sám pro sebe, aby se před Bohem očistil za to, že v osobním životě porušuje sedmé přikázání: nesesmilníš. Nevím, jestli mu odpustil Bůh, ale jeho manželka a hromada dětí zřejmě ne. ________Po včerejším druhém zhlédnutí se ptám: „PRO KRISTA“ PROČ??? PRO KOHO to Gibson tedy točil? CO CHTĚL v divákovi probudit? Pokud to je film natočen pro hluboce a čistě věřícího diváka, pak si myslím, že nebylo třeba tolik detailního naturalismu, aby si uvědomil, co musel Ježíš v posledních hodinách svého života vytrpět. Nicméně i kdybych byla věřící divák, dovolila bych si poznamenat, že síla Ježíšova odkazu by pro mne netkvěla v tom, že vydržel nelidskou a nesnesitelnou fyzickou bolest, ale zejména v tom, že věděl, že ta bolest přijde a přesto ze své „cesty“ neustoupil._______ Jako nevěřící divák mám ale jiný problém. Ježíš je pro mě člověkem, jehož život je historicky doložen. Je ale stále jen člověkem s průměrnými fyzickými schopnostmi. Mám pocit, ale možná se mýlím, že běžný člověk by omdlel po druhém zobrazeném bičování. A pokud ne, tak zřejmě potom, kdy by spadl na zem a trnová koruna se mu zabodla do hlavy. A pak už by po zbytek mučení jen omdlíval. Nehledě na ztrátu krve, která byla podle záběrů značná. Přesto netvrdím, že tohle ubírá na kvalitě filmu.________ A stejně má film své plusy. Jim Caviezel je v roli Ježíše fakt přesvědčivý. Líbí se mi i herecké výkony zavrženíhodných křesťanských „pohlavárů“, Marie… Výprava a celková historická atmosféra je až strhující. Nenudila jsem se. Snad jen opakované zpomalené záběry na padajícího vyčerpaného Ježíše se časem staly zbytečné – Ježíš pomalu padá na záda, Ježíš pomalu padá na bok, pak na čelo… No. Dobrý, ale jindy fungující naturalismus v Gibsonových filmech tentokrát dojem zkazil.

25. srpna 2011
avatar uživatele
100 %

Ježíš Nazaretský

Nějak mě zaráží, že každý tady píše, že tam je moc krve, ale já si myslím, že tohle Ježíš opravdu musel vytrpět. Mel se snažil přiblížit k tomu co popisuje Bible a pokud víc, nestojí tam, že by Ježíš zemřel nějak rychle a bezbolestně. Bibli jsem přímo nečetla, ale tenhle film je podle mě úžasný v tom co ukazuje a jak to ukazuje. Ježíš trpěl pro svůj lid a ne, že prošel s pár klacky umřít na nějaký kopec...

6. července 2010
avatar uživatele
80 %

Odhodlání k psaní názoru na film Umučení Krista jsem po zhlédnutí prakticky úplně postrádal. Na tento film jsem se skutečně velmi těšil, ale dostalo se mi poněkud něco úplně jiného, než jsem očekával. Lidé si tu stěžují na dvě hodiny samého bičování, ale to nebyl absolutně žádný důvod k tomu, proč bych se měl na tento film s tak silným tématem vykašlat. Ježíš Kristus je postava, jejíž význam nelze pojmout lehkomyslně a Mel Gibson, jež si mě posledně získal ve Statečném srdci, se ujal úkolu vyprávění jeho příběhu tím nejrealističtějším způsobem. Mel by u mě propadl životem, kdyby si z Krista dělal legraci, jako film Rok jedna z Kaina a Abela, ovšem takovéto zpracování tématu mi opravdu vyrazilo dech. V prvních deseti minutách jsem myslel, že usnu. Mé pochyby nabíraly větších hloubek, ale jakmile mi došlo, jak je tento příběh pojat, hned jsem se na to začal dívat z jiné stránky. Mel jakoby zprvu úplně zapomněl na charakter postav. Uslyšel jsem pár slov, a hned přišla na řadu Jidášova zrada, a takového Krista jsem měl sledovat celou dobu? Jenže malý počet slov Jamesi Caviezelovi úplně stačil. K úspěchu mu stačil velmi přesvědčivý vzhled, arménština a naprosto bezchybný výkon korunovaný právě těmi několika málo slovy, která postavu dotvořila. Caviezel zahrál Ježíše tak, jako nikdo před tím. Gibson vůbec nešetřil naturalismem, protože i když občas ukázal Krista nezjizveného, jak dělá věci, jimiž je znám, pořád se soustředil na to, co před ním jiní radši zakryli rouškou neznáma. Nikdo před tím se takhle na skutečné Kristovo utrpení nemohl založit. Téměř dvě hodiny bičování, pravda, ale vůbec to není věc, která mi jako divákovi stojí za zbytečné protahování. Daleko více než vizuálně, na mě film působil emocionálně. Mně nevadil ten stereotyp sadistických vojáků, mě Kristovo utrpení dohánělo k slzám. Caviezel hrál tak přesvědčivě, hudba přímo podtrhávala a veškeré fakty jako pomoc s křížem nebo obtisk tváře do látky zapříčinily, že dřív jak od poloviny jedno oko nezůstalo suché a mé soustředění na chvíli nepolevilo. Myslím, že jde o výjimečné dílo, protože toto zpracování je úplně obrácené, než jak by se k němu stavil tvůrce, jež by se soustředil spíš na Ježíšův život než umírání.

15. června 2010
avatar uživatele
40 %

Odhodlával jsem se snad půl roku, než na Umučení Krista došla řada. Vím, že během premiéry byl kolem hrozný povyk, nikoho to nenechalo klidným. Já ale nechápu proč? Čím je to tak výjimečně kontroverzní? Když se natočí něco kolem Ježíše, nemusí se hned katolíci bouřit, ani nemůžou, protože je to film pro ně. S tímto posláním Mel svůj projekt točil, chtěl jenom vyobrazit Kristovu smrt tak, jak probíhala. Takže o reálnosti nemůžeme pochybovat, možná někdy byla až zbytečná. Jediné co jsem si totiž odnesl, jsou vzpomínky na bičování, a když dokáže jenom tohle upoutat mojí pozornost za dvě hodiny, něco není v pořádku. Jinak je totiž Umučení Krista abnormální ztráta času. Z historického hlediska možná přesné, avšak jsem měl potíže s rozeznáním, kdo je kdo. Mel asi jednoduše předpokládat, že lidi, kteří se odhodlají ke zhlédnutí, mají bibli v malíku. Takhle se jenom můžu kochat pohledem na neznámé lidi, dělající důležité věci. Proto mi určitě ledasco uniklo. Raději se tím nebudu hlouběji zaobírat. Mnohem závažnější je fakt, že děj působí únavně. Jen si zkuste uvědomit, co se stalo. Nejdřív se řeší, jaký trest dostane Ježíš a zbytek doby ho bijí. Taktéž nesmírně otravují nicneříkající pasáže, ve kterých nehraje hudba, ustane mluvení, jenom se nadneseně čumí do blba. Určitou šanci na úspěch jsem vložil do vracení v čase, jenomže tím si situaci ještě zhoršili. Nic kloudného se nedozvíte, samé náboženské proslovy. Po vypuštění brutální složky vám tedy zůstane tohle, jinak formulované NIC. Jestli chci nějaké procenta dát, tak za ní. Do jisté míry samé bičování, jenomže jak jinak světu sdělit, čím si Ježíš procházel. I s následným ukřižováním patří tohle mučení k jedněm z nejbrutálnějších vůbec. Kdybych se měl vyjádřit o hercích, nasnadě je akorát James Caviezel. Je zřejmé, jak si roli bral a dal do ní úplně všechno. On si pochvalu zaslouží. Souhrnem: Zabývají se jenom povrchem, do hloubky faktů se nejde. Výsledek je tudíž plochý, snaha šokovat zvítězila nad tím ostatním. Mel si splnil sen, tudíž si svoje dílo může spokojeně zařadit do vlastní filmotéky, jen na ostatní jaksi nebral ohled. Můj pohled ateisty.

25. června 2009
avatar uživatele
Budy
...
50 %

Umučení Krista

Ve filmech mi nevadí hektolitry krve, padání hlav apod., proto jsem se na tento film chtěl podívat. Všichni říkali jak je to strašné... Myslel jsem, že ve filmu bude několik druhů mučení, ale ne! Nejdříve asi půl hodiny chodí s Ježíšem po Jeruzalémě a radí se, zda Ježíše odsoudit. A zbytek filmu (hodina a půl) je neustále bičování. Sice věřím, že to je také mučení, ale kdo se na to má tak dlouho dívat. Nevadilo mi, že je tam tolik krve, ale prostě bičování hodinu a půl je pro mně dost.

8. dubna 2009
avatar uživatele
90 %

Mylím, že je to dobrej film, ale s trochou méně krve by to bylo o něco snesitelnější. Je tam málo moudra moc krva, tak bych to řekl...

3. prosince 2008
avatar uživatele
100 %

Excelentné

Po piatom vzhliadnutí filmu Umučenie Krista považujem tento snímok za skutočne excelentne natočený film so skvelou kamerou, s hodnovernou atmosférou deja, s vynikajúcimi hereckými výkonmi a skvelou réžiou filmu. Mel Gibsonovi sa podľa mojej mienky podarilo vo filme verne zachytiť evanjelium Nového Zákona a priblížiť nám tak zvrátenosť ľudskej podstaty.
Som veľmi rád, že žije taký človek, ktorý svoj talent v oblasti filmového umenia venoval aj Biblii a po jeho taktiež skvelom filme Apocalypto očakávam a teším sa na ďalší jeho film. Som presvedčený o tom, že Mel Gibson natočí skvelý film s akoukoľvek tematikou.

17. listopadu 2008
avatar uživatele
60 %

no ja neviem, mozno ma odsudite, ale... je to dobry film, pekne prepracovany, lenze aj nadalej to pre mna ostalo nabozenskym filmom... kazdy ma na to svoj nazor a kazdeho to oslovilo inak, mna to bohuzial oslovilo len na cca 60%... asi nie som na taketo filmy :)

20. července 2008
avatar uživatele
90 %

Pan Gibson našel Krista

Jo. tenhle snímek je dost zajímavý.Na můj vkus moc krve, ale tak to chodilo a nikdo si nestěžoval, že tu moc stříká krev.Rozhodně mám radši Umučení Krista než Apokalypto.Celkem se to vydařilo.Nábožný brutální snímek.Pěkné.

3. července 2008
avatar uživatele
100 %

Ikdyž na mě Gibonovi modré oči neplatí, tak se me jeho zpracování Umučení Krista líbilo, trochu krvavý a drastický, ale líbilo se mi to. Exeloval tady skvělej herec James Caviezel, líbila se mi tam i Monica Belluci jako Marie Magdalena.

1. července 2008

„Bože, proč jsi mě opustil?“

Mně se tenhle film velice líbil. Možná, že si teď něktěří uživatelé říkají: „To je ale sadistka!“. Ale nejsem. Mnozí z vás zde píší, že režisér Mel Gibson je sadistický a že v tomto filmu bylo až moc krve. Dřív jsem si to také myslela, ale pak jsem si pozorně přečetla v Bibli Pašije a změnila jsem svůj názor. Ježíš opravdu tolik trpěl. Je vidět, že režisér tohoto filmu je hluboce věřící, kdyby nebyl, film by vypadal úplně jinak. Po skončení filmu jsem se ptala sama sebe: „Zradila bych Ježíše, jako to udělal Jidáš?“ Tahle otázka mě velice děsí. Opravdu nevím, jestli ano nebo ne. Možná, že vy byste na tuto otázku odpověděli jednorázově bez přemýšlení – NE. Zamyslete se nad tím. Za jakou odměnu by jsme ho zradili my? Film byl natočen velice pěkně a byl velmi realistický. Líbily se mi scény, kdy Ježíš prožíval své chvíle se svou matkou Marií nebo se svými dvanácti apoštoly u poslední večeře. I když obsah tohoto filmu zná téměř každý, dívala jsem se do konce a vůbec mi to nevadilo. Na konci se mi chtělo brečet z toho, jak všechno musel Ježíš za nás vytrpět. Pak mě ale rozveselilo to, že Kristus vstal z mrtvých! Nesmím zapomenout také pochválit hudebního skladatele (Johna Debneyho). Moc se mi jeho skladby líbily. Je překvapivé, že někteří z vás dávají tomuto filmu nízké hodnocení a nějakému trapnému krvavému hororu dáte vyšší. Je to opravdu škoda, protože Umučení Krista si zaslouží jiné hodnocení, než to nízké, které dáváte kvůli krvi a krutosti - i když to takhle opravdu bylo. Na tento film se vždy o Velikonocích ráda podívám. Amen!

22. června 2008
avatar uživatele
fafo
...
60 %

Gibsona nemusím. Ak ma film výpovednú hodnotu najmä pre kresťanov ( patrím tam ) tak ako ma vplývať na mládež ( kedysi bol slogan: mládež tys držiteľkou rána ... ) keď sú to bohapusté jatky. Je tam násilia možno viac ako v treťotriednom krváku. Jasné, výpovedná hodnota filmu sa ma držať reality, ale ten uletený australčan nerieši kresťanstvo, lež kasu. No dobre, od 18 rokov, ale čo ty mladší, ( asi toto moje tvrdenie je mimo, dnes pozerá každý hocičo ) pán režiserik ako moralista alkoholicus, antisemita, mal film prispôsobiť mládeži, pretože oná je budunosťou ( mala by byť ) kresťanstva. Tento film bude asi navždy kontroverzný. Nepopieram mu sugestívnosť.

10. dubna 2008
avatar uživatele
100 %

Vždyť to má v názvu

O čem jiném může ten film být - má přece v názvu to, o čem celý je: je o umučení Krista.
Když půjdete do obchodu k řezníkovi, tak po něm nebudete chtít, aby Vám prodal dortíček, nebo ano?

8. dubna 2008
avatar uživatele
60 %

Celkem souhlasím s komentářem pode mnou. Každý jistě o snímku slyšel, než ho viděl a měl by tedy očekávat to, co přijde. Ve filmu jde skutečně jen čistě o to, ukázat Kristovo utrpení. A musím uznat, že tohle téma je tam zpracováno skutečně působivě. Asi je pravda, že pro úplně slabé povahy to není, ale znám mnohem drastičtější filmy. Na druhou stranu jsem to neprožívala tak, jak jsem myslela, že budu. Co říct... Kameru, hudbu chválím, scénář si nedovolím hodnotit, protože dialogů tam bylo velice mizivé množství a většina z mluvených projevů byly citáty z Bible.
Čekala jsem víc.

8. dubna 2008
avatar uživatele
100 %

Film jsem viděla 2x v kině

A jednou v televizi. Ale v kině to byl nezapomenutelný zážitek. Je to výborný film. Unesla mě hudba, původní znění, stvárnění Satana...
O tom, zda je film snad drastický, možno polemizovat. Mučení ani jiné nemůže být.
Z popsaných chyb mi nevadí ta, která píše o celém kříži, byla to volba režiséra. Ale u otroka, kterému havran vykloval oči, mi chyba vadila - on pak v dalším záběru oči má.
Až bude DVD levnější, koupím si ho.

26. března 2008
avatar uživatele
70 %

Mel Gibson ví přesně co chce. Film má kvalitní hudbu, kameru i herecké obsazení. A zaměřuje se spíše než na život Ježíše právě na jeho poslední hodiny. Přesněji řečeno na ,,to" co musel vytrpět. Režisér se zaměřuje hlavně na mučící scény, které jsou zobrazeny opravdu naturalisticky a zdá se mi, že na nich celý film stojí. Bez nich se zdá tak prázdný...

26. března 2008
avatar uživatele
10 %

Na Umučení Krista mě kdysi vytáhla sestřenice do kina - a to neměla dělat. Minimálně půlku filmu jsem si zakrývala oči. Pro slabší povahy to fakt není. Nic proti Gibsonovi, ale příběh takové postavy lze udělat mnohem citlivěji - nebo mu snad šlo jenom o okamžitý efekt krve a bolesti? Hlubší prožitek to nepřinese.

25. března 2008
avatar uživatele
100 %

Většina tu píše o tom že ten film neni zajímavý, že je tam jenom krev a bičování ale tak to právě bylo i doopravdy a co byste chtěli, dyť je to jen krutá pravda. Myslím si že film opravdu poukázal na to co měl, jak to ve skutečnosti bylo, líbil se mi Ježíš jak dobře jeho postavu vystihli, bylo na něm vidět že je se vším smířený, takže film sice nebyl nějakej zajímavej román ale ukázal nám skutečnost proto mu dávám 100%

25. března 2008
avatar uživatele
50 %

James Caviezel

Je to zajímavý film, ale o Kristovi jsem viděl už několik dokumentárních filmů a celá řada z nich byla zajímavější. Ale bylo to i tím, že ty zachycovaly větší část z životního příběhu Ježíše Krista, než jen jeho poslední hodiny.

24. března 2008
avatar uživatele
90 %

Tento film mě dost zaujal, herecké výkony byly fakt skvělé. Akorát tam bylo až moc krve, ačkoliv skutečnost byla určitě mnohem horší. Ale celkový dojem-téměř perfektní.

22. března 2008
avatar uživatele
100 %

Velmi realistické.....

Tenhle film se mi moc líbi.Režísér zde velmi realisticky vykresluje Ježíšovo utrpení.Předkládám nám pravdivý a bohužel až příliš smutný děj.Mel Gibson zašel až tam kam se jiní režíseři báli.Na kritiku diváků ani nemysle.Pouze nám chtěl ukázat posledních 12 hodin Krista.
Film je dobře doplněn hudbou,která dodává filmu mystický podtext.Velmi dobře je znázorněno mučení.Film ve mně zanechal velmi hluboký dojem.Proto dávám tak vysoké hodnocení.Je to vrchol s toutou tématikou.Zaslouženě 100%

22. března 2008
avatar uživatele
30 %

Gibson je zvrácený, bigotní magor. Určitě je zajímavý zpracovat Kristův život, respektive posledních 12 hodin jeho života, ale ne z toho udělat krvavá jatka, jaká Gibson předvádí. To hodnocení je pouze za hudbu, která byla výborná a pár scén, kde nebyla krev (že jich ale moc nebylo, daly by se spočítat na prstech jedné ruky).
P.S. Když jsem to viděl poprvý dal jsem hodnocení 50%, po dvou letech jsem se na to podíval podruhý, protože jsem si říkal jestli 50% není málo a bylo to až moc, takže 30%. Už to nikdy nechci vidět.

20. března 2008
avatar uživatele
100 %

umučení

Moc smutný, krutý ale podle všeho neuvěřitelně pravdivý příběh... Těžký úkol natočit dobře něco špatného, ale v případě Mela určitě žádnej krok vedle. Už se těším na další dílo z jeho tvůrčí dílny, co zase předvede. Škoda jen, fakt velká škoda, že se tak skvělý umělec na báze tvůrčí dokáže neovládat v osobním životě a řeší sitauce nepřiměřeně a snad pod vlivem chlastu!Nedoporučuji kuokat film nikomu kdo nemá rád krev a utrpění nevinných a hlavně mučení, tenhle příběh je totiž tak smutný jako celá židovská historie...

15. září 2007
avatar uživatele
100 %

Jelikož jsem věřící, tak jsem věděla co mně čeká. Byl to hodně dobře udělaný film, který ukázal celou pravdu... Krutou pravdu... Lidem kteří o křesťanství moc neví se mohl zdát o ničem... Nebo třeba, že některé scény byly dlouhé a nudné... Viděla jsem hodně filmů pojednávajících tenhle příběh.. A musím říct, že tenhle je z nich nejlepší...Našlo se místo kde mi ukápla i slza... musím dát 100%

16. srpna 2007
avatar uživatele
100 %

úžasnej film...moc se mi to líbilo-herecký výkony byly skvělý...fakt se mi to hrozně moc líbilo:D ...je to tak reálný...

30. července 2007
avatar uživatele
30 %

Tak to vidím já...

Rasistická, antisemitistická urážka, na kterou musí plivnou každý s trochou svědomí. Sadistický film, který nemá naprosto nic než přehnanou a veskrze zbytečnou brutalitu. Ruce pryč!

8. července 2007
avatar uživatele
100 %

Film byl naprosto úžasný. Naprosto skvělé herecké výkony, kostýmy, autenticitu tomu dodaly monology a dialogy v originálních jazycích. Já jako ateistka jsem byla naprosto unešena. Nevím, do jaké míry se to shodovalo s Novým zákonem (myslím ale, že asi do puntíku), ale pro mě to byl poučný film, drsná realita tehdejšího světa a doby zachycená na plátně. Víc takových filmů.

22. dubna 2007
avatar uživatele
80 %

Umučení Krista

Film je hodně zajímavý pro lidi, kteří se zajímají o křesťanství, nebo o tom alespoň něco o tom vědí. Mě osobně se film velice líbil, ikdyž některé pasáže mohli být o něco kratší, ale bez pochyby se celkem povedl.

18. dubna 2007

Přiznávám se, že mě snímek velmi oslovil. Mel Gibson natočil film, který se určitě hodně lidem nelíbí. Mně se líbil, ale přísahal jsem Bohu, že už se na něj nikdy nepodívám. Mel ho zrežíroval ale perfektně. Přehlížet nemůžeme výpravu a kameru.

29. března 2007
avatar uživatele
100 %

tak takýto skvost som ešte nevidel a najmä, ak si uvedomíme, že herci nebývajú ktovieaký režiséri, ale Mel Gibson dokázal, že ako bol vynikajúci herec je aj delo režisér. prosto toto je DOKONALé dielo. a najmä zaradenie hebrejčiny (aspoň myslím, že to bola ona neviem naisto) do jazyka filmu bol dobrý nápad...

18. února 2007
avatar uživatele
100 %

Umělecké dílo

Film jsem viděl jednou (teď už dvakrát a určitě ne naposled). Jsem ateista, bibli jsem nečetl a jakékoliv náboženství mě nezajímá a neuznávám ho, ale po zhlédnutí tohoto snímku, ať to zní třeba bláznivě, jsem si na okamžik myslel, že se pomodlím k Bohu. Neexistuje film, který by mě dostal tak jako tohle a nejlepší je koukat se na to v samotě. V kině bych si tento film užít nedokázal a možná bych ho potom také hodnotil nižším hodnocením. Opravdu nejdojemnější film vůbec. Ta dobrovolnost vykonání a přijmutí rozsudku bez snahy sebezáchrany obviněného Ježíše, přítomnost Marie při mučení, vzpomínky na Ježíšovo dětsví, když nesl kříž a ještě modlení se za lidi, kteří ho odsoudili, aby jim bylo odpuštěno ve mě probudily naplno všechny emoce. Opravdu zvláštní film se zvláštním námětem, zpracováním, kterého by se bálo velké množství režisérů, ale Gibson může být spokojen, protože se nebál. Jeden z mnoha vrcholků v pohoří dobrých filmů.

31. ledna 2007
avatar uživatele
40 %

Umučení diváka

Mel Gibson nám chtěl ukázat že Ježíš opravdu trpěl. Takže celý film je vlastně zaměřený na to zdlouhavé mučení, všude cáká krev, Ježíš skučí bolestí, všichni brečí a taky skučí... Já skoro taky skučela, jelikož mám silný žaludek a tyhle scény mě nechávaly téměř chladnou takže tam pro mě nic zajímavého nebylo. Tedy né že bych měla tak silný žaludek, ale Kristus byl při svém mučení tak nepřesvědčivý, že by si člověk pomyslel, že ho tam jen plácají vařečkou přez zadek... Mnohem užitečnější by bylo, kdyby Gibson rozvíjel charaktery postav a zaměřil se na jejich psychologii. Ano Ježíš celou dobu statečně řve, Máří tam celou dobu brečí (má na to právo, ale já chci sakra nějakej rozbor postav!) Mel počítá s tím že tento píběh každý zná, ale to ještě neznamená že by mohl Ježíše takhle odbýt...

25. listopadu 2006

Děs a hrůza!

Asi jako každý znám tento příběh( i když jsem nevěřící), tak jsem čekala, co nového se z toho vyvine, ale byla jsem dost zklamaná... Bylo to hrozně nudné a zdlouhavé a ani jsem to nevydržela dokoukat až do konce. Koukat na to jak čtvrt hodiny bičujou Krista a ten je celý zkrvácený, to mě opravdu nebere

6. října 2006
avatar uživatele
100 %

Páni, ačkoliv jsem absolutní ateista, tak toto mě hodně opravdu hodně dostalo.Asi 20minut jsem zasekaně seděl v křesle a nevěděl co si myslet a jak se tvářit.Je to perfektní film, MEL GIBSON se nebál prosadit si svou.Zvolil naprosto perfektního zástupce Ježíše (JIM CAVIEZEL).A myslím si, že nemohl udělat lépe, než všechny dialogy vést s původním jazyce.Smekám nad jeho počinem a už se nemohu dočkat jeho nového režijního snímku APOCALYPTO.

15. září 2006

Dobrá režie

Režie byla skutečně velmi zdařilá, horší ovšem je celkový dojem z filmu. Co chtěl mel Gibson tak nevkusnou, přemrštěnou a prachsprostou brutalitou říct? Nevím, co přesně potřeboval světu dokázat, ale tady zašel příliš daleko. Ne že by mi vadila krev a lítajicí kousky lidského těla, ale sledovat 100 minut Ježíše, jak se svíjí pod ranami kata, mě docela znudilo. Pokud chtěl Gibson šokovat, tak to všechna čest a myslím, že se nejeden křesťan zašel po shlédnutí filmu pomodlit a poděkovat Ježíšovi za vykoupení.

3. září 2006
avatar uživatele
40 %

Rozporuplné

Kdybych měla Umučení Krista hodnotit pouze jako filmový zážitek,pak bych se před režijním uměním Mela Gibsona musela sklonit.Je to bezvadný kousek filmařiny,jak z hlediska vizuálního ztvárnění tak hereckých výkonu se tomu nedá mnoho vytknout.Ale naopak z hlediska ideologického a hlavně morálního musím nasadit docela silnou zpátečku.Ne že by mi tak vadilo ono všude diskutované brutální násilí,naopak,ani tak hrozné mi nepřišlo.V kině jsem ten film zvládla bez mrknutí oka(ovšem např. moje kamarádka se vedle mě docela dost kroutila).Mě se nelíbí,že pro komerční účely využívají(a zneužívají) Ježíše Krista(nejsem věřící,aby náhodou nedošlo k mýlce).Já prostě nevěřím tomu,že by Mel Gibson tenhle film natočil pro to,že by považoval za správné ukázat světu,jak to tenkrát skutečně bylo.Ne,natočil ho,aby rozpoutal senzaci a zkasíroval hodně peněz.A navíc,jak to skutečně bylo,to nikdo neví a ani vědět nemůže.Peníze a senzaci at´si filmaři ždímají z čeho chtějí,ale zrovna Krista by do toho zatahovat neměli.Pobouření veřících bylo naprosto na místě.Nakonec se tedy přikloním k hodnocení nízkému,ale jak už jsem řekla,pouze z technického hlediska by si zasloužil víc.

2. září 2006
avatar uživatele
10 %

No tak to už nemysleli vážně jako odpůrce křesťanství řeknu málo krve a povik kvůli exramentu
ale jinak dobrej výkon ježíše chtel bych vidět po tom bičování jak ještě táhne ten kříž jo Mel to zase rozštípal

18. srpna 2006
avatar uživatele
10 %

Další z filmů, u kterého jsem viděla jenom kousek. Vydržela jsem to sice půl hodiny, protože jsem stále čekala, kdy se konečně začne něco dít, ale pak jsem to vzdala. Na to, jak se kolem toho filmu pořád všude mluvilo a psala, tak já tady skoro nemám o čem psát... Akorát, že mě hodně zklamal.

27. července 2006
avatar uživatele
80 %

Někdo si myslí, že tenhle film je moc přehnaný tím, že tam je spoustu krve při mučení krista, ale já si myslím, že Mel Gibson přesně vystihnul podmínky za jakých to bylo doopravdy. Věřte, že v té době to bylo ještě krvelačnější a horší a nosili mnohem těžší kříže! Takže Gibson se pokusil to naznačit a to se mu povedlo i přesto, že ve skutečnosti to bylo MNOHEM MNOHEM horší!! A herecké výkony jsou taky výborné!!

17. května 2006
avatar uživatele
70 %

Film Umučení Krista mě nikdy nelákal.Není to prostě moje tématika a náboženství nerozumím,ale nedalo mi to a kouknul jsem se na něj a můžu říct,že mě překvapil.Ne dějem nebo svojí brutalitou,ale zpracováním,hereckými výkony Jima Caviezela a hlavně úžasnou hudbou Johna Debneyho,která se ve filmu opravdu hodí.Neberu to jako film který mě má poučit či pobavit,nebo znechutit.Mimochodem viděl jsem spoustu jinejch horších filmů a bylo mi z nich opravdu zle.Mel Gibson ten film tak chtěl asi mít a takový je.Prostě chci říci,že davám filmu 70% ne za to co v tom filmu je,ale za zpracování a herecké výkony,které se mi líbily.A hudba které bych dal samostatně 100% tomu taky přidává.

16. května 2006
avatar uživatele
80 %

Hezky udělaný film, ale na můj vkus až zbytečně moc krve. Třeba to jak Krista bičovali je podle mě trochu přehnané. Představitele Krista vybrali výborně a i zahrané to bylo dobře.

8. května 2006
avatar uživatele
50 %

Musím sa priznať že filmy s náboženskou tématikou moc neoblubujem a určite by som nevidela ani tento ak by sme ho nepozerali v škola na náboženstve /trochu irónia že sme ho pozerali na náboženstve a bolo to v čase premiéry v kinách ale budiš/ Myslím že tento film vyťažil najviac z reklamy a celkového rozruchu ktorý vyvolal. Ak by nebol taký ,,kontroverzný" možno by ho vysielali len vo filmovom klube. Spracovanie je zvláštne už len tým že titulkovaný. Dobre je zachytené mučenie kruté, bezcitné ale reálne. Ale celkový dojem to vo mne zanechalo asi taký že raz a naposledy...

8. května 2006
avatar uživatele
Fan
...
10 %

Umučení...

10% dávám za snahu, protože žádné jiné plus nevidím. Kristus byl bezesporu výjimečný, ale ne tím, že ho mučili a ukřižovali, proto nechápu, proč se celý film točí jen kolem toho. Brala bych to jako součást něčeho většího, ale samo o sobě to nestojí za nic. Gibson chtěl diváka nejspíš šokovat, ano, to se mu, alespoň u mě, povedlo, byla jsem v šoku, že je vůbec schopen něco takového natočit.

21. dubna 2006
avatar uživatele
100 %

Jen u hrstky filmů se obtěžuji psát komentář. Tento film si ho ale rozhodně zaslouží. Podle toho, co jsem zatím na internetu četla ohledně reakcí na něj (zejména různých náboženských skupin), to vypadá jako antisemitistický film. Ale to není pravda. Židé v něm mají stejnou úlohu, jakou jim přisuzuje Nový zákon, stejně jako kdokoli jiný. Líbilo se mi, že Pilát byl ukázán jako někdo, kdo neměl na vybranou a ne jako nějaký sadistický šílenec. Tento film měl podle mě poukazovat a varovat před snadnou manipulací s masami lidí (Kaiafáš) a lidskou krutostí (římští řadoví vojáci) a to se mu podařilo.
Ale na filmu mě nejvíc nezaujala vizuální stránka ani role židů, Římanů, Kristových učedníků či jeho matky, ale herečka Rosalinda Celentano v roli Satana. Scéna mezi ním a Ježíšem v lese na začátku filmu či později, kdy drží v ruce dítě jako jakousi strašlivě překroucenou verzi Panny Marie s Ježíškem byly velmi sugestivní stejně jako některé další. The Passion of the Christ si zaslouží to nejvyšší hodnocení, neboť neváhá ukázat honbu lidí za udržením moci, jejich surovost a stejně tak a snahu uvést člověka v pochybnost ohledně jeho víry a přístupu k životu.

18. dubna 2006
avatar uživatele
40 %

když jsem viděla v televizním programu, že budou dávat tento film, docela jsem se na něj těšila, chtěla jsem zkouknout to, o čem se tak hodně psalo, když to šlo do kin. Pocity mám trochu rozporuplné, protože koukat téměř dvě hodiny na jedno a to samé, mě moc nebavilo, samá krev, bití a drastické mučení. Je to až příliš opravdové, takže pro slabé nátury to nejspíš nebude, ale na druhou stranu si myslím, že je to docela dobře natočený film.

17. dubna 2006
avatar uživatele
80 %

Jen tak z půlky

U tohoto filmu jsem měla z poloviny zavřené oči, takže bych ho neměla moc hodnotit. Určitě stojí ale za zmínku herecké výkony. Bylo to tolik důvěrné a opravdové. Odmítla jsem na něj jít do kina, ani jsem si ho něpůjčila v půjčovně. Ale seděla jsem tento týden v hospodě a tam mi nezbývalo, než se nedívat. V hospodě bylo ticho jako nikdy. Některým se dělalo zle, někteří uhýbali očima. Začala diskuze o tom, jestli to tak opravdu bylo. Mel Gibson dosáhl svého. Ukázal světu jednu z nějvětších hrůz. Ani nevím, jak film ohodnotit, i když nejsem věřící, brala jsem to spíš jako reportáž než film.

17. dubna 2006
avatar uživatele
80 %

Gibson úplně přesně věděl a taky ukázal co je skutečné násilí, mučení!! ukázal, že když někdo chce někho zničit tak toho prostě dokáže!! byl opravdu drastický!! ale opravdu skvěle natočen!!

15. dubna 2006
avatar uživatele
30 %

Na filmu jsem byla hlavně proto, jak jsem slyšela, že je to strašně drsné a realistické. Drsné a realistické to sice bylo, ale jinak to pro mě nemělo žádný jiný přínos. Nejsem věřící, takže tenhle film mi kromě zvednutého žaludku nic jiného nedal. Věřím, že mnoha lidek, kteří věří to dalo mnoho, ale já jsem to viděla jednou a víckrát to vidět nemusím.

15. dubna 2006
avatar uživatele
100 %

Realita!

Gibson přesně věděl, co tím filmem chtěl říct.Chtěl ukázat, jak vypadá opravdové mučení a bolest.V některých momentech jsem zakrývala oči nebo leknutím vyskočila. Jisté je:brečela jsem od titulků do titulků. Zachytil nepochopitelnou lásku, která není ani v jediném slaďáku.

2. dubna 2006
avatar uživatele
70 %

Ne že bych na tenhle film začala psát ódy, ale tak špatný to zas nebylo. I když, u některých scén jsem si zakrývala oči, ale nevadí. Aspoň i lidé, kteří se o život Krista ńezajímají poznali, jaké muka vytrpěl. (já vím o čem mluvím, protože jsem se o Krista nikdy nijak extra nezajímala).

1. dubna 2006
avatar uživatele
100 %

Tento film mě osobně zaujal realistickým pohledem na postavu Ježíše Krista. Před tímto filmem jsem si myslel, že umučení nemůže nikdo zfilmovat tak, aby to vypadalo věrohodně. Melu Gibsonovi se to povedlo na výbornou a klobouk dolů nad tímto fantastickým výkonem.

31. března 2006
avatar uživatele
30 %

Jsem sice příznivcem thrilleru a hororu, ale co je moc, to je příliš. Až příliš brutální a totálně znechucující krvavé záběry Kristova mučení, to není nic pro mě. Kdyby měl film děj, tak bych řekl, proč ne, ale pouhé brutální záběry na mučení Krista film nespasí. Jedním slovem: asi ne

27. března 2006
avatar uživatele
40 %

Jednou a dost. Moc brutální. Film však ukazuje svět, jaký tehdy asi byl. Nechtěla bych v té době žít.

25. března 2006
avatar uživatele
100 %

Silný zážitek i pro nekřesťana

Já si ten film chválím. Přiznám se dobrovolně, že nejsem křesťanka, a přesto byl pro mně ten film opravdu vyjímečný zážitek. Možná je to tím, že nejsem ateista, ale myslím, že i ateistům ten film může hodně dát.sice hodně lidí tvrdilo, že je to jen krvák, ale má to v sobě něco hlubšího, daleko poutavějšího než je dnešní trend "krváků". Můj názor je, že tohle rozhodně neskončí ve složce bezvýznamných filmů s brutální tematikou, je to film z historie.Mel Gibson je sice "trochu realista" co se týče utrpení, ale když je ten film uctíván v arabském světě, je vidět, že je to něco vyjímečnýho.

21. března 2006
avatar uživatele
80 %

Super film od Mela Gibsona, ale Statečné srdce se mi i přesto líbilo víc a myslím že to už nikdy nepřekoná. A taky udělal dobře, že Krista nehrál sám protože do jeho role by se mi moc nehodil.

8. března 2006
avatar uživatele
60 %

No, tohle víckrát asi ne

Tak tenhle film jsem chtěla vidět jen tak ze zvědavosti, když u něj omdlívali lidé a vyvolal tolik rozporuplných reakcí... No moc se mi nelíbil. Byl natočen až moc realisticky. Ne že by se mi z těch scén zvedal žaludek, to vůbec ne, mi tohle nevadí, ale bylo toho moc a z toho plyne jediné - šílená nuda. Navíc nejsem věřící, ba vůbec nemám ráda katolickou církev, takže mi tenhle film nic neřekl ani po téhle stránce. Zkrátka to bylo strašně nudné a natahované... No prostě nic moc.

8. března 2006
avatar uživatele
80 %

Naprosto úžasnej film..Mel Gibson v něm byl vážně dobrej..ale jednou mi ho vidět bohatě stačilo. čekala jsem že to bude horší.

25. února 2006
avatar uživatele
100 %

Skvělý film, který bude Mel Gibson dlouho překonávat pokud se mu to někdy podaří. Pravda, přišlo mi divné že Ježíš po tak dlouhém a krvavém mučení neztratil vědomí ale budiš. Bylo no maximálně smutné a místy i dokonale nechutné, drastické a odpuzující ( bičovací sekvence ). A ten nápad s aramejštinou - fakt drsný.

11. února 2006
avatar uživatele
100 %

Skvěle natočený film. Nejlepší zpracování. Je sice pro silnější povahy, ale je fakt super. Mel Gibson je nejen skvělý herec, ale i režisér a scénárista.

2. února 2006
avatar uživatele
dris
...
100 %

8. ledna 2006
avatar uživatele
30 %

Bleh

Třemi slovy : nechutný, ponurý a o ničem. Oprandu se z toho stal takový hit, nebo je to stejná noční můra jako film samotný??

7. ledna 2006

No,

upřímně řečeno film nic moc! Byl jsem na tom v kině a vůbec mě to neuchvátilo! A navíc nejsem věřící, takže docela nuda. To se Gibsonovi nepovedlo.

4. ledna 2006
avatar uživatele
100 %

Nehorázný film jak to vůbec mohly natočit mam sice rád gibsna ale jako herce. To byl strašnej film hnus.
:-((((

15. prosince 2005
avatar uživatele
70 %

?

Poněkud zvláštní převyprávění části Nového Zákona určitě na poprvé zaujme,ale to je tak všechno.Schází takový to něco-ta špetka..Nevím jak jinak to říct než kvalita...Tento historický film je sice akční a brutální,ale odsud posud,protože věřím, že některým věřícím se tento pohled na Kristův konec vůbec nemusel líbit.

11. prosince 2005
avatar uživatele
50 %

Umučení

Opravdu drsný film,kterému ale schází kvalita.Přeci jenom dívat se hodinu na člověk vláčící takovou dřevěnou kládu je trochu silný kafe

15. října 2005
avatar uživatele
50 %

No...

Teď bych proti sobě nechtěl poštvat křesťany a samotného Boha, ale musím vám říct, že je to slabota. Kdyby jste si neuvědomovali velikost příběhu, pro dějiny, tak by to byl obyčejný a to ještě spíše podprůměrný film. Trocha toho sadismu z něj něuděla něco lešího a kdyby ten bičovaný nebyl Kristus, tak si řeknete, že režisér je tak trochu úchyl. Takže Mele sorry, ale příběh byl dobrej...

Kdysi dávno
avatar uživatele
0 %

Taky si myslím...

... že Mel je úchyl, možná ne až tak v zobrazování násilí, jako ve své křesťanské fanatičnosti. (Hned mě napadá otázka, jak vůbec může hrát ve filmech, v nichž hrál a hraje!? "Nesesmilníš." - co jinýho, sakra, dělá? :o)) Proto na film do kina nepůjdu - a kdoví, jestli si jej budu mít odvahu půjčit na DVD...

(procent musím dát nula, protože kolonka "?" tady logicky není :o)

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

JEžíš!!!

Zde v tomto filmu je stvárněno umlčení a ukřižování krista!Je to báječně stvárněný film přesně podle bible a taky našeho scénaře:-Du tohoto filmu zemřely dva díváci v kinech na zástavu krve a proto doporučuji ZAJÍT na něj!!!!

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

Nic moc...

Film Umučení Ježiše Krista je fakt JENOM o umučení krista. Děj by se dal popstat v pár větách. Na začátku ho lapnou, pak ho řežou a řežou, pak dostane trnovku, pak tahne kříž, při tom ho furt řežou, pak ho přitlučou a za chvílu skape. Obloha se zatahne na důkaz božího hněvu a je konec....maso, krev a biče se skobama v ceně - tak tohle fakt nemusim

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

Co to má bejt?

No, když Kristus ztratil 3 litry krve, začal jsem pochybovat. Ale když jí ztratil 15, tak jsem si uvědomil, že Mel Gibson vytvořil historicky výpravný zombie film. Jak on říká : Všechno je doloženo. BOŽE (Nebo spíš NĚKDO!). To je tak proti historii, až to bolí. Kam se třeba ztratil Matouš, který to celý sepsal do Bible? Ukázal se na poslední večeři a tim to haslo. Ten toho o tom musel potom teda vědět! KULOVÝ! Jediný klad byla snad asexuální předtsavitelka Satana - Rodriguezová...

skládám též holt trpělivým maskérům...

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

Souhlas s Jiperem

Bibli sice nazpaměť neznám, ale pokud se nemýlím, nedostal náhodou Ježíš bičem 30 ran? I kdyby ne, i kdyby to bylo více, nemohlo to být v žádném přápadě tak, jako to Mel zobrazuje. Když se někomu odpářou kusy masa z těla a je zbičován tak, že vypadá jako Freddy Kruger, přece by musel bolestí omdlít, pokud by nezemřel hned. Ne, Melův Kristus se poprvé zhroutí, až když už nějakou chvíli šlape s křížem na zádech... Chápu, že chtěl pan režisér Kristovi vzdát hold a chtěl ukázat jeho utrpení, o kterém se většinou jen mluví - nikdo dosud neměl odvahu, chuť nebo co to takhle přímo ztvárnit. Ale pokud to není přesná rekonstrukce a manipuluje si s fakty po svém, k čemu takový film je? Z legendy a výsostného křesťanského symbolu dělá pouhou filmovou postavu. Jediné, co film přináší, je soucit, odpor a hnus z toho, jací mi lidé jsme svině. Ale o tom se přece přesvědčujeme denně. PS: Jestli se Mel opravdu Bible držel (nemohu posoudit), mám kacířskou myšlenku - že pravdivé není Písmo svaté...

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

Umučení Krista

Sice krveprolití, které je tam k vidění není v reálném životě možné, ale film, jako takový se mi líbil, mám ráda filmy historické, k tomu to bych pár výhrad měla, ale nenapíšu je, protože, jako celej mne uchvátil.

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

Mě to dostalo

Viděla jsem tenhle film na Velký pátek, a byl to určitě hlubší zážitek než kdybych navštívila nějaký kostel. Když si o tom jenom čtu, nikdy si nemůžu tolik uvědomit, jakou hrůzou musel Ježíš projít - KVŮLI MNĚ! Určitě to není rodinný film, ale ono to tak skutečně bylo! Určitě si ho o příštích velikonocích pustím znovu, je dobré si to aspoň jednou ročně pořádně připomenout.

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

Saďárna

Pokud chtěl točit Mel saďárnu, mohl rovnou skočit do hororu, nemusel si brát na paškál křesťany. Je tam zbytečně moc krve a násilí, nemyslím si, že to z film udělá zajímavější...

Kdysi dávno
avatar uživatele
80 %

nadpis :)

Zdá se mi, že Mel Gibson chtěl udělat radost jeptiškám a vůbec věřícím... Když jsem vešel do kinosálu, takřka polovinu zabraly jeptišky (a to teď myslím vážně). Něco na tom filmu bylo, když si odmyslíte tu hroznou bolest a nenávist vůči lidské povaze... Odmyslete si vše to hrůzné, něco je za tím. Scgválně jestli to dokážete :))

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

Tak to asi bylo

Pořád jen čtu,jak je to zbytečně drastické,ale třeba i Papež prý řekl.že tak to opravdu bylo..no a výčitky týkající se historie-historie a Bible to jsou dva šuplíky a historie patří v pomyslné hierarchii spíš pod Bibli..Je to určitě šok po všech těch filmech co pouští jednička na Velikonoce a Vánoce a kde Ježíš jde s křižem spíš jako někam na vycházku...Ztvárnění ďábla bylo úžasné .

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

100% za příběh!

Tak tohle byl kultovní film....víte třeba se to někomu nelíbilo,ale myslím že minulost byla opravdu nafilmována.... byly tam kruté okamžiky, ale člověk si musí uvědomit, že se to tak opravdu stalo... nevím jak vás ale mě to uchvátilo...tyhle filmy se nikdy nemají točit, protože lidé NIKDY nesnesou pravdu, ale ti co vědí jak to všechno bylo se na to budou koukat jako na slavný a výborný film a ne jako na kravinu...prostě to bylo úžasné a víc se kt omu nedá říct!

Kdysi dávno
avatar uživatele
Mike
...
100 %

Ježíš Kristus

Lidi fascinuje zlo.Je to dokázáno.Pubertáci mají rádi když teče hodně krve.Každej by nejraději někoho zabil nebo umučil.Tak proč se tenhle film lidem nelíbil?Protože se diváci vtáhli do děje Krista.Představili si jak by jim bylo kdyby byly na onom místě mučení místo Ježiše Krista.Mel Gibson chtěl jen ukázat jak dobrý byl Ježíš co všechno vytrpěl a že jim dokázal odpustit po tom všem.To nedokáže skoro nikdo z nás a to se jedná jen o maličkosti.Skutečnost,pravda nekdy bolí ale to se nedá nic dělat.Je to film který ukázal skutečnost,neuvěřitelnou sílu člověka.Ne v rukou nebo v nohou NE !! sílu vůle

Kdysi dávno

:)

Zo zacaitku sa mi to nepacilo ale potom to somna opadlo a zacalo sa mi to pacit a hlavne ten koniec! Podla mna tam neni az tolko nasila. Kazdy na to nadaval ze sa neda na to divat, ale to neni pravda podla mojho nazoru. Videl som to osobne a dival som sa celkom v pohode!!!

Kdysi dávno
avatar uživatele
70 %

Každý alespoň jednou

Jedna z nejznámějších a nejprodávanějších film zase byla filmově zpracována. Celkově film je veden do co největšího realismu,který je v některých scénách opravdu hodně neuvěřitelný. Tento film by měl vidět každý alespoň jednou, je totiž více přístupnější než kniha..

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

No nic moc teda!!

Takové očekávání a přitom taková nuda!! Ten film by se mohl shrnout do půl hodiny a bylo by tady úplně vše!! Nebavilo mě se třeba dívat, jak jde Ježíš s křížem na kopec a trvalo to půl hodiny. Jinak, jak ho třeba mlátili, to bylo dobře udělaný

Kdysi dávno
avatar uživatele
70 %

Brutus

matko představená :-)). No docela se nedivím, že při tom lidi v kinech mřeli a omdlévali, být věřící tak mě to asi klidným nenechá. Zvlášť když vím, že to tak skutečně bylo. Hodně mě zarážela ta zvrhlost těch mučitelů co ho bičovali a měli z toho ohromnou srandu. Ano je pravda, že normální člověk by toto mučení nevydržel a skolaboval by po prvním několika zásazícj devítiocasou kočkou, no jo, jenže podle bible, Ježíš nebyl obyčejný člověk, takže to vydržet mohl a řekl bych, že i musel. Svým utrpením musel zaplatit životy všech no a to je sakra velká cena. Pro nevěřícího člověka tenhle film asi fakt bude o ničem. Docela se mi líbil, i když stačilo si to půjčit ve videopůjčovně víc jak dvacku bych za to asi neutratil

Kdysi dávno
avatar uživatele
30 %

Hnus

Při sledování tohoto filmu jsem byla zhnusená. Melovi opravdu muselo přeskočit nebo co. Tak sadistický a krvavý film jsem dlouho neviděla. Můžu si jen myslet, jak to bylo doopravdy, ale tato verze se mi zdá dost přitažená za vlasy. Podruhé koukat nebudu.

Kdysi dávno
avatar uživatele

...
70 %

Veřící pláčou

Věřící při filmu prý i pláčou, nevěřící taky. Film je sice výborně natočený ale pro nevěřící nesmyslný.

Kdysi dávno
avatar uživatele
Morx
...
0 %

Humus

Jenom krev a sadismus. Kdo se na to má dívat? Jsem zhnusen. To se může líbit jenom úchylům. Takže co dodat - lituju, źe nemůžu dát záporný hodnocení, protože dát tomu 0% je strašné, ale strašné přecenění! Sice to tak bylo a věřím, že ti mučící (teda někteří) si to vychutnávali, ale tohle neni realný snímek toho, jak to vypadalo. Je zde přehnané množství krve a jiných nechutných věcí, které jsou nesmyslné. Například když ho křižují a protloukají mu dlaně kůly, tak z něj srší víc krve, než má v sobě dav okolo, přitom se ty ruce probodávaj na takovém místě, že z toho teče minimum krve, aby se ukřižovaný mohl dlouho trápit a ne, aby jim vykrvácel. Dále souhlasím s názory, že Mel je úchyl. Potom, co tento film natočil prohlasil, že ten film byl jeho poslání a že ho osvítil dch svatej, něco takovýho. Myslím že jako herec i jako ćlověk se mi totálně zhnusil.

Kdysi dávno
avatar uživatele
90 %

...

podle mě neni umučení vůbec špatnej film.. lidi jsou šokovaný brutalitou se kterou byl natočen a přehlížej to ostatní - hudbu, kameru..

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

........

tento film mě dojal ale zároveň i znechutil zvlášť jak bičovali Krista což bylo fakt nechutné a nedoporučuji to pro ty kteří mají slabé nervy

Kdysi dávno
avatar uživatele
10 %

...

Tenhle film jsem viděla jednou a naposled. Na můj vkus až moc krve a náboženství. Chápu, že je Mel Gibson věřící a chtěl vystihnout Ježíšovo utrpení co nejlépe, ale chvílemi to hraničilo s docela špatným psychem. Opravdu nic pro mě.

Kdysi dávno
avatar uživatele
80 %

Umučení ...

Věřím, že se tohle někomu nelíbí, ale každý by si mohl uvědomit, že bití, mučení, ubližování a ůtrpné právo, provází lidstvo už 3000 let. Dějiny jsou plné zvěrstev a před 2000 tisíci lety tomu nebylo jinak. Už Horacius píše: Římského biče "flagella" se báli všichni. Jeho řemínky, spletené z hovězí kůže a zatížené olůvky, se zařezávaly hluboko do masa. Někteří soudci byli natolik sadističtí, že nařizovali bičování tak dlouhé, že jej vykonavatel byl nucen z naprosté vyčerpanosti přerušit dříve, než byl trest dokonán.
Já bych o filmu řekl "realita". A pokud stále někdo pochybuje, ať si najde něco o pokusu, který provedl v roce 1974 Stanley Milgram a uvidí. Brutalitu a násilí máme v sobě přátelé!
Nechtěl bych být na místě Krista.

Kdysi dávno
avatar uživatele
keps
...
100 %

dobry

Film je fakt kruty,vydrzia pri tom sedet asi len silnejsie povahy ale mne sa to pacilo.Bolo to strane uveritelne,ta hroza,ja som tomu kazdu sekundu veril.Neviem vsak ci by to Jesus prezil,ale ked bol nadclovek tak asi to mohol prezit!

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

vyborne

Bibli, resp. Novy Zakon znam (jsem verici), proto pro me nebyl problem se zorientovat. Na filmu je videt, ze Mel se drzel striktne podle Bible a pro realisticnost se snazil do toho zakomponovat i skutecnosti, ktere jsou prokazany z te doby (viz. druhy bicu). Ja sama mam na Bibli nazor, ze je to kniha, ve ktere je schovano samozrejme mnohem vice nez jen samotny dej Biblickych pribehu. Prirovnala bych to k nedavno mnou videnemu filmu Innocence (nevinnost). V kine byli lide rozhorceni, jaka pedofilni kravina to je, ovsem ja z nej byla opravdu nadsena, stale se me drzi v pameti. Ten film byl tak abstraktni, metaforicky a zvlastni, kdo ho nepochopil, nadava a kdo ho pochopil, tak se mu libil. A stejne je to i s realisticnosti umuceni Krista. Mozna ze v realu tolik ran neutrpel, mozna ze treba jo, ale hlavni myslenkou v Bibli je, ze trpel pro nas. Proto to je to v tom filmu tak drasticky uvedeno, aby jsme si to uvedomili.Navic z filmarskeho hlediska byl dobre natoceny+vyborna hudba

Kdysi dávno
avatar uživatele
40 %

podprůměr

Nejsem věřící a na tento film jsem se popravdě díval jen proto, že kolem něj bylo spoustu afér. Dokonce jsem četl, že na to šla jedna silně věřící paní do kina a tam jí selhalo srdce a ona umřela. No a to jsem si říkal, že to musí být opravdu brutal! ...No, po shlédnutí tohoto filmu jsem zjistil, že mi v podstatě nic neříká - o utrpení Ježíše ví asi každý a Jim to zahrál opravdu věrohodně, ale i přesto to byl hodně podprůměrný snímek.

Kdysi dávno
avatar uživatele
80 %

super

Je to určitě super film. Dost realistickej a morbidní, ale ne zase tak jak se říkalo. No parkrát se si zakrývala očka, ale dalo se to přežít.

Kdysi dávno
avatar uživatele
70 %

děsivé

Dívala jsem se na to s rozjařenou partou svých kámošů, takže sem tam někdo pronesl poznámku a všichni se ulehčeně začali válet smíchy.. Tudíž jsem z toho filmu neměla ten pravý zážitek.. Ovšem působil na mě opravdově.. Nejsem sice věřící, ale jestli se tohle skutečně stalo, stalo se to právě takhle..

Kdysi dávno
avatar uživatele
80 %

Jo, jo...

Slyšela jsem, že je to zabíračka na psychiku, tak ona je to docela pravda. Hlavně když se na to podíváte z pohledu matky, je to příšerný. Uhhh... nechtěla bych to zažít. Je to zajímavý film, hlavně v první půlce. Ve druhé už mě to pomalu přestávalo bavit, protože tam jenom nesli ten kříž. Mel to mohl zkrátit. Tak třeba až to budou zase jednou točit, tak se poučí...:-)

Kdysi dávno
avatar uživatele
ainu
...
80 %

Nováček

Opravdu hustý film. Drsná řež. Konečně někdo natočil pravdivý film. Příběh nijak zvlášť není vidět, ale to se dalo čekat. Výtečné ztvárnění. Hodně krve, kontroverzní zpracování. Mně osobně se to líbilo.

Kdysi dávno