home
Alexandr Veliký

NÁZORY K FILMU

avatar uživatele
E Š
...
60 %

Osobne som si z filmu neodniesla žiadny hlboký dojem (aspoň nie pozitívny). Prišlo mi to ako taká skrotená hora z prostredia antického Grécka. Ale inak sme sa pri tom celkom dobre nasmiali.

8. června 2012

Nádherný velkolepý film o mé oblíbené historické postavě (co víc si přát?). Přesto že jsem byla nejdříve skeptická k tomuto filmu, musím uznat, že mile překvapil. Je akční (nenudím se u něj), romantický (to sice moc nemusím, ale dá se to) a navíc o mém oblíbeném období. Jared Leto a Collin Farell zde opět předvedli vynikající práci. Doporučuji.

4. ledna 2011
avatar uživatele
80 %

Podruhé a ne naposledy

Alexnadra jsem viděla krátce po premiéře v kině v roce 2004, to už je taaak dávno? :) Jako čert kříži jsem se vyhýbala televizním "premiérám", nesnáším dabování filmů, takže, když jsem viděla dvd nedávno v trafice, neodolala jsem. Po 6 letech jsem byla příjemně překvapená. Film mě znovu dostal. Muzika nádherná, kamera slušná, kostýmy skvělé, ale nejlepší byly herecké výkony. Farrell mě velmi udivil, zapomněla jsem, že umí hrát, stejně bych ale řekla, že ještě lepší byl Jared Leto coby Hefaistion. Jejich vztah se pro mě stal nejdůležitějším a nejzdařilejším prvkem celého flmu. Myslím, že to bylo znázornělo vkusně a hlavně přesvědčivě. Věřila jsem jim každé slovo a ty jejich oči.... :) Celý film ve mně znovu zanechal hluboký dojem.

8. června 2010
avatar uživatele
90 %

Mám rád historické filmy. Proto jsem si také nemohl nechat ujít Alexandra. Film se mi líbil, jen mi připadlo že to s těmi homosexuálními sklony alexandra k Hefaistionovi rochu přehnali. Bitvy byly pěkné, velkolepé. Jen mi trochu vadilo, že ve filmu skákali v ději. Jak se vraceli do minulosti a ukazovali jak zemřel jeho otec. To mohli udělat jinak a bylo by to lepší. takhle to bylo chvílemi nepřehledné. Co mě také zklamalo je to, že tam nebyla bitva u Graniku. To byla jedna z prvních velkých bitev na území Persie, kde Alexabndr málem zemřel. Stejně tak mohla aspoň padnout zmíňka o Thébách, které proti němu v Řecku povstaly.
Jinak bitva Gaugamel se mi líbila, ta byla udělaná více než dobře.

24. listopadu 2009
avatar uživatele
60 %

Fajn

Miluju historické filmy a proto jsem i tento nemohla vynechat. Po zhlédnutí jsem ze snímku měla docela příjemný pocit. Sice to nebyl doslova trhák, jakým pro mě některé historické filmy jsou, to ale neznamená, že se mi film nelíbil. Skvělé herecké obsazení, dobré animace, bitvy, a arogantní Angelina neměla chybu. Myslím, že tento film rozhodně neurazí, i když patří mezi ty průměrnější:)

11. října 2009

Senzačnííííí

Očekával jsem tento film a skutečně-nezklamal mně.Bitva u Gaugamel byla přesně to,co tenhle film potřeboval nejvíc,takže se to dost vyrovnává Troje.Celý děj je pěkně propracovaný podle dějin,herci podávají skvělé výkony.Snad jediné mínus dávám za to,že bitev ve filmu mohlo být víc.

4. října 2009
avatar uživatele
80 %

Colin Farell zde vydává opravdu skvělý herecký výkon, režie byla také dobrá,ale celkový dojem z filmu je slabší. životopis Alexandra velikého je podle mě trochu překroucený a občas mi nesedí nějaké události z jeho života, ale jinak film opradu ujde. docela dobrý historický film

25. března 2009
avatar uživatele
80 %

Blíže skutečnosti

Tento film chtěl aspoň ukázat jak to přibližně v dobách helenismu vypadalo. A to se podařilo na 80%. Do očí bičují skutečnosti proč právě Filip II král Makedonie hostuje na oslavě řeckou vládnoucí vrstvu? Ale kdo chodil do školy tak ví proč a co tomu předcházelo. Myslím si, že Alexander měl kudrnaté a nakrátko střižené vlasy, protože tak ho zobrazují i samotné sochy. Stejně jako třeba Caesar. Myslím, že by Alexander nevydržel takový nápor vedra na poušti v bojích s Peršany, kdyby měl dlouhé vlasy skryté ještě pod přilbou. Zcela určitě by to sním seklo z koně. Při tak zpoceném obličeji by se mu na tváři usazoval prach a písek ne jen krev. A to nemluvím o očích, když stále vrhal svůj vražedný pohled na prchající nepřátele. Nicméně porážka perského krále Dareia III ještě neznamenala pád jeho říše. Alexander ji dobýval téměř 6 let. Dále stručně: obsadil údolí Indu a byl posedlý dál pokračovat, údolí Gangy nedosáhl = tlak armády na návrat do Babylonu, vrátil se a zemřel z důvodu oslabení organizmu (vyčerpanost) a také téměř jako alkoholik!

16. ledna 2009

Je to super film.Na Tróju sice nemá,ale děj se mi líbil.Farrellovi role Alexandra opravdu sedla.Trochu mi vadily historické chyby a Angelina Jolie v roli Alexandrovy matky.Ale jinak nemám námitek!!!

3. listopadu 2008
avatar uživatele
100 %

Konečně historický film

Kdo očekával, že zkoukne pěkně v kině nebo v televizi další krvavý hrdinský příběh, nebo takový, kde hlavní postava vyjde v rouchu světce a svatozáří kolem hlavy, musel být trpce zklamán. Naopak já, jakožto příznivce filmů, kde krev nemusí stříkat proudem a kde se probírají věci více do hloubky, jsem byla naprosto spokojená. Alexandr patří k těm nejzajímavějším postavám dějin, a tak by se mě dotklo, kdyby tvůrci oblékli Colina Farrella do chitonu, nechali ho běhat po plátně s hordou po zuby ozbrojených mužů a hulákat tvrďácké hlášky. Naštěstí vše pojali opačně - zaměřili se na Alexandra více jako na člověka. Jsem za to ráda. Co se týče děje, neměla jsem zásadní problémy. Film mi nepřipadal dlouhý a neubírala bych mu ani minutu. Tvůrci se ani neuchýlili příliš daleko od historického jádra, což jsem velmi ocenila. Konečně jeden historický film, který bere v potaz dějiny. A teď něco malinko k obsazení. Colin se své role zhostil výborně, a už jen kvůli jeho výkonu je mi líto, že mnoho lidí celý film šmahem odsoudilo. I když nemám moc ráda Angelinu Jolie, jako Olympias se mi velmi líbila, a Héfaitión v podání Jareda Leta nebyl špatný tah. All in all. tohle je snad nejlepší historický film, jaký jsem kdy viděla. Nevím, jestli si zaslouží sto procent, ale stejně mu je dám - zatím je pro mě z této kategorie nejlepší.

12. října 2008
avatar uživatele
40 %

SLABE

Tento film som videl už dávno ale doteraz si nan pametám... aký bol zlý. Bol to velmi slabý film s neskutočným množstvom chýb a slabými hereckými výkonmi. Kto dal tomuto filmu 100% zrejme nieje náročným divákom ale skôr divákom čo zhltne všetko čo mu podajú a nechcem byt nepríjemný ale z toho oni žijú...

10. září 2008
avatar uživatele
100 %

Některé lidi nepochopím...

Když jsem najel na zdejších stránkách na film Alexandr Veliký, myslel jsem si, že si udělám cestu k očnímu...Jak může být tento skvělý velkofilm tak nízké hodnocení? Společně se Statečným srdcem, Posledním Samurajem a Královstvím nebeským je to pro mě nejlepší historický velkofilm...Že sem moc cpali gay tématiku? No proboha asi z něčeho vycházeli ne? A nepřijde mi, že je to ve filmu až tak moc vyzdvihováno. Daleko víc mě zaujme hudba, perfektní hvězdné obsazení nebo vztah Alexandra s matkou, jeho dechberoucí cesty přes hory, do Indie nebo velkolepé bitvy. Perfektní film a vy kritici - pusťte si ho znovu! 100%

8. září 2008
avatar uživatele
90 %

Alexandr Veliký a veliký film o něm

Tenhle film je opravdu něco výjmečného a velice monumentálního. Krásně popsal Alexandrův život a snažil se vysvětlit nějaké jeho slabé momenty. Akorát mě trochu mrzlo, že se až příliš vrtaly v jeho osobním životě - vždyť v té době to bylo něco naprosto obvyklého!
Bitva s Dareiem byla působivá, ty ostatní se jí už nevyrovnaly. Ač jsem byla u titulků trochu skeptická, Colinovi ta role sedla.

8. září 2008
avatar uživatele
100 %

THE BEST

Tak tohle je absolutně nejlepší historický film,co jsem snad kdy viděla!Colin farrell v hlavné roli je prostě boží,a i když je pravda,že některé scény jsou celkem nudné,strašně se mi líbí jeho vztah s Hefaistonem.Skvělý!Jo,a taky měl úžasnou armádu:)

3. srpna 2008
avatar uživatele
60 %

Nevím zda je osud jednoho z nejznámějších vládců zobrazen zrovna podařeně. Udělat z něho homosexuála? No, nechme stranou. Nic nenamítám proti bitevním scénám ani Collinu Farrelovi a vlastně ani nevím, co přesně vytknout, ale celé to na mě působí naprosto nijak. Nemám z toho ty správný pocity. Neříkám, že sem se nudil, ale podívám se na to zase až po letech.

26. července 2008
avatar uživatele
W0RM
...
100 %

Film jsem viděl, když ho dávali v televizi, moc se mi nelíbil a dostal odemě 60%. Nedávno jsem to viděl znova a nemohl jsem věřit, že to je ten samý film jako ten, na který jsem koukal v televizi. Má to skoro tři hodiny což je pro spoustu lidí až moc. Já se ale u filmu velice bavím a moooc mě překvapilo, že Colin Farrel za roli Alexandra nedostal oscara nebo alespoň tu nominaci...podle mě si ho zasloužil.

24. července 2008
avatar uživatele
100 %

Super nejlepší krásnej zajmavej filmík.Miluju historické velkofilmy,tento ale ze všech nejvíce!Super herci,super hudba,super výkony!!!Prostě fakticky výbornej filmík!doporučuju!!!!!!!!!!!!!!!

7. července 2008
avatar uživatele
70 %

Saša, Saša jede...

Americký tuctový historický velkofilm.Co na to jiného dodat?Alexandr Veliký je celekm zajímavá historická osobnost, ale pokud vím, teplej snad nebyl nebo ano?Na scénku, kde se cucá s nějakým hermafroditem jsem čuměla jak sůva z nudlí.Bylo to zajímavé.Ačkoliv tento film měl velké rozpočty, tak že by to bylo něco úchvátnéhgo, to se říct nedá.Každopádně u některých to účel splnilo.Collin Farrel to zahrál dost dobře, to ano.Ovšem zajímalo by mě, jaký je to pocit poflusat Angelinu Jolie.Někdy bych to totiž s chutí udělala taky.

3. července 2008
avatar uživatele
60 %

Nevím...byl vážně alexandr gay?to nevim...jinak film mě docela zaujal...i kdy je to tak na hranici..nemůžu to soudit mě se totiž líbí všechny historické filmy...

17. června 2008

Ach jo

Lidi chápu že filmy typu troja a gladiator se vám líbí jsou to naprosté kraviny se spoustu bitev výbuchů a historicky naprosto nepřesných událostí. Ale když pak přijde film který historii zpracuje věrně nebo tak věrně jakto jde tak se vám to nelíbí. Jak většina z vás píše: nudné, málo bitev, proč z alexandera udělaly gay? Za 1) ...... za 2) tento film o bitvách není za 3) mám pro vás špatnou zprávu alexander byl bisexuál shoduje se na tom většina odborníků a jeden z největších znalců Alexandera velikého Paul Cartledge to bere jako nepopiratelný fakt. Doporučuju knihu Alexander Veliký až si to přečtete pochopíte jak to stone dobře natočil ale to je jenom můj názor.

15. června 2008
avatar uživatele
80 %

Řekla bych jedním slovem velkolepé. Zejména bitva v Indii a bitva s Peršany. To jsou opravdu působivé scény. A celá výprava vůbec je výborná. Nevím, jak vzhledem, ale co se týká vlastností je tu myslím Alexandr důkladně a věrně vykreslen, jako milující, nenávidějící, vzdělaný, ctižádostivý, podezírající, jako výborný vojevůdce. K zajatcům se choval s úctou. A ke svým vojákům také a dovedl na ně dobře působit, proto mu byli oddáni. A Colin Farrell ho myslím zahrál velmi dobře. A Bucefalus byl teda krásný koník! A líbil se mi jeden detail – jak se za titulkama objevovala jména přepsaná do řečtiny :-)

8. června 2008
avatar uživatele
90 %

Obsazení Colina Farella mi moc nevyhovovalo, měl příliš blond vlasy a tak nějak to rušilo celý film, kdyby mu nechali jeho původní barvu, snad by udělali líp, ale nejlíp, kdyby obsadili jiného herce. Byl to skvělý film, ale snad ještě lepší byla hudba - Vangelis prostě umí, k tomu není co dodat. Historické filmy a historie vůbec je moje hobby, takže takovéhle snímky vychutnávám plnými doušky a co, že se třeba trochu odklání od skutečnosti, nevadí, hlavně že víme, jak to bylo a film si můžeme vychutnat, i když je tam trocha fantazie. Dávám 90% a to jenom kvůli blonďatému Colinovi :o)

8. května 2008
avatar uživatele
50 %

No to byl teda propadák. Hned začátek byl neuvěřitelně nudnej a také dost zdlouhavej. Na tu bídu ještě první polovina ušla, ale to co předvedli v tý druhý půlce, no to bylo něco pro mě... Já bych na to šel radikálně, celou druhou půlku bych smazal a natočil znova, protože to se fakt nedalo. Celej děj druhý půlky byl strašně divnej a nevim proč tam dali, že byl Alexand homouš. Jo teď k obsazení. Colin Farrel byl jednim slovem hroznej. Vůbec se na tu roli nehodil a působil zvláštním dojmem hošíka s trémou. Raději měl zůstat u akčních záležitostí a nehrnout se do tohoto díla, které sice mělo veliké ambice, ale to je asi tak všechno. Celkové hodnocení: 1. půlce dávám 75% a 2. půlce 20% proto dávám celkových 45%.

5. května 2008
avatar uživatele
40 %

Film byl pro mě neskutečným propadákem. Nelíbilo se mi skoro nic. Postavy byly hrozné, příběh byl sice historický, ale neskutečně odpudivý. Bitvy byly neskutečně odfláknuté stejně jako dialogy. Nechápu proč tam dávali nějaký homosexuální vztah...

5. května 2008
avatar uživatele
50 %

Tak to vidím já...

Tomuhle filmu říkám jasně ne. V dnešní době se točí moc historických filmů na to, aby mě tenhle nadchnul a radši si pustím jiný... Od Stonea bych čekal víc, než rádoby velkolepý příběh mírně přihřátého hrdiny. Předchozí věta je i náplň filmu a víc nečekejte. Sledujeme jen jeho život. A i když v některých filmech to funguje doslova geniálně, píběh o jednom z největších panovníků historie se zdá, nevím proč, nudný a nezajímavý.

12. dubna 2008
avatar uživatele
80 %

História je moje hobby, takže niečo o dobe keď žil Alexander Veľký viem. Môžem teda posúdiť kvalitu historického spracovania, ktorá je u tohto filmu prekvapujúco vysoká.

11. dubna 2008
avatar uživatele
100 %

Jako od "historického" filmu jsem asi čekala že to bude nuda, ale pak jsem film nakonec shlédla a názor jsem změnila - opravdu dobrý film.

6. dubna 2008
avatar uživatele
100 %

film

Je to docela dobrej film až na to že tam sou pouze dvě velké bitvy.Tento film byl očividně velmi nákladný ale povedený a i možná poučující a nápovědný jak byl Alexander mocichtivý a i rozumný,dávám mu 85%

23. března 2008
avatar uživatele
100 %

Alexander

Alexander je válečník a skončil až neuvěřitelně podobně jako předešlý hrdina v hudbě, ale tenhle toho dokázal o "trošičku více" ( žil až o šest let déle ;))) heheheh Ale taky si myslím, že jeho život byl svým způsobem strašně prázdný, chtěl spojit neslučitelné, hnal se za mýtem a hlavně nesmyslně bloudil skoro po celé planetě s tím že chtěl všechno slučovat. Byl nepochybně génius co se týče válčení a komunikace, ale vzhledem k jeho rodinným dispozicím ( táta ((Val)) jednooký ožrala a matka ((Angelina)) vypočítavá mrcha) se není ani čemu divit že byl poněkud nevhodný kandidát na rodinný život, vládnutí a věci s tím související... Nedokázal posluochat své spolubojovníky a proč taky, vždyť byl šťastný TO panovník všech dob! Colin ho hrál nádherně, dost mu ta role svědčila (psychouš co hledá uspokojení ve válečníckých výpravách) taky Jared se ukázal, NO nejvíc ze všech se mi jednoznačně líbila jeho manželka Rosario a kdo se podívá tak učitě pochopí proč heheheh ...

15. března 2008
avatar uživatele
60 %

Alexandr Veliký

Na tento film jsem se těšila, jelikož historické filmy mám ráda... Záčátek byl dobrý ale pak se to strašně vleklo.Co se týče hereckých výkonů Angelina byla fakt skvělá i Colin hrál dobře.Film myslím dobře vykresluje tehdejší dobu, ale i taky zradu přátel...

8. března 2008
avatar uživatele
70 %

velkofilm na úkor filmu

osobne mi to pripadalo slabšie ako Tróju, ktorú mám rada a určite to nemalo na moj naj historický film Gladiátor, aj ked určite priemerne dobrý film, sem-tam skvelé herecké výkony (na Angelinu Jolie len tak ľahko nezabudnem) a efektné hlášky, ale zadlo sa mi, že viac im išlo o nakrútenie veľkofilmu ako o predostrenie príbehu, čo napr. vidno aj na prílišnej dlžke filmu, bolo to dosť nasekané, chýbali mi práve tie prechody medzi tým, ako bol odmietnutým synom a vládcom sveta, plus bol napríklad rozprávač a prepracovaná charakter Alexandra, takže som nakoniec rada, že som to videla, aj ked 2x asi ee, no možno to bolo tým, že mi už klipkali oči :)

3. března 2008
avatar uživatele
30 %

Mno ja milujem historické filmy, preto som tento chcela strašne vidieť... Začiatok bol podľa mňa dobrý, asi preto, že tam bola Angelina Jolie... Ale pokračovanie (keď Alexander vyrástol) bolo nudné až hroza, ďalej som to pozerala hlavne kvôli tomu, aby som ešte videla Angelinu, no ale tá si moc nezahrala, takže som to neskôr už nedopozerala a vôbec to neľutujem.

2. března 2008
avatar uživatele
100 %

Já osobně proti historickým filmům nic nemám a na Alexandra jsem se celkem těšila. Jak jsem četla názory, tak mi přišlo, že ten film buď budete milovat, nebo nenávidět a o to víc mě zajímalo, co to teda bude. Po shlédnutí jsem zjistila, že patřím k těm prvním, vůbec mi to nepřišlo zdlouhavé, první bitva byla parádní, scény Alexandra s Hefaistionem stály zato, Colinův výkon skvělý, dobrá hudba... Kam se hrabe Trója!!!!

28. ledna 2008
avatar uživatele
90 %

Alexander

Alexander Veliký je velmi podařený film, jen mě docela zklamalo obsazení role Alexandera, Collin podle mě nebyl zrovna tou nejšťastnější volbou, v jiných filmech ho mám ráda, ale zde se mi zrovna nelíbil... a proto dávám 90%

27. ledna 2008
avatar uživatele
100 %

Pro mě je tento snímek absolutní špička mezi historickými filmy!A říkejte si o mě klidně co chcete!Náš starý známý Oliver Stone nenatočil žádnou pošahanou HOLLYWOODSKOU TROJU, ale naopak nám naservíroval syrovou historii...a naprosto skvěle vykreslenou postavu Alexandra která je Colinem Farrelem zahrána tak skvěle až občas opravdu bere dech!!Muzika je zde naprosto úžasná a ať je to v bitevních vřavách či ono hecování vojska k dalšímu prozkoumání území vždy perfektně podbarvuje celou scénu a dělá jí tím ještě více intenzivnější!A tak to má být a má to takhle fungovat!!A pro mě ikdyž je to tří hodinový snímek....tak já se u něj ani vteřinu nenudil a jen sem si ho s úžasem užíval!Pane Stone...opět jste ukázal jaký jste REŽISÉR...pro mě jasných

20. ledna 2008
avatar uživatele
90 %

Alexander

Moc pěkný film; asi jsem zaujatý, ale tyhle filmy ze starobylých říší a dob se mi velmi líbí, takže tomu dám hodně procent. Nikdo nemůže s jistotou říct, jak to s Alexanderem doopravdy bylo, a tak můžeme jen sledovat vize všech těch scénáristů a režisérů. A tohle se Oliveru Stoneovi povedlo. Skvělé scenérie, velkolepé oslavy a hodování, bitevní vřavy, parádní herecké obsazení v čele s výborným Colinem Farrellem.

5. ledna 2008
avatar uživatele
90 %

zase antika

Tak je tu další filmík na téma Starobylé říše a jejich hrdinové. Když nevíte co natočit, tak zkuste něco v tomhle stylu. Úspěch téměř zaručen:). Alexandr se moc povedl. Nejkouzelnější je Jared Leto a několik zajímavých scén, jako je třeba závěrečná bitva, návštěva harému či Alexandrova cesta po zranění.

9. prosince 2007
avatar uživatele
70 %

Některé scény byly opravdu boží...dojemná scéna, jak malý Alexander zkrotil koně nebo napínavá bitva s Peršany. Jinak jsem od filmu čekal víc, byl moc zdlouhavý a některé scény mě vyloženě nudily. Soundtrack je jeden z mých nejoblíbenějších a do literatury jsem využil část, kdy Filip vypráví Alexanderovi mýty které jsou nakresleny na skalách.

28. listopadu 2007
avatar uživatele
60 %

Alexandr Nekonečný

Na tento film jsem se velmi těšila, ale upřímně mě zklamal. Herecké obsazení mi vůbec nesedělo. Angelina, která je o rok mladší hrála Colinu F. nestárnoucí matku. Děsný. Vypadala spíš jako jeho milenka. A Anthony H. jako vypravěč byl úplně zbytečný. Nelíbilo se mi, že z Alexandra udělali geye.(:-/ Avšak abych tento film jenom nekritizovala musím dát plus za kostými.

27. listopadu 2007
avatar uživatele
100 %

O tomhle filmu jsem slyšela asi před půl rokem,když běžel na HBO.Byla jsem zklamaná,že ho neuvidím,protože tyhle historické filmy přímo zbožňuju.Konečně ho nedávno dávali na Nově.Byla jsem maximálně spokojená.Film se mi líbil,byl pro mě zajímavý.Prostě se mi líbil a to i díky tomu že hefaistiona hrál Jared Leto,kterýmu to v tom filmu slušelo a byl k sežrání......

23. listopadu 2007
avatar uživatele
60 %

Tak boje v tomto filme su dobre spracovane ale myslim si ze v niektorych pasazach som sa dost nudil...... Mam rad filmi s tochto obdobia/zanru ale tento film by som radil az asi na ich koniec...

23. listopadu 2007
avatar uživatele
90 %

.............

Když jsem tenhle film viděla poprvé, vůbec mě nenadchl. Ale když jsem ho viděla podruhé, všimla jsem si věcí, které mě před tím unikly. Tenhle film není na jedno podívání. Herecké výkony vynikají, hudba krásná.... Dávám 90%

19. listopadu 2007
avatar uživatele
70 %

Film nebyl špatný ale skvělý taky nebyl. Byl až moc dlouhej, což by mi až tak nevadilo, ale po celou dobu se tam téměř nic nědělo. Takže byl film strašně nudnej. Já, jako milovník historických filmů, sem od toho čekal mnohem více.

15. listopadu 2007
avatar uživatele
50 %

Tak ze začátku sem byla dost nadšená, ale pak mě to přišlo všechno nějak moc zdlouhavý. Ke konci sem se už trochu nudila.

11. listopadu 2007
avatar uživatele
70 %

:I

Tak tohle je zrovna film, který jsme chtěla vidět a byla jsem zklamaná.Obsadit do role matky a syna skoro stejně staré herce... tomu se opravdu nedalo uvěřit, film byl zdlouhavý, bitvy byly velkolepé, ale potom už nudné.No 70% za triky, kostýmy a výpravu.

4. listopadu 2007
avatar uživatele
60 %

Připadá mi, že na tenhle film se hodí slogan: příliš povyku pro nic. Dodívala jsem se dokonce, ale už na začátku mi něco nesedělo, chvílemi jsem nechápala retrospektivu v příběhu a hlavně bitva na poušti mě dost naštvala, protože jediné, co jsem v té bouři písku rozeznala, byla krev. Nevím, jestli to byl záměr...
Snad jen pěkní herci mě drželi nad vodou...

4. listopadu 2007
avatar uživatele
60 %

Celou sobotu jsem se těšil na skvělí film. Klaplo 20:00, zapnul jsem TV Nova. Byl jsem překvapen. Už od začátku mě ten film vůbec nebavil a to mám rád historické filmy. Tenhle film mi prostě připadá bez děje. Už hodinu před koncem sem ho vypnul. 60% je podle mě akorát. Rači si pusťtě Tróju, Spartakuse, Království nebeské - to jsou daleko lepší historické filmy. Alexandr Veliký mě od začátku nebavil a nechytnul. Nedoporučuju.

28. října 2007
avatar uživatele
70 %

Zahraničními kritiky i diváky odsuzovaný film se mi docela líbil. Akorát se mi moc nezdál Farrell, s tím blond přelivem vypadal zvláštně a ani to jak hrál se mi moc nelíbilo, ale zase Angie byla výborná a krásná. Lepších 70

28. října 2007
avatar uživatele
90 %

zajímavý

Tak tenhle film byl hodně zajímavý... Koukala jsem na něj hlavně kvůli Angie - sice mi ze začátku přišlo divný, proč ji nechávají pořád mladou a krásnou, ale pak ke konci, dyž Alexandr umíral už měla patřičné vrásky a i s něma byla kouzelná... Jinak blonďatýho Colina fakt nebrat, ale asi to k tomu filmu prostě patří... Ale je víc lepších historicých filmů

28. října 2007
avatar uživatele
60 %

no....

Tak na tenhle film sem se těšila ,ale docela mě zklamalo ,že tam byla homosexualita =( a po době mě to začalo nudit ,ale je vidět ,že to je hodně propracovaný film a Angelina nemá chybu ....

28. října 2007
avatar uživatele
100 %

JO!

Ano, ano, ano! Ten film neměl chybu! Krásně zmilfován, i to obsazení herců bylo nádherné. Příběh mě velice zaujal a zaslouží si to nejvyšší hodnocení

28. října 2007
avatar uživatele
70 %

Moc mě to za srdce nechytlo. Tři a půl hodiny se mi zdálo jako zbytečně dlouhá doba. Alexandr se svými dobyvatelskými chutěmi mi byl dost nesympatický. A blonďatá hříva Farrella mu sympatie nepřidala. Přesto - výprava byla strhující, herecké výkony mě uspokojující a dokonce jsem překonala asi tři návaly touhy zaklapnout výčka a dokoukala se až do zavěrečných titulků. A to si už zaslouží pár procent navíc:))

28. října 2007
avatar uživatele
70 %

C + J

Tohle je první film s Collinem, kdy sem se počase začínala modlid, ať až zemře...Bylo to tak dlouhý, a ani mne to moc nebavilo, možná i proto, že tenhle žánr moc nemusím...Jinak Collinovi a Jaderovi to tady moc slušelo...Od Olivera jsem čekala neco víc, bylo takové ,,americké", hlavne ty bitky, vše na americkej spusob...Ale celkovo hodnotím takovou slušnou sedmdesátkou....

28. října 2007
avatar uživatele
30 %

Už jenom ta příšerně dlouhá stopáž mě odrazovala od shlédnutí tohoto velkofilmu, ale překonala jsem se a dívala..ovšem ne dlouho, protože mě to brzo začalo nudit. Kostýmy, herci, hudba v pohodě, ale prostě mě to nezaujalo.

28. října 2007

Super, super, super! Tak tohle je špička!! Vážně bomba! Miluju starověky filmy.......Ne, vážně je to skvělej film. Super herci, super téma, super atmosféra...........prostě super film! Vážně se mi to moc líbilo!!! A mocráda bych film měla doma abych ho mohla vidět když budu chtít! ;)

28. října 2007
avatar uživatele
60 %

Krásná hudba, dobré herecké obsazení, lokace a kostýmy, příběh který by měl zaujmout a kde je jen málo přikrášleno ...to vše by mělo být zárukou dobrého filmu. Tady to ovšem neplatí a všechna snaha mi přijde moc přehnaná až příliž. Nebavila jsem se, bohužel.

28. října 2007
avatar uživatele
Ajja
...
80 %

Mohlo to být i horší...

Dlouho jsem zvažovala, jestli se mám na tenhle film koukat či ne. Nakonec ve mně zvítězila zvědavost a já ho zapnula… a po víc jak třech hodinách odcházela s pocitem, že jsem viděla pěkný film, který mi však v hlavě dlouho nezůstane.
Co mi tam však zůstane, byly party Farrell - Leto. Z napětí mezi nimi mě příjemně mrazilo, o „chemii“ mezi nimi nebylo pochyb a hezky se na ně koukalo (tedy až na ten blond přeliv). Naopak kdyby nebylo Angeliny, nezlobila bych se. U některých triků jsem se občas ptala, jestli to na nás zkouší nebo to myslí vážně, s dnešní technikou by se snad dalo udělat i víc…
Nemůžu nezmínit ještě hudbu, protože ta byla prostě úžasná…
Takže suma sumárum za Colina, Jareda a Vangelise dávám lepších 75% ...

28. října 2007
avatar uživatele
50 %

Ufff, tak tenhle film jsem teda nemohla strávit, viděla jsem jen kousky, ale i ty mi stačily k tomu, abych přepla na jiný program. Nejvíc mě asi štval dabing, to mi přímo rvalo uši.

28. října 2007
avatar uživatele
50 %

ještě, že jsou lepší...

Mno...tak musím říct, že jsem to ani nedokoukala....byla to docela nuda. Musím zkritizovat scénář, hlavně dialogy. Pak občas pokulhává hudba, a teda ani kamera mě moc nezaujmulaa střih mi taky občas nesedl.....a ještě teda při válečnejch scénách všudepřítomnej prach, že nebylo nic vidět.....jinak jsem už ani nebyla schopná sledovat výkony herců...tak se skoro omlouvám, za svoje hodnocení, ale líp to nejde... =(

27. října 2007
avatar uživatele
80 %

Alexandr jako kámoš

Pro historické velkofilmy mám slabost. Paradoxní je, že kromě jediného (Statečné srdce) mne žádný podle očekávání nenandchnul. Přesto dál čekám a doufám... Nyní už k filmu Olivera Stonea. Ohromný prostor je ve filmu věnován Alexandru Makedonskému jako člověku. Zatímco v průběhu více než dvou tisíc let je Alexandr vnímán jako legenda, zde ve svém ryzím člověčenství působí poněkud nanicovatě. Nespatříme zde Alexandra VELIKÉHO, nýbrž kohosi, o kom si budeme během filmu občas říkat, co to vlastně bylo, co ho předurčovalo k takové historické úloze a triumfu, kdy byl dokonce zbožštěn. Kladem Stoneova zpracování je poměrně velká historická věrnost. Od vlivu rodičů na Alexandrovu osobnost, přes zkrocení "nezkrotného" hřebce, který Alexandra posléze provázel až do Indie, roztržku s Filipem Makedonským, průběh boje s Dareiem III., svazek se třináctiletou peršankou Roxanou, až po požití otráveného vína, jako jednoho z možných Alexandrových konců. Co se Stoneovi příliš nepovedlo, jsou bitvy. Je zde sice jakási snaha o přípravu diváka vylíčením taktiky před bitvou, avšak kdo by se na to soustředil.. Víc diváka v tu chvíli zajímají postavy. Jednotlivé fáze boje pak působí roztříštěně, izolovaně, nepochopitelně - koláž nějakých přesunů odkudsi kamsi za účelem čehosi... Nelíbilo se mi rovněž středověké vyjádření šikování vojů před bitvou, tehdy disciplína stála na méně formálních principech, jednalo se víc o záležitosti cti než o subordinaci, jak nepřímo vyplývala z nastoupeného vojska. Také opět jednou vizuálnímu zpracování vyčítám vzhled Řeků a zde také Makedonců, z jednoho důvodu - plavovlasost. Tak jako v Tróji jsou herci často blonďáci, ačkoliv tato barva vlasů náležela barbarům ze severu. Římanky se sice o něco později snažily o blond odstín podle otrokyň, ale to přece jen nebude Alexandrův případ.. Vangelisova hudba není špatná, ovšem místy bych si přece jen představoval víc přizpůsobení scéně. Vzdor předchozí kritice se film velice blížil mé (náročné) představě o výborném zástupci historického žánru, jen ho Stone podle mého uchopil ve vztahu k Alexandrovi až příliš osobně, trocha toho odstupu ve vztahu k "vždy osamělému" velkému hrdinovi by neškodila. Jelikož však jiné filmy tohoto druhu s tématem zachází ve jménu téhož dost brutálně a historická fakta pojímají velmi, velmi volně, díky za to.

25. října 2007
avatar uživatele
80 %

Hodnocení: 4 z 5 (****)

Režisér Oliver Stone natočil film o jednom z nejslavnějších vojevůdců historie tak, jak jsem si nepředstavoval. Před slavnými velkolepými bitvami, jaké Alexander se svými vojáky vybojoval, dal přednost zobrazení jeho rozporuplné osobnosti a vztahu s oběma rodiči (a ono to nakonec tak špatné není). Dvě bitvy tu sice vidět můžeme: v Persii a v Indii. Nicméně jejich provedení mě, až na místy povedené záběry kamery, dost zklamalo. Zpočátku jsem také nevěřil představiteli hlavní role Colinu Farrellovi, ale právě tady se zrodilo největší překvapení celého filmu. Divím se, že nebyl nominovaný na Oscara, protože jeho herecký výkon opravdu stál za to a i já sám se na něj od té doby již dívám trochu jinak. Z jeho hereckých kolegů bych ještě vyzdvihl Vala Kilmera v roli Filipa Makedonského a na škodu nebylo ani obsazení Anthonyho Hopkinse coby vypravěče. Naopak Angelina Jolie mi tu připadala místy zbytečná, tím ale však netvrdím, že hrála špatně. Ve stejný čas byla natočena i Trója, tady si však může Stone zatleskat, protože jeho snímek je nejméně o třídu zdařilejší. Existují lepší historické filmy než je Alexander, přesto mě v mnohém překvapil a nijak neurazil.

21. září 2007
avatar uživatele
60 %

alex

Podle mne slabota. Triky nic moc. Když koukal z okna v Babylonu, připadalo mi to, jak z filmů o Fantomasovi, když jedou v autě a točej volantem a za nima ubíhá krajina :) Film prakticky o ničem. Připadalo mi, že hlavním mottem měla být homosexualita Alexandra. Bylo dost opruz koukat věčně na ty zmalovaný floutky, co ho chtěli sbalit.

2. září 2007
avatar uživatele
60 %

Historický velkofilm

Na tomto historickém velkofilmu je dost vidět americká výroba. Velká účast komparsistů a bojové scény jsou sice velmi propracované a určitě i poměrně reálné, ale dost mě zklamalo ztrárnění hlavních postav. Především obsazení colina farrela do role alexandra mi přišlo hodně neuvážené. Navíc se podle mě autoři snažili pojmout postavu alexandra tak moderně a neotřele až z něj udělali slabocha a zaslepence, kterým podle mě vůbec nebyl.

8. července 2007
avatar uživatele
100 %

docela dobrý

Od tohoto filmu jsem čekala trochu víc, ale i přez to se mi docela líbil. Je hezky propracovaný a dobře popisuje život Alexandra.

23. června 2007

Ohromné vypětí

Osobně si myslím,že tento film je skvěle udělaný ,ale přeci něco bych mu vytkla......Je to chaotické vyprávěí.Je založeno na tom ,že začíná v Egyptě a až na konci se dozvíte kdo byl vypravěč.Taky si myslím ,že to mohlo mít časovou posloupnoust,a né aby se skákalo ,od jedné myšlenky v minulosti najednou do přítomnosti.
Hudba naproti tomu je velmi hezká.

17. června 2007
avatar uživatele
90 %

jo!

Myslím že je je to velice pěkně udělaný životopis slavné osobnosti, žijící př.n.l.! Sice docela dlouhý, ale krásný příběh, kamera a kostýmy a o hercích ani nemluvě... Povedené!

30. května 2007
avatar uživatele
40 %

S velkým očekáváním jsem si půjčila tento film v domnění, že zde bude bezpočet akčních a krvavých scén. Naneštěstí jsem se spletla. Je to opravdu jen životopis. Bitva je tam všeho všudu pořádná jen jedna. Jinak je to příběh zničeného muže, který je posedlý svým snem o konci světa. Tohle mě ale opravdu nezaujalo.

24. května 2007
avatar uživatele
100 %

Už půl roku jsem tenhle film neviděla a asi mám absťák. Já, která když se podivá na film tak už po druhé nemusí. A Alexandra Velikého jsem viděla už asi pětkrát. Krásní herci, krásný děj, a prostě všekno super. Pro mě naprosto úžasný film! P.S.: Skvělá hudba!

29. dubna 2007
avatar uživatele
70 %

dost se to vleklo

Od filmu Olivera Stonea sem čekal o něco víc.Film se podle mě zbytečně vleče a pokaždé když vidím podobné dílko zapřemýšlím and tím proč vlastně točí tak dlouhé filmy?V kině bych určitě usnul.Na gauči u DVD to zvládnete i vy a některé bojové scény stojí za zkouknutí

10. dubna 2007
avatar uživatele
90 %

Skutečně, jak už řekla recenze, tohle není film pro každého. Tři hodiny jsou silná káva. Ale mně to rozhodně nijak dlouhé nepřišlo, užívala jsem si snímek absolutně ponořená do příběhu. Na herecké výkony opravdu jen tak nezapomenu. Colin Farell ukázal, že je v jádru skvělý herec, Angelina byla víc než dobrá (i když ji jinak nemám příliš v lásce) a Jared Leto se mi taky, k mému překvapení, velice líbil. Na Alexandrovy dojímavé rozhovory s Hefaistionem budu ještě dlouho vzpomínat se slzami na krajíčku. (úsměv)
Pro mě 90%
Myslím, že je to doopravdy Velkofilm.

8. dubna 2007
avatar uživatele
100 %

Nádherný historický film, který předčil mé očekávání. Stone znovu dokázal svoje umění spojit skvělý námět s bravurním obsazením, zajímavou hudbou a perfektními detaily. Colin coby Alexandr byl naprosto úžasný a role mu sedla. Angelina v roli jeho matky Olympias byla bezchybná a její manžel Kilmer byl přesný. V téhle chvále, ale nejen na herce, bych mohla pokračovat donekonečna.
Takže prostě a jednoduše 100%.

10. března 2007
avatar uživatele
90 %

A.M.

No jo. Alexandr byl prostě borec a já tohoto velikána obdivuju. Souhlasím s tím, že jsou 2 kategorie diváků- buď ti, které film naprosto nudil a ti, které nadchl. Mě osobně nadchl. Ale ty nudící se vpodstatě chápu, tohle je prostě film jen pro určitou kategorii lidí. Ale mě se tohle zpracování prostě moc líbilo. Musím vyzdvihnout herecké výkony. C. Farrel byl skvělý celý film, hned mám o něm mnohem lepší obrázek než dřív, A. Jolie- skvělá a mohla bych jmenovat dál a dál. Jediné, co mi na filmu trochu vadilo, tak ty pasáže, které byly pouze vyprávěny skvělým A. Hopkinsem- i když kdyby se i ty měli do filmu nacpat tak by to nebyl 3 ale 5 hodinový film minimálně. Alexandrův život, jeho myšlení a všechno okolo něj je tu podle mě stvárněno výborně. Byl to prostě boreec :)

18. února 2007
avatar uživatele
40 %

fuuuha, podľa mňa musia niektorý ľudia ešte veľa papať, aby dokázali natočiť dobrý film. A Alexander Veľký nie je zrovna nejaký skvost, mohol byť spracovaný aj lepšie. Tento film je len akýsi prechod medzi skutočnými Hollywoodskymi trhákmi...podľa môjho názoru toto nie je dobrý film...dám mu 40 %, ale aj to len za to, že tam hral Collin Farell, a niektoré boje boli spracované slušne, ale inak nič...

13. února 2007
avatar uživatele
20 %

V poslední době se roztrhl pytel s historickými velkofilmy. A tenhle se tedy moc nepodařil. Příšerně unuděná sem tenhle film dokoukala a vůbec nic mi to nepřineslo. Určitě - skvělé kostýmy, hvězdní herci... ale to není záruka dobrého filmu.

13. února 2007
avatar uživatele
100 %

Podle mého názoru naprosto srtrhující válečný film s hvězdným obsazením plný přátelství, lásky, nenávisti a zrady. Moc se mi líbí a dávám mu 100%!

10. února 2007
avatar uživatele
50 %

Od tohoto filmu jsem očekával mnohem, mnodem víc. Strašně jsem se u něj nudil a jeho konec byl v nedohlednu.

30. ledna 2007
avatar uživatele
80 %

tento film docela ušel...Ale vioděla sem lepší. No toto takly nebyla nuda.tyto historický filmy jsou všechny takové pořád stejné....

17. ledna 2007

Mám rád historické filmy,ale tenhle byl místy dost nudný a křečovitý,musel sem se hodně zapřít,abych vydržel až do konce.

14. ledna 2007
avatar uživatele
60 %

Alexandra Velkého jsem přijal se smíšenými pocity. Na jednu stranu se jedná o výbornou životopisnou podívanou do Alexandrových časů s cílem příblížit jeho život a smrt, na stranu druhou však o nijak zvláště zajímavý spektákl. Křížení dvou odlišných žánrů nebyl zrovna ten nejlepší nápad. Oliver Stone je sice dobrý režisér, ale pro film takového formátu je zkrátka zapotřebí někoho zběhlejšího v rozvalinách dějin než kultovního a s oblibou často šokujícího tvůrce. Nejslabším místem Alexandra jsou bezesporu bitvy. Ty jsou natočeny chaoticky a postrádal jsem v nich tu patřičnou atmosféru. Zkrátka a dobře. Časy gladiátora jsou zatím nenávratně pryč a to je velká škoda. Alexandr Veliký rozhodně stojí za schlédnutí, ale ať jeho další zpracování dopadne prosím lépe.

12. ledna 2007
avatar uživatele
90 %

V klidu film

Tento film byl docela v klidu.Mohlo tam být víc bitev a mín řečí,ale i tak se to Stoneovi docela povedlo.Vse do podrobna mládí,dospelost atd...Videl jsem sice lepší filmy,ale tento za zhlédnutí stojí.Problem proc se na film lidi nechtějí dívat je buď nemají tento žanr v oblibě,ale také délka filmu,ale dá se na to vydržet dívat.Já sem to zhlédl docela v klidu a myslím ze každý.Musíte se ovšem do příběhu zadívat,jinak by Vás to přestalo bavit asi po hodině.Tak myslím ze po mojem proslovu byste se na to mohli podívat.Je to fakt běsný film.

19. prosince 2006
avatar uživatele
100 %

alexander ?

Film je zaujímavý, historický a hlavne nenudí. Dá sa povedať , že je to trochu iný pohľad na historiu Alexandra. Boje neboli zbytočne dlhé. Zarazilo ma trochu , že brali ohľad aj na to tzv. "buzeranstvo" tej doby . takže historicky bol obsiahlý, dejovo - život Alexandra, sam o sebe zaujímavý. A koniec... naozaj zarazivo krátky, ale očakávaný.... kvalitka :)

12. prosince 2006

Kravina?? Možná. Kvalitní velkofilm

V přívalu, hollywoodských histrických ''velkofilmů'' se mi dostala do rukou vstupenka na toto. Vstoupil jsem do namačkaného kinosálu a v tu dobu s ve mě něco uklidnilo, že to zas tak špatný film být nemůže a zároveň stresovalo, že zase budu sedět vedle tlustýho maníka, s kšiltovkou na hlavě, skvrnou pod bradou od kečupu, co vytáhne z přeplněmé aktovky pytlík a začně s ním pěkně rytmicky házet sem a tam, což vyvolá strašný zvuk a jako na potvoru ze polovina kinosálu bude postupně chorově přidávad, až celý kinosál bude šustit do rytmu. Což se nestalo, ale i tak sem seděl v kolektivu lidí, co si s ničím nebere servítky. Takže jsem se dostal do bodu kdy nějakej harant nedemnou mě začal kopat do zad, jako Beckham do míče, a nějakej Hitler v sukni vedle mě, mě začal napomínat ať nechám toho vrtění, že se hejbou všechni sedadla v řadě, než sem jí tostačil vysvětlit, začal film, a v tu dobu, jsem se radši posadil a kul pykle co těm lidem udělám. Film začínal docela zajímavě, Hopkins který vypadal starší než obvykle, začal vyprávět příběch otom jak bojoval po boku Alexandra Velikého, a jak to Oliver umí, zakomponoval do svému filmu i kapičku, co kapičku rovnou celej sud kontroverznosti, takže se můžeme dočkat, scény na níž čekal celý klub růžových snad celou věčnost, Colin Farrell (alias Saša) se cucal s nějakým maníkem, což bylo asi tak ve prostřed filmu. Pak následovala chvíle, kdy jsem propásl snad dvacet minut filmu, kvůli tomu harantovy, co seděl o patro víš, přísahám že v tu

9. prosince 2006

Kravina?? Možná. Kvalitní velkofilm

chvíli se mi začal hromadit adrenalin do jednoho míta, a to do pusy, a zrovna když jsem chtěl otočit hlavu abych toho šmejda pokropil spškou slov co se nenaučí ani za dvacet let mezi partou čtyřicetiletých dlaždičů po tom co nedostali svou vytouženou výplatu, Alex umřel. Zajímavé provedení jeho smrti mě nechalo na váškách jaké byli ty poslední minuty co sem se nedíval. A začli titulky, mystická hudba hrála do rytmu, poskakujícím lidem po schůdkách. A já jsem stále byl zabořený v seadle, a kousal jsem se do rtu abych někomu neublížil. Krev se i vařila a mozek mi pracoval na plno když výmýšlel nejrůznější a nejhrůznější tipi smrti pro malého fakan co si užil film víc jak já a to by se doma díval radši na Pokémoni. A k mé zlosti ještě přibil jeden faktor: důvod přoč jsem vůbec šel na tento film byl, že jsem chtěl vidět velkolepé bitvi alá Oliver Stone a namísto toho jsem se dočkal jen hrstce otřepaných frází tipu: ''Pomoc usekl mi ruku''. ''Panebože triská z něho krev apod''. Ale i tak se jedná o tři hodiny dobře a hlavně kvalitně stráveného času.

9. prosince 2006
avatar uživatele
50 %

válečný filmu mám docela ráda ale na tohle filmu jsem se málem unudila, ikdyž jaká na něj byla reklama tak to bylo dosela hodně ubohý a nudný

24. listopadu 2006
avatar uživatele
50 %

No mé okolí si tenhle film sice hodně chválilo, ale já jsem se musela opravdu přemlovuvat, abych se na něj dodívala. Absolutně překroucená historická fakta a tak zajímavé téma - jeden z největších dobyvatelů všech dob taky mohli ztvárnit lépe. Film určitě stál dost peněz a určitě na něj hodně lidí bylo, ale můj vkus to zrovna není a to historické filmy přímo zbožnuju.

6. listopadu 2006
avatar uživatele
10 %

Film sa mi nepáči, nemá poriadny dej, je to fádne, potreboval by oživiť. Je to priveľmi historické. Proste nič moc

1. listopadu 2006
avatar uživatele
TJ
...
70 %

Stoneův opus

Stoneův opus o Alexandru Velikém! Samozřejmě film není pro každého a ne každý „přežije“ úmornou délku a až příliš krvavé bitvy (neboli jatka), které jsou ještě k tomu velmi dlouhé. Na druhou stranu je na snímku vidět autorovo obrovské nadšení pro dané téma a snaha věrohodně převyprávět příběh legendárního člověka, který ve své době býval považován za boha. Takový jaký byl Alexandr – Veliký, stejný přívlastek by se dal použít i pro popis filmu – Veliký.

27. září 2006
avatar uživatele
90 %

Tenhle filmek se mi strasne moc libil. Uplne jsem se do toho zazrala, takze jsem si ani nevsimla, ze to ma 3 hodiny! Je to jeden z mala hodne dobre vypracovanej zivotopis. Fakt super. Herecke obsazeni a vykony jsou perfektni a vse umocnuje vyborna hudba. Nemam co vytknout.

23. září 2006
avatar uživatele
10 %

Alex the Great

mno tak tenhle film naprosto nesplnil mé očekávání. Válečné scény byli sice velice dobře natočené, ale to je asi tak všechno. Celý film byl neskutečné rozvleklý a nudný. Chvílema sem v kině i usínal. Opravdu. Stačilo mi to vidět jen jednou.

31. srpna 2006
avatar uživatele
konz
...
10 %

no - uf!

Jako že jsem se na tenhle film celkem těšil. Čekal jsem že to bude něco podobného jako třeba Král Artuš (nebo něco na ten zpusob) a jako že so to k tomu ani nepřiblížilo. Je to sice úplně jinej film ale moc mě nenadchl, snad akorát ty válečné scény, kterých tam taky bylo hodně málo. No nic moc čekal jsem něco většího

29. srpna 2006
avatar uživatele
pb
...
80 %

jo jako film je to celkem dobrý,hlavně vizuální efekty jsou dobrý a kvalita. je vidět velkej rozpočet.ale jenak moc nevim no. zas tak mě to neuchvátilo. ale scény třeba z válek jsou dobře udělaný.

23. srpna 2006
avatar uživatele
90 %

Nejlepší film jaký sem kdy viděl. Akce, napětí, bojové scény a trocha historie. No prostě úžasné. Doporučuji!

17. srpna 2006
avatar uživatele
40 %

Historické filmy mám moc ráda, také proto, že se z nich můžu něco přiučit. Alexandr Veliký mě ovšem zklamal. Collin Farrel v hlavní roli mi vůbec neseděl, ale efektům zase musím připsat plus. Znovu si jej ovšem nepustím.

17. srpna 2006
avatar uživatele
90 %

Proti proudu

Docela zírám,když zde vidím ty hromady negativních ohlasů.Nehodlám tvrdit,že Alexandr je snad dokonalý film,naopak,má mnoho chyb.Jmenujme například přílišnou délku a špatné obsazení některých rolí(Kilmer).Co se mi na filmu líbí je netradičnost a originalita.Tisíckrát víc ocením,když jde někdo svou vlastní cestou a neuspěje,než když točí tak,aby naplnil kinosály.V Alexandrovi téměř nenarazíte na klišé historických filmů a nedokážete předvídat,jak se děj bude vyvíjet.Rozhodně raději se budu koukat na Alexandra,než například na Troju.A navíc Colin Farrell v titulní roli odvádí velice nadprůměrný výkon.

17. srpna 2006
avatar uživatele
40 %

Alexander Veliký

Tak tenhle film mě tedy opravdu zklamal, i přes velmi dobré obsazení. Prostředí, ve kterém se děj odehrává, se mi líbilo, hudba se mi líbila, ale nějak tomu chyběl švih a přišlo mi, že se tam jenom vykecává a nic se neděje. Když udělají jeden dlouhý proslov v celém filmu, tak prosím, ale ne deset a ještě o tom stejném. Ani mě moc nezaujala ta největší bitva, a to je u mě co říct:) Je to škoda, ale ten příběh je odvyprávěný špatně. Jak já byla ráda, když Alexander umřel... to znamenalo totiž konec, abyste si nemysleli...

8. srpna 2006
avatar uživatele
80 %

Tenhle film vznikl hrozně narychlo, je to vidět, ten střich a počítačové efekty, vechno takové narychlo, ale i když chybí gigantické bitevní vřavy, film funguje docela dobře jako životopis...

31. července 2006
avatar uživatele
70 %

Pobouření

Vyvolali filmaři, když představili A. Velikého jako homosexuála. To ale jen tak stranou. Film jakožto historický je naprosto skvělý. Podrobně mapuje a kopíruje život tohoto giganta. Ovšem tak celkový dojem může působit nudně a přeplácaně.

25. července 2006
avatar uživatele
70 %

Mezi mé oblíbené historické filmy nepatří, protože mě trošku zklamal. Herci sice úžasní, ale celý ten film byl až moc dlouhý a taky zase obsahoval jiné údaje, než jiná zpracování. Třeba Alexander měl zemřít na epidemii a tam jej otrávili..no nevím. A Colin s těma blond vlasama vypadal taky divně.

13. července 2006
avatar uživatele
60 %

hmm...

Nedá se říct, že je to úplně špatnej film, ale kdyby byl kratší, mohl by být daleko zabavnější...poslední hodinu jsem převážně koukala na hodinky a doufala jsem, že už konečně skončí...na druhou stranu má moc dobrý herecký obsazeni:Colin Farrell je jeden z mých nejoblíbenějších herců (možná proto tohle není úplně objektivní názor) a myslím, že jako blonďákovi mu to slušelo a nedokážu si představit, že by jeho rodiče hrál někdo jiný než Angelina Jolie a Val Kilmer-myslím, že do toho filmu skvěle zapadli

9. července 2006

zklamání

No popravdě řečeno se Oliver Stone neměl do těchto vod pouštět vůbec, protože se mu to nepovedlo, nuda a velké zklamání.

3. července 2006
avatar uživatele
lsk
...
50 %

Od tohto historického "kúsku" som čakal ovela viac, absolútne sa to nechytá na film Troja a na Gladiatora už vôbec nie, ale kto to nevidel nech si to pozrie a sám si spraví názor u mňa slabé... dosť nuda,rozťahané... slabý priemer.

21. června 2006
avatar uživatele
80 %

Nádherný film

Alexandr se mi moc libil!!! Rozhodne mnohem vice nez treba Kralovstvi nebezke nebo nudna Troya!!!Silny pribeh , dobre herecke obsazeni... No posudte sami: Colin Farell, Angelina Jolie, Val Kilmer, Jared Leto (fakt mu to tu sedelo), Antony Hopkins, Christopher Plummer a dalsi. A to ze citil Alexandr k Hefaistonovi lasku mi neprislo trapne, ale naopak velice citlive. Vstah Alexandra a Hefaistona, jejich kratke rozhovory davaji filmu to, co je na nem tak krasne... Kde mate dano, ze Alexandr byl na holky??? V tehle dobe bylo fuk s kym se spalo. Je to pravdu moc krasny film, ktery nam ukazuje, ze byt hrdinou neni zas tak skvele, jak by se na první pohled zdalo...

18. června 2006
avatar uživatele
80 %

Tenhle film se mi nezdá zase tak špatný jak tady všichni tvrdí. Je to zkrátka už jak název napovídá o Alexandru Velikém a jeho skutečném životě. Životopis se nedá změnit, možná trochu poupravit, přikrášlit. Pak už by to byla scénáristou vymyšlená pohádka. Je pravda, že chvílema to bylo zbytečně roztahané, někdy až moc. Ale celkově ucházející.

8. června 2006
avatar uživatele
50 %

Takhle ne...

No byli jsme na tom v kině se školou, měla to asi být osvěta do dějepisu, zrovna jsme tuhle dobu probírali, tak se nám to k učivu i hodilo, ale to je asi tak všechno... První chyba - děsná délka. Taková nuda v kině, bez přestávky, na tvrdých židlích, to jsem dlouho nezažila. Za druhé: vůbec se mi nelíbil Colin Farrel jako blonďáček, hrůza. Ani Angelina mě nenadchla. Snad jen výprava, kostýmy, hudba, to bylo dobré, ale když se u filmu nudíte, to je chyba. No jo, Hollywood vzal do rukou další historickou událost a jako obyčejně to zpackal...

12. května 2006
avatar uživatele
40 %

rychlost

Film,který rychle ubíhá,na okamžik se nezastaví,někdy se stával nepřehledným,drastickým chvílemi trochu nechutným...V konečném důsledku podívaná,kterou přežiju,ale víckrát nemusím...

9. května 2006
avatar uživatele
80 %

no nebyl jsem zklamán ale ani nadchnut!! čekal jsem více akce!!! no a za 2:45 min byly jen 2 bitvy ale jinak se mi film líbil!!!

22. dubna 2006
avatar uživatele
40 %

ach jo

Byla jsem na tom se školou a šli jsme do takového komunistického kina, takže nešly moc vidět titulky. Nic jsem z toho filmu neměla, protože jsem celou dobu kámošce četla ty titulky-nevzala si brýle. Ale myslím si, že ho tam ukázali jako homosexuála-to se mi nelíbilo...

20. dubna 2006
avatar uživatele
40 %

Jo, tak tohle bylo něco. Byly jsme na tom loni ze školou a myslela sem že se unudim. Pro milovníky historickejch filmů je to asi pěknej film, ale mě to moc neříká.

16. dubna 2006
avatar uživatele
60 %

Nepodobenina

Tento film (Alexander Veliký) si mi jeví jako napodobenina filmu Trója, možná to ale dělá to, že oba filmy jsem měla tu čest vidět v jednom týdnu.

9. dubna 2006
avatar uživatele
30 %

...

Od tohohle jsem čekala něco jako Troy ale to sem se mýlila.Ten film byl vlastně takový dějapisný představení ale jinak velká nuda a moc krve.Nic moc.Aspoň za to obsazení,to ujde(Angelina Jolie a Colin Ferel(......

9. dubna 2006
avatar uživatele
100 %

Mnam Mnam

Film sa mi páčil mal pútavý dej,dobrú hudbu aj výpravu,ale musím uznat,že aj tak jediné čo som si všímala bol COLLIN FARREL no ale klobuk dole! tento film mam doma a rada si ho pozriem ako dobru ddychovku,ale najmä pred spaním,aby som mala pekné sníčky!!!!!!!!!!!

3. dubna 2006
avatar uživatele
40 %

Tento film nebol bohviečo, bol dosť nudný, celé to bolo len o cestovaní. Jediné, čo zachránilo ten film, je Angelina Jolie.

28. března 2006
avatar uživatele
80 %

Alex

Myslím že film byl celkově povedený, z histrockých velkofilmu ho budu řadit i před Troju. Náhled do historie a na Alexandra samotného je alespoň trochu o něčem jiném než co se člověk doví z popisu v historických knihách. Jen si myslím že náhled na jeho otce Filipa byl až příliš drsný. A vidět babylon tak jak byl ztvárněn ve filmu bylo dle mých představ a tak jsem byl s filmem spokojen, ale ne nadšen.

17. března 2006
avatar uživatele
90 %

Alexander,the great

Výprava byla super.Cely je to dobře udělany.Čučela jsem s otevřenou pusou,3h jsem Alexe milovala a zároveň nenáviděla.Colin se vyznamenal,mam ráda historické filmy a z tohohle počinu jsem měla radost!Jinak se mi libil přizvuk kterym musela ve filmu mluvit Angelina.Herecké výkony a všechno ost.(režie,hudba,kostymy,scenar)se povedlo.Byli jsme na tom se školou a byla jsem snad jedina komu se to libilo.Barbaři!!!Tak Alexandrovi ZDAR!

16. března 2006
avatar uživatele
80 %

:-(

Abych řekl pavdu tak Alexandr mně docela hodně zklamal. Jeho plytký a zdlouhavý děj mně jen uspával. Snad jen za ty náznaky a pár minut dobré podívané bych dal 80 procent.

5. března 2006
avatar uživatele
Lee
...
50 %

Historie

Film je dobrý jen jako zrcadlo do minulosti. Poznání postav, dějů a historických faktů. Nikdo ale netvrdí, že historie musí být za každou cenu zábavná. Takže jen za ty historický fakta dávám tolik kolik dávám.

28. února 2006
avatar uživatele
50 %

Nudné a teplé

Jak už jsem řekl v posledním názoru, mám rád historické velkofilmy. Ale tenhle k mým oblíbeným rozhodně patřit nebude. Sice hvězdné obsazení, ale jinak promarněné téměř tři hodiny, ve které vás tvůrci snaží pobavit snůškou lží, které vydávají za fakta. Občas se sice bavíte, ale těch pár minut vám hned znepříjemní další nudná půlhodinová sekvence plná ubohých dialogů. Jediným plusem jsou docela dobré dvě válečné scény (i když také ne nic extra), docela dojemný konec a Angelina Jolie.

20. února 2006

Ujde to

Tenhle film je docela dobrý, ale je strašně dlouhý a chvílemi mi přijde i nudný. Ráda se na něj podívám, když mám možnost

18. února 2006
avatar uživatele
70 %

čekala jsem víc!!

No bylo to horší než jsem myslela..taková nuda..v některých částech byli i napínavé scény...nečekala jsem, že Alexandr bude bisexuál, taky se mi nelíbilo jak se choval ke své ženě...Troja je 100%lepší...

13. února 2006
avatar uživatele
80 %

Celkom fajn

Myslim ze mohutna vyprava zarucila tomuto filmu dostatocne velky uspech. Co ma vsak na filme stvalo ze cely dej sa skladal len z toho ako alexander bojoval a bojoval.... no to bude asi tym ze cely zivot nic poriadne nerobil.

26. ledna 2006
avatar uživatele
40 %

Alex

Nic moc. A velká nuda, už jsem si i přála, aby ho zabili a byl by konec. Vůbec se mi nelibilo ztvárnění Alexandra jako labilního bisexuála, kdyby měl aspon kapku vlastnosti matky, tak by mi to sedělo více.

21. ledna 2006
avatar uživatele
100 %

Alexandr

tento film je nej a nej nejlepší jiný jsem ještě ne viděl a tak je to promě zatím nejlepší historický film.

14. ledna 2006
avatar uživatele
50 %

No nevim...

Tak u toho jsem jen s otazníky v očích sledoval o co jde... Film řekl bych - bez nápadu, velmi nudný... v celku zklamání :(

6. ledna 2006
avatar uživatele
4dd4
...
30 %

Nic moc!!!!!!!

Myšlenka natočit film o životě Alexandra Velikého byla určitě dobrá ale výsledek nic moc. Kostyméři, maskéři, výtvarníci a herci sice odvedli dobrou prác ale oprati tomu se scénarista a režisér flákali jak jen mohli.

29. prosince 2005
avatar uživatele
100 %

blbost

Uplne oničom film čakal som od toho viac ale sklamalo ma to.Aj Angelina Jolie tam nic nehrala a na taku herečku je to slabe.

29. prosince 2005
avatar uživatele
40 %

Film moc dlouhej a obrovská nuda... po shlédnutí sem si akorát říkal ztráta času... děj byl naprosto nezáživnej a colin taky celkem dost ubohej... myslím si že to šlo udělat líp...

28. prosince 2005
avatar uživatele
100 %

Supr trupr

Doost dobrej film. Nic bych na něm neměnila. Líbí se mi, že jeho děj je reálnej a ne moc smyšlenej. Colin Farrell vypadá dost sexy jen kdyby nehrál gaye :s.

11. prosince 2005
avatar uživatele
100 %

super

Superfilm s Angelinou Jolie a colinem Farellem v hlavní roli.Příběh zná skoro každý, ale tenhle film jen tak každý neviděl.Všem doporučuju, je to hezky zpracováné, a nemá to chybičku...Akorát těm řekům se to nelíbilo, ale to je jejich problém, místo aby ocenili dobrej film, staraj se o to, že tam Alexandra znázornili jako gaye...

5. prosince 2005
avatar uživatele
40 %

Nuda!!!!

Reklama byla bombastická ale výsledek je naprosto žalostný! Je to snad nejhorší historický film, který jsem shlédl!!!Vůbec nezaujal a byl nudný!

1. prosince 2005
avatar uživatele
70 %

Výpravný a velkolepý s nádhernou hudbou a velice kvalitní režií. Jenomže až moc ukecaný a zdlouhavý. Dokonce by se snad bez některých scén obešel.

30. listopadu 2005

Tenhle film je jeden z nejhorších historickejch filmů který sem kdy viděl. Teď lituju že sem u tohoto filmu ztratil tolik času. Kdo tenhle film neviděl tak ať nelituje o nic jste nepřišli. Dávam 50%

20. listopadu 2005
avatar uživatele
90 %

Dost dobre

Tento film sa mi pacil velmi! Colin sa do tej role urcite hodil. Zdalo sa mi to velmi vierohodne, aj ked presne nepoznam, ci sa pridrzali dejin. Kazdemu aj trochu narocnejsiemu divakovi to vsak vrele odporucam. Urcite zaujme!

12. listopadu 2005
avatar uživatele
80 %

Poslední dobou nejlepší historický

Když jsem četl před samotným shlédnutím kritiku na tento snímek, myslel jsem, že jdu na opravdový propadák režiséra pro nějž byl tento žánr byl debut. Opak byl pravdou. Tento film jako jeden opravdu z mála dokázal vylíčit realitu života člověka jako byl Alexander, v některých momentech až s hodnověrností na milimetr přesně. Zejména bitva u Gaugamél byla excelentní, k tomu přídavek kamery z ptačí perspektivy. Navíc mám zalíbení ve Vangelise, takže i hudba dodala filmu svérázné charisma. Celkově mám k filmu několik výtek, ale přesto si myslím, že si zaslouží alespoň 80 %. Také chápu, že tento film, kde chybí kladný a záporný akční hrdina nemohl nadchnout ne příliš osvíceného amerického diváka, který určuje zda bude film propadák či ne.

3. listopadu 2005
avatar uživatele
50 %

Typický historický film

Se vším všudy, co žádný z nich nepostrádá. Skvělou výpravu, kostýmy, masky, kameru, velkolepé davové scény a bitvy, plno zajímavých herců. Ovšem nic víc. Nemám co dodat.

29. října 2005
avatar uživatele
50 %

Od tohoto filmu jsem čekala víc. Čím déle jsem se na to dívala, více mě to nudilo. Občas jsem měla zmatek v tom, jak pořád "skákali v čase". Ale jinak celkem dobré efekty. 50% dávám i za to, že mám historické filmy ráda.

28. října 2005
avatar uživatele
80 %

Alexandr

Bezpochyby je to film zajímavý, a to už výkonem hlavního herce Colina Farrela, který si opravdu dává záležet na procítění své role. Velmi se mi líbí také bitvy zabírané "z ptačí perspektivy". Myslím však, že je hodně dlouhý pro někoho, kdo se o dějiny tolik nezajímá to musí být utrpení...

20. října 2005
avatar uživatele
40 %

Čo už

No keby som mal pravdu povedať, tak ma ten film strašne sklamal :o(( uprimne som čakal viac..až na tie efekty to bolo oničom.

19. října 2005
avatar uživatele
10 %

škoda času

abych pravdu rekla ocekavala sem od tohohle filmu mnohem vic.........ted muzu rict ze to bylo pro me utrpeni..............fakt skoda casu davam 10% a to jen za snahu

14. října 2005
avatar uživatele
40 %

Nic moc

Myslím, že tenhle film se až tak moc nepovedl. Je moc dlouhý a druhá půlka je už vyloženě únavná a místy nudná. Colin Farell v hlavní roli není moc dobrá volba, chtělo by to někoho víc charismatického. Celkově dobrý námět, ale film nic moc.

8. října 2005
avatar uživatele
100 %

Hmmmmmmmm

Po trailer a komentářech si myslím že to bude dobrý film , už sháním film abych ho shlédl ...... námět je dobrý , obsazení taky ,,, teda ta Angelina mi tam moc nesedí. Ale zatím podle pověr apod... to vypadá na dobrý film.

Kdysi dávno
avatar uživatele
40 %

Alexandr

Hrál tam tepleho bratra . Takze se mi to moc nelíbilo . Pár slušných bitev tam bylo . Jedním slovem Angelina Jolie je kus .

Kdysi dávno
avatar uživatele
Albi
...
80 %

Zklamání?

Alexandr Veliký je podobný film jako Trója, ale když jsem sledoval Tróju, tak jsem si v duchu říkal, jak je to užasný film i když mi neseděli herci jako Orlando Bloom. Když jsem o filmu potom přemýšlel, tak jsem zjistil, že ten film vlastně nestál za nic. Přesně opačný případ je Alexandr Veliký v kině jsem házel různé posměšky, ale jak jsem potom přemýšlel a vracel se v duchu k různým scénam, tak se mi ten film začal postupně líbit. Délka filmu (téměř 3 hodiny) se mi nezdála na škodu. Bojové scény se nedávají srovnávat s Trójou, kde pobíhá Pitt a zabíji jednoho za druhým. Jolie mám rád, ale aby dělala matku někomu, kdo je skoro stejně starý mi moc nesedělo.

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

alexandr veliky

Je to dobry historicky film.no taky kdyz to reziruje Oliver Stone.a je dobry ze to neni moc dlouhy.no to je vse

Kdysi dávno
avatar uživatele
raz
...
10 %

to myslite vazne??

pukud si dobre vzpominam ze skoly, z dejepisu. tak by me zajimalo, odkud si pan reziser myslel, ze pochazi Alexandr? z Irska?? zajimave... Alexandr a jeho irsky prizvuk doplnovany nevzhlednou blondatou paruckou? to nebyl ten nejlepsi napad... to fakt ne a ti ostatni herci? zajimave americko - irsko radoby recke nareci... humac.....

Kdysi dávno
avatar uživatele
90 %

Alexandr Veliký

S obavou jsem kupovala lístky, hodně jsem o Alexandrovi četla , to nebývá dobrý předpoklad pro spokojeného návštěvníka kina. Opak byl pravdou, je to film, který se hodně drží historických faktů. Zároveň na mě působil trošku jako Kytice - určité obrazy se mi vybavují dodnes a mám pocit, že film nabídl možnost zamyslet se a trošičku zastavit, byť je prezentován jako historicky akční. Dotkl se témat hodně kontroverzních a nenašla jsem tam slabý herecký výkon.

Kdysi dávno

Zklamání

Šel jsem na ten film jako na válečný. I tak byl přece prezentovaný v ukázkách a upoutávkách.
Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že se opravdu koukám na životopis nějakého chlapíka, který se nám má představit jako milující homosexuál.
Celý film jsem nevěřil, že to bude hlavní příběh a čekal a čekal a ...
Nedočkal.
Prostě válečný film to není! Ale zase můžete vzít přítelkyni aniž by Vám po filmu nadávala, co že to bylo za krav... :o)

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

Mnoho povyků

Mnoho povyků pro nic.Na to jakou dávali reklamu, tak teda nic moc. Strašně jsem se na ten film těšila. A úplně mě sklamal. Přiznám se , že do kina moc nechodím. Filmy si pouštím na PC. Ale na ten jsem šla s celou rodinou. A takový podfuk. Minule jsem byla v Sinestaru v Ostravěna Troju, tak to bylo jiný kafe. Bred Pit - no prostě krásný herec. Už si budu víc vybírat filmy na které půjdu. Dne jsem se zaregistrovala na Vaše internetové stránky, tak doufám, že budu mít o filmech /nových/ větší přehled.
Všechny vás zdraví Vladímíra

Kdysi dávno
avatar uživatele
60 %

ALEXANDER HMM

Černovlasého ira přebarveného na blond bych možná ještě přešel i Vala Kilmera s jedním okem který by mohl Farrelovi dělat staršího bratra ale Angelinu Voight Jolie jako nestárnoucí matku třicátníka to už je i na mě trochu moc. Ve filmu jsou zabavné pouze bojové scény a těch není věru moc a ktomu jasné názory režiséra na Alexanderovu sexualní orientaci na muže. No teda fuj dělat z muže který dobyl třetinu známeho světa gaye?

Kdysi dávno
avatar uživatele
30 %

Angelina Jolie

Je to film plný rozporů. Nádherné kostýmy a výprava filmu. Zdařilé jsou především bojové akce... Ale pokud jde o děj, tak je to jen velkolepá nuda.

Kdysi dávno
avatar uživatele
70 %

fuuu....

ked som si tento film pozrel neveril som vlastnym ociam, nakolko bol film dost medializovany som cakal ze to bude aspon trochu dobre, ale sklamanie, Troja bol ovela lepsia

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

Nevím, nevím

Jakmile jsem slyšel, že se k nám dostal film Alexandr Veliký, hned jsem na něj musel jít, jelikož je to moje oblíbená historická postava. Po shlídnutí filmu jsem byl zklamán, ale i potěšen, zklámání jsem měl z toho, že z mého hrdiny udělali teplouše, díva jsem se do historických knih a o tom, že Alexander Veliký, největší dobyvatet, byl gay, niC takovýho není a kde proboha sebrali to, že byl z Irska, být Řek, tak se zabiju, to co ten režisér z toho udělal, se nedá nazvat jinak než dějepisný bordel. Potěšení bylo z hezké úpravy a nádherných efektů, až na ty buzerantský scény

Kdysi dávno
avatar uživatele
30 %

Prázná bublina ...

Obsazení filmu i téma vypadá dobře, ale po zhlédnutí převládá zklamaní kolem zpracování

Kdysi dávno
avatar uživatele
90 %

Takřka dokonalé

Alexander je film krásný,chytrý a moc dlouhý.Spousta scén je nadbytečných,některé zase ošklivě zkráceny,ale to vše nemůže pokazit dojem z vyjimečného filmu o geniálním dobyvateli.

Kdysi dávno

NO nevím nevím

Nevím jak vy, pořádně jsem tu recenzi nečetl, stačilo mi přečíst si "Jedním dechem" a měl jsem dost! Dle mého názoru je tenhle film o ničem... Je strašně chaoticky natočený, jednou jste tam a po druhé jinde..ale asi to tak má být.. mně osobně se prostě nelíbil..

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

Saša

Film alexandr veliký mě nijak nepřekvapil.Nic jsem od něj nečekal a to se mi také dostalo.Colin Farrell je dobrý i když si myslim že někdo jiný by tam seděl víc.Ta poslední akční scéna mi nepřišla příliš vydařená.Takže takový jsou mý pocity z tohoto filmu.

Kdysi dávno
avatar uživatele
Boo
...
60 %

Muj nazor

Predem se omlouvam vsem kteri maji radi diakritiku, ale ja uz sem zvykla psat bez hacku a carek... Tak a ted k veci: Na Alexandra sem videla upoutavky v kine a po pravde receno cekala sem neco uplne jineho nez co sem videla na svem monitoru. Musim ric ze sem byla zklamana... Cekala sem skvely film, ale prislo mi to jen prumerne. Zadny originalni napad, zadna okouzlujici hudba, trosku moc krvave bytky a trosku moc nudne dialogy (monology).

Kdysi dávno
avatar uživatele
70 %

Nic moc

Myslím, že velkolepá propagace filmu byla až moc velká a rozhodně neodpovídala kvalitě filmu.Rozhodně se autoři netrefili do obsazení,blonďatý Alexander a obsazení Angeliny do role matky Colina není zrovna moc věrohodná,když je jen o rok starší než Colin F.Nicméně musím pochválit velmi dobře spracovaný děj a velkolepé bitvy.

Kdysi dávno
avatar uživatele
30 %

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

Hodnocení

Na film jsem vyrazila do kina značně natěšená. Ukázky mne patřičně navnadily, ale abych pravdu řekla, byla jsem celkem zklamaná. Upoutávka k filmu obsahovala ty nejlepší scény s filmu, ale celkově na mě film příliš nezapůsobil. Objevila jsem v něm i několik historických nesrovnalostí, ale pro laika bude film snad o něco zajímavější.

Kdysi dávno
avatar uživatele
60 %

Mohlo to být lepší

Film Alexander je moc zajímavý, ale zbytečně dlouhý.Dobré obsazení v podání Angeliny Jolie a Colina Ferrella.Dokonce i mnohé bitvy jsou moc povedené, ale z historie mi to moc nedalo.Je tam dost výmyslů.Na shlédnutí to ale určitě je!!!

Kdysi dávno

Nadprůměrné

Film se mi docela líbil...musím teda říct, že jsem viděl lepší filmy, ale dalo se na to dívat. Občas byla strašná nuda...jindy to zase bylo bezva. Klidně se podívám znova...

Kdysi dávno
avatar uživatele
80 %

veliký

Na můj vkus byl ten film trochu moc dlouhej.Ale jinak to byla slušná biografie jednoho hrdiny.Vím,že kritiky hereckých výkonů nejsou příliš lichotivé,ale mě Colin Farell a Anjelina Jolie příjemně překvapily.Fakt jsem se nenudila,i když ty bitvy byly trochu natáhnutý.Kupodivu mi nevadil mi ani neustálý nádech homosexuality všech.Celková iluze starověku byla dokonalá.Líbil se mi rozhodně víc než Trója,kde byly všechny gesta hrozně přemrštěný a bylo vážně poznat,že je to americká velkoprodukce.

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

zklamání

Angelina Jolie v roli matky naprosto nepřesvědčivá, vypadá spíš mladší než Colin Farrell, jediné pozitivum-Val Kilmer. Čekala jsem buď sondu do Alexandrovy duše, že ho pochopím jako člověka, nebo alespoň že pochopím onu dobu, historii. Ani jednoho se mi bohužel nedostalo. Zbytečně natahované někt. scény (=tři hodiny nudy, absolutně zbytečná role vypravěče-A.Hopkins) a hudba, která k filmu vůbec nesedí. Ale působivě natočené.

Kdysi dávno
avatar uživatele
Xara
...
20 %

Nic moc

Na ten film se mi moc nechtělo, ale slíbila jsem že půjdu tak se nedalo nic dělat. Po pár minutách jsem už jistě věděla proč jsem na něj nechtěla jít. Bylo to zmatený, neuvěřitelně zdlouhavý. Tvůrci se patrně snažili podat to tak, aby nás o jeho životě co nejvíc informovali, ale já z toho měla spíš pocit že to je pro lidi, kteří o Alexandrovi Velikém už něco málo vědí. Navíc Colin Farrel se mi tam jaksi nehodil. Špatnou volbou byla hudba Vangelise, i když sama o sobě je vydařená. K filmu se ale nehodila. Jediný co mě uklidňovalo byl fakt že jsem si lístek sama neplatila.

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

zklamání

na tenhle film sem se těšila,ale nebylo to ani z poloviny tak dobrý jak jsem očekávala......nesedí mi tam hlavně colin v hlavní roli...měli tam dát někoho jinýho

Kdysi dávno
avatar uživatele
30 %

?Zajímavý?

Když jsem viděl trailer a recenci v jednom nejmenovaném časopise, čekal jsem 3hodiny strhujících výprav s válkami největšího kalibru. Očekávání bylo chybné. Místo toho tam byly 3hodiny nudy s 2válkama, který stály za to. Jinak rozebírání toho, že miluje chlapa a spí se svojí ženskou mě fakt dostávalo do kolen. Čekal jsem víc, nejen pocity Alexandera, ale za ty bitvy 30%...

Kdysi dávno
avatar uživatele
70 %

Alexandr Veliký

Tady asi není nikdo komu se to líbilo!Proč se vždycky každý naváží do vysokorozpočtových filmů.Kdo by to natočil lépe-film a takové legendě ale to že má tolik odpůrců o něčem zvětší.Že tam byli jen dvě řežby -no a ale pořádné,ty letecké záběry u první úžasné a ty jatka v džungly taky..Až na toho gaye 70 %

Kdysi dávno
avatar uživatele
20 %

Alexander trochu jinak

Celý film byl pro mě totálním zklamáním a pozastavením se nad tím, co je americká kinematografie schopna vytvořit. Historické nedostatky a nesmysly nemohly být kompenzovány nákladnou výpravou. Vzhledem ke skutečnosti, že tažení Alexandra Makendonského trvalo v podstatě třináct let, byla jeho redukce na dvě bitvy velice nešťastná. Možná každý někdy slyšel pojem "rozetnout gordický uzel". Proto jsem čekal, že se Alexander v městě Gordion alespoň na chvíli zastaví. Autorům filmu bych doporučil, aby se orientovali na americké dějiny, které nesahají tak hluboko do minulosti, nebo aby si pro příště více něž okrajově prostudovali příslušné historické prameny.

Kdysi dávno
avatar uživatele
60 %

Padesát na padesát

Jak už jsem psala v nadpise, Alexander je film, který by se dal označit jako průměrný a i přes to v něm bylo něco, co je tak nějak nadprůměrné. A jsou to především herecké výkony Colina Farrella (podává opravdu zlatý výkon) a Angeliny Jolie (kdo by řekl, že zrovna ona bude hrát jeho matku, i když je starší pouze o jeden rok). Kromě hereckých výkonů se můžete taky těšit na "kostýmerské výkony"... Dobové kostými byly totiž jedny z nejlepších, jaké jsem v historických filmech dosud viděla. Ale ty zápory... Ta hlavní chyba byla v režisérovi Oliveru Stoneovi. Ten byl Alexandrem tak fascinovaný, že z něho udělal tříhodinový film, který sice vystihuje přesný charakter postav, ale všechno ostatní se bohužel ztratilo někam do pryč. Ale i přes to stojí Alexander za zhlédnutí!

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

What this?

Tento film má dobrý scénář , ale......režisér se neustále zaměřuje na toho Alexandra Velikého-jak vládl atd. a to se mi moc nelíbí.....řekla bych že ta kamera se opravdu hodně třepala.....co myslíte.. no a nakonec...je tolik historických filmů že mi přijde že jsou všechny stejné

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

Trochu nuda...

Film celkem v pohode, ale kdyby vystřihly takovou hodinu přebytečných scén udělali by dobře! Taky mi vadila kamera hlavně při bitvách... Je to natočený hrozně zblízka a nemohla sem se scénách orientovat! Jinak dobrý herecký obsazení...

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

Výpravné a hezké

po Troji další skvělá výprava a děj se docela shoduje s událostmi té doby.Takhle napsaná kniha by asi byla lepší čtená než samotná podívaná,ale co do zpracování se film vydařil.

Kdysi dávno
avatar uživatele
10 %

Nuda

Je to rozhodne film, který mě moc nezaujal. Je poměrně dlouhý a dost nudný. Proto dávám akorat 10porocent.

Kdysi dávno
avatar uživatele
10 %

nedoporučuju

Nechal jsem se ukecat a šel po dlouhé době do kina, bohužel špatně zvolený film,naprostná nuda, opravdu vyhozené peníze.

Kdysi dávno
avatar uživatele
10 %

Nudaaa...

Bláhově jsem si myslel že to bude něco ja např Troja nebo tak... Opravdu jsem se zmýlil! Fakt nedopuručuju! Je to hrozně zdlouhavý a takový o ničem...

Kdysi dávno
avatar uživatele
90 %

Ale jo

No tak sem vyrazil do kina, těšil sem se teda spíš, že tam uvidím Angelinu Jolie a Colina Farrella. Potom, co jsem viděl Krále Artuše a Tróju, což jsou podle mě naprosto hrozný filmy (jen Tróju zachraňuje to herecké obsazení), tak už sem ani nedoufal, že tohle by mohlo být lepší, ale řekl jsem si, že když je tam Angelina, tak to bude za něco stát. No a z kina jsem odcházel naprosto ohromen!!! Naprosto skvělej film, pravda, jsou tam jistý, hm, nedostatky, ale pro mě rozhodně nejlepší historickej film (teda já moc na historický nejsem) asi od Bessonovy Johanky Z Arku.

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

Čekal jsem víc

Bohužel film nesplnil moje očekávání a byl jsem poučen, že si musim speciálně u historických filmů číst dobře články, než na něj půjdu. Než historický výpravný film mě spíše prřipadal jako psychoanalýzou Alexandra Velikeho a jeho okolí... :(

Kdysi dávno

Propadák

Od tohoto filmu jsem očekávala dost. A výsledek??? Podle mě totální propadák... Farell se taky moc nepředvedl. Tento film doporučuji - pouze pokud se chcete unudit k smrti. Na tenhle film by měl režisér Oliver Stone zapomenout.

Kdysi dávno
avatar uživatele
100 %

...

opravdu nechápu jak mohla filmová akademie totálně bojkotovat tenhle stoneův skvost a označit ho téměř za nejhorší film roku... .alexander je prostě bomba, je to nejlepší historickej film jakej jsem kdy viděl, všechny postavy jsou skvěle obsazený a herci podávaj výborný výkony, bitvy jsou tu sice jenom dvě, ale zato tak propracovaný, až se tají dech a k tomu jsou podbarvený výbornou hudbou od vangelise..je to film hodný osobnosti jakou alexander byl..

Kdysi dávno
avatar uživatele
30 %

Nevím - zdá se mi to divn

Dovolte abych Vám vsem vyjádril svuj názor.

Nejprve co se psané recenze týce : recenzi na film by nemel psát zaujatý clovek, nabírá tak úplne jiný spád(recenze).
Opravdu vychvalovat film nebudu. Sice nesouhlasím s akademií, ze to byl úplný propadák, ale....

Od zacátku - kdyz uz nekdo tocí historický film, mel ho totiz pokud mozno pravdive.
Nemluvím ted o deji samotném - ale o vedlejsích efektech filmu. Jak jsem se v recenzy docetl dve úplne perfektní bitvy.
Vezte ze bitva u Gaugamél nebylo první stretnutí Alexandra a Dáreia - první bylo u reky Issu...
Potom absolutní nedodrzení bojového postavení(zvaným falanx) - rozestupy mezi vojáky byly tak velké ze by s tímhle uskupením nic nevyhráli. Rovnez Stoneovo zahalení bitvy do prachu, aby divák nepozanl zpackanou bitvu(pritom má spousty verohodných podkladu - Arrianos a jeho kiha Tazení Alexandra Velikého). Rozhodne si nemyslím ze by byli výkony na oscara a rozhodne to není nejlepsí historický film.
A ta hudba...........

Kdysi dávno

Překvapení

Ještě než jsem film viděl tak už kolovali zvěsti (které se pak ukázali jako pravdivé), že bude nominován na několik zlatých malin (antioscarů). Nemohl jsem tomu uvěřit, můj oblíbenec Stone má natočený brak?! Naštěstí to tak není a film si mne získal. Je mi jedno jestli je realný v historii (nejdu se vzdělávat do kina), nebo jestli tam není tolik akčních scén či bitev. Zkouknul jsem ho jedním dechem a rozhodně mi nepřišel dlouhý (jak někdo říká) a to je podle mne to hlavní.

Kdysi dávno
avatar uživatele
40 %

Dlouhé...

Na můj vkus zbytečně dlouhé, potřebovalo by to pořádně prostříhat, protože ke konci filmu hodně dochází dech a začíná dost nudit. Popravdě jsems e nemohla dočkat konce a bzlo mi dost jedno, jak film vlastně skončí. Uvítala bych taky více boje, přece jenom největší válečních všech dob by si zasloužil ukázat se ve více akcích, za něž sklidil takovou věčnou slávu. Také mi dost vadily neustále pestrobarevné scény, jen asi jednou dostal film trochu jiný nádech, neustále krásní lidé v krásném prostředí, to dost omrzí... Jinak Colin Farrel dost překvapil, když jsem ho viděla na plakátech s tou blonďatou parukou, říkala jsem si, že Stone se trochu přehmátl, ale opak je pravdou...ve své roli je brilantní, stejně jako Angelina Jolie.

Kdysi dávno
avatar uživatele
10 %

Divne

Tento film bol najskor pridlhy,fadny.Ani herecke obsadenie nepomohlo tomuto film aby sa zaradil medzi kasove trhaky.

Kdysi dávno
avatar uživatele
40 %

Nuda

Tři hodiny dlouhá nuda plná přihřátejch keců. Tohle fakt není můj šálek kávy. Historický filmy mám rád ale tenhle ne. Bitvy nebyly nijak zvlášť oslnivé a mě v nich bylo líto akorát těch slonů a koní. Pokud chcete vidět opravdu skvělou bitku aniž by v ní tekly hektolitry krve, tak LOTR čeká jen na vás. Jediný co se mi na filmu líbilo byla Angelina Jolie, geniální hudba od Vangelise a trailer. Nejlepšími historickými filmy pro mě zůstavají Gladiátor a Království Nebeské od Mistra Scotta.

Kdysi dávno
avatar uživatele
40 %

Zklamání

zvyk američanů dělat všechno "ve velkým stylu" přináší někdy víc škody než užitku.. film byl místy až kýčovitej.. Prostě legenda pojatá někým, kdo k ní nemá vztah.. tomu filmu chyběl takovej ten typicky řeckej temperament..

Kdysi dávno
avatar uživatele
70 %

Nic moc

Podle reklamy na tenhle film sem od něj očekával hodně moc ale výsledek byl dost tristní když opomenu skvělé bojové scény kterých tam bylo žalostně málo s ohledem na to jakej to byl dobyvatel a válečník a skvěle postavené kulisy měst tak z toho filmu moc nezbylo . Jen tři hodiny utahaných řečí bez tempa a nějaké akce jediné co by se snad dalo vyzdvihnout byl herecký projev Angeliny Jolie pro kterou byla ta role jako stvořená .

Kdysi dávno

-

Vlastně ani nevím, zda můžu psát názor na film, který jsem nezkoukla ani do konce. Nejsem příliš na historické filmy ale tohle američani asi dost proflákli. Takový námět a oni z toho zas udělají AP (zkratku raději nepřekládám, není příliš slušná). Nemám nic proti homosexuální lásce ani když se o ní filmuje, ale jak řekla jedna naše známá, když tenhle film viděla:"ještě jednu pusu a jdu domů". Fakt nic moc.

Kdysi dávno
avatar uživatele
60 %

---

Čekal jsem od tohoto filmu hrozně moc. Byl jsem ale bohužel hrozně zklamaný!! Zdlouhavý film, který nechce a nechce končit. Chtěli napodobit úspěch Tróji, ale vůbec se jim to nepovedlo. Collin Farel se mi moc v této roli nelíbil. Jediné, co bylo na tomto filmu perfektní, tak je Angelina :-)

Kdysi dávno
avatar uživatele
90 %

Alexander

Výborný film,který ale podle názoru není pro každého.
Díky na velkofilm nebývale propracované psychologii hlavní postavy a malému množství bitev ho asi nezkousne běžný hltač hollywoodské produkce.Colin Farrel předvedl podle mě zatím asi nejlepší herecký výkon.Jednoznačně zatím nejlepší historický film roku

Kdysi dávno
avatar uživatele
90 %

L--o--o

Jsem veliký přívrženec historických filmů a tenhle je aspoň pro mě naprosto úžasný. Objevují se i zde sice drobné, ale ne zanedbatelné odchylky od pravdivých faktů, ale na rozdíl od velkofilmu Troya je jich nesrovnatelně málo. Angelina Jolie mi sice připadala jako Alexanderova milenka a ne matka, ale Colin byl prostě úžasný!!!

Kdysi dávno
avatar uživatele
30 %

Sklamanie

Ak mam pravdu povedat jeden z najhorsich historickych filmou ake som za poslednu dobu videl bol som z neho maximalne sklamani kam sa hrabe na Troju,Gladiatora dokonca aj Trojska Helena bola lepsia nez Alexander jedine co ma na tom filme uputalo bola bozska Angelina darmo je to kus.

Kdysi dávno

Čekala jsem mnohem víc

Od takového historického filmu jsem čekala mnohem víc,víc propracovaný.Zdálo se mi,že se Olvier Stone zaměřuje pouze na život Alexandra,chyběli mi tam větší bojové sekvence,na které jsem byla zvyklá z Troje nebo Gladiátora.

Kdysi dávno
avatar uživatele
70 %

Stone, Stone...

Pri všetkej úcte k filmu musím priznať, že tento ma dosť sklamal. Na to akú veľkú reklamnú kampaň mal (teda aspoň na Slovensku) to bola sila. V prvom rade by som čakal OVEĽA VIAC bitiev ako 2!!! za celý cca trojhodinový film. No a čerešnička na torte je, ked ukazujú hlavného hrdinu ako teplého buz...nta. Inak efekty aj kamera sú zvládnté výborne takže aspon nejaké pozitíva

Kdysi dávno
avatar uživatele
Jim
...
40 %

Nic extra

Musim uznat, že Alexand Veliký mě dost zklamal. Fakt sem se na něj těšil a jediný co mě tam fakt zaujalo byly bitvy. Ikdyž jich tam bylo málo stály zato, ale celej zbytek filmu sem seděl jak připrazenej. Všichni hlavní představitélé v tom víc křičeli než mluvili. Film mi připadal až zbytečně moc dlouhý a částečně i popletený.

Kdysi dávno
avatar uživatele
60 %

Trochu únavné

Tak tenhle film mě moc nechytil. Asi to bylo jeho délkou, možná představení Alexandra, nevím. Myslím, že se na něj podruhé hodně dlouho nepodívám.

Kdysi dávno
avatar uživatele
50 %

Reklama ...

... zasa urobila veľkofilm. Vcelku dobre spracovaný film, v ktorom celý čas v napätí čakáte na niečo ... . Ak je to boj, tak je spracovaný vyhýbavo - cez prach a rýchly sled detailov, vám uniká kto, kde a ako- a ak je to dej, máte problém udržať časovú líniu s moderne spracovaným sledom udalostí. Potom má autor celý film problém s vyjadrením sa k Alexandrovej orientácii. Nerátam menšie historické kiksi, o ktoré tu asi vôbec nešlo.
Myslím, že film napriek veľkým očakávaniam sklamal mnohých fanúšikov nielen historických filmov.

Kdysi dávno
avatar uživatele
80 %

nuda nebo zábava

Myslím si, že tento film je famózní.Herci jsou dobří, prostředí exotické.Není to pocornový film, u kterého nemusíte přemýšlet.Stone je mistr.Bohužel je příliš dlouhý,a tak ztrácí trochu na kouzlu.

Kdysi dávno